احتمال افزایش شعب ثابت و سیار انتخابات در سمیرم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری سمیرم گفت: احتمال افزایش تعداد صندوق‌ها و شعبه‌های رأی‌گیری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در این شهرستان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌رضا فخری‌زاده در نشست خبری با فعالان رسانه‌ای و خبرنگاران سمیرم در فرمانداری اظهار کرد: با توجه به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی و شیوع ویروس کرونا، شیوه نامه‌ها و تدارکات ویژه‌ای برای برگزاری انتخابات اجرا می‌شود تا ریسک ابتلاء و انتقال این ویروس را به حداقل برساند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت سلامت مردم در زمان برپایی انتخابات ادامه داد: یکی از این تدارکات، افزایش تعداد صندوق‌های آرای ثابت و سیار است.

معاون فرماندار سمیرم با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در نیمه دوم شهریور اظهار کرد: در تاریخ ۲۱ شهریور ماه با توجه به اینکه عشایر هنوز هم در شهرستان حضور دارند و جمعیت برخی از تیره‌های عشایری بیشتر از برخی از روستاها است نیز مورد بررسی و توجه قرار گرفته است.

فخری زاده با اشاره به عدم اجازه قانون به برخی از افراد برای رأی دادن در دور دوم افزود: با وجود اینکه تعدادی از عشایر طبق قانون نمی‌توانند در مرحله دوم انتخابات شرکت کنند تمهیدات لازم را اندیشیده‌ایم که با مشکلی مواجه نشویم.

وی علت اجازه نداشتن شرکت شماری از عشایر در دور دوم انتخابات شهرستان سمیرم حضور آنها را در انتخابات اسفندماه در استان‌های قشلاقی (گرمسیر) عنوان کرد و گفت: طبق قانون اگر کسی در مرحله اول در شهری دیگر رأی داده باشد نمی‌تواند در این مرحله برای دومین بار در سمیرم رأی خود را به صندوق بیاندازد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار سمیرم خاطر نشان کرد: افرادی که شناسنامه آن‌ها صادره از سمیرم باشد و یا در مرحله اول در سایر شعب رأی نداده باشند می‌توانند در این دور از انتخابات مشارکت کنند.

فخری‌زاده تصمیم گیرنده نهایی در رابطه با افزایش شعب یا صندوق‌های رأی گیری را هیأت اجرایی انتخابات این مرحله عنوان کرد و گفت: مرحله اول ۶۳ شعبه در هر چهار بخش سمیرم کار رأی‌گیری از عموم مردم را بر عهده داشتند.

وی تصریح کرد: هنوز شیوه نامه‌ای در رابطه با چگونگی برپایی انتخابات در شرایط کرونایی به شهرستان ابلاغ نشده اما ستاد انتخابات و ستاد مدیریت کرونا در سمیرم اقدام‌های لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم، همراه با مشارکت خوب مردم و رعایت فاصله اجتماعی را پیش بینی کرده‌اند.

کد خبر 439597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.