باید با فساد در فوتبال برخورد شود/ در بستن قراردادها کار حقوقی منطقی انجام نمی‌دهیم

یک کارشناس فوتبال گفت : برای بستن قرار داد با ویلموتس تفکر این بود که مشکلات قرارداد کی روش برطرف شود، اما اشتباه بزرگتری انجام دادند و مشخص نشد مبلغ قرارداد چقدر است.

رسول کربکندی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با پرونده ویلموتس، اظهار کرد: خسارت‌های سنگین و نتیجه نگرفتن در تیم ملی امکان دارد باعث محرومیت فوتبال ایران شود، زیرا مشخص نیست قراردادها چگونه و تحت چه شرایطی بسته شده است که کشور ما باید هزینه سنگینی پرداخت کند.

وی افزود: در فضای مجازی راجع به نحوه بستن قراردادها و سوء استفاده‌هایی که شده صحبت‌هایی می‌شود، اگر مسئولین به فکر آبروی کشورمان باشند باید با فساد و اتفاقاتی که در فوتبال رخ می‌دهد برخورد کنند.

کارشناس فوتبال با بیان اینکه ویلموتس با دو ماه فعالیت نتایج بدی گرفت ولی باید خسارت سنگینی هم به او پرداخت کنیم، خاطر نشان کرد: این مشکلات به نحوه بستن قراردادها توسط فدراسیون فوتبال باز می‌گردد که امکان دارد وزارت ورزش هم در آن دخیل باشد.

کربکندی در خصوص وکلایی که برای بستن قراردادها حاضر می‌شوند، تصریح کرد: همیشه مربیان همراه با وکیل‌های قوی برای بستن قرارداد حاضر می‌شوند، اما نمی دانم چرا مفاد قراردادهای ما مشخص نیست و همه این مشکلات برای این است که کار حقوقی منطقی انجام نمی‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه در قرارداد کی‌روش تمام اختیارات را به سر مربی داده بودیم، گفت: برای بستن قرارداد با ویلموتس تفکر این بود که مشکلات قرارداد کی‌روش برطرف شود، اما اشتباه بزرگتری انجام دادند و مشخص نشد مبلغ قرارداد چقدر است.

کارشناس فوتبال اضافه کرد: مازیار ناظمی سخنگوی وزارت ورزش می‌گوید بندی را در قرارداد گذاشتیم که هر کس قرارداد را فسخ کرد سه ماه بیشتر جریمه ندهد ولی در حال حاضر باید ۲/‏۶ میلیون یورو جریمه بدهیم. مسئولین امنیتی، اطلاعاتی و ورزشی باید جلوی انعقاد این قراردادها با مربیان خارجی را بگیرند تا چنین اتفاقاتی رخ ندهد، تا الان برخوردی با مفاسد این حوزه نبوده که امیدوارم به وجود بیاید.

کد خبر 439542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.