مقامات اسلواکی در تلاش برای حفظ فضاهای سبز

برنامه ریزان شهر ژیلینا در کشور اسلواکی، در یک پروژه آزمایشی حفاظت از فضاهای سبز سراسر شهر را آغاز کرده‌اند. این افراد قصد دارند از طریق بهره بیشتر از محیط زیست به انقلاب سبز جهانی بپیوندند و دولت را در مسیر رسیدن به هدف کاهش اثرات جزایر گرمایی هدایت کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برنامه‌ریزان شهر ژیلینا با اقدام فوق می‌خواهند مقامات محلی را در رسیدن به هدف بلندپروازانه خود مبنی بر کاهش اثرات ناشی از تغییرات آب و هوایی یاری کنند و همچنین در کاهش آلودگی‌های هوا سهیم باشند. در پروژه فوق، ضمن اینکه از کوتاه کردن چمن‌ها و قطع درختان در سراسر شهر جلوگیری می‌شود، نیروی کار جدیدی نیز استخدام خواهد شد تا از فضاهای سبز نگهداری کنند و به پرورش هرچه بیشتر پوشش‌های گیاهی بپردازند.

استراتژی حفظ فضاهای سبز از طریق کاهش چمن زنی یک رویکرد مدرن است که در بسیاری از شهرهای جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این رویکرد نه تنها به پیامدهای زیبایی‌شناسی مختلفی منجر می‌شود، بلکه شرایطی را نیز برای بهبود تنوع زیستی و جذب ذرات آلاینده در هوا فراهم می‌آورد.

مقامات رسمی ژیلینا قصد دارند از رویکرد فوق به طور آزمایشی در پنج منطقه مختلف شهر بهره گیرند، به این صورت که چمن‌زنی را با شدت کمتری انجام دهند و فضاهای سبز جدیدی مملو از گل‌ها و گیاهان بومی نیز در این مناطق به وجود آورند. معیار مقامات شهری از انتخاب این مناطق پنج‌گانه، نزدیکی آن‌ها به مؤسسات مختلف نظیر مدارس، مهد کودک‌ها، آسایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها بوده است که در آن‌ها تردد مردم به میزان زیاد انجام می‌گیرد.

برنامه‌ریزان شهر ژیلینا امیدوارند نتیجه موفقیت‌آمیز پروژه آزمایشی حفظ فضاهای سبز، آن‌ها را در توسعه پایدار شهری یاری کند و علاوه بر این، کاهش آلودگی هوا و اثرات ناشی از گرم شدن کره زمین را به دنبال داشته باشد. از سوی دیگر، با این اقدام جالب و افزایش پوشش سبز شهری، جنبه زیبایی‌شناسی ژیلینا افزایش می‌یابد که همین امر می‌تواند منجر به افزایش زیست‌پذیری آن شود.

کد خبر 439617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.