ملایی: کرونا فرصت طلایی برای پرداختن به ورزش همگانی است

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: شیوع ویروس کرونا فرصت طلایی برای پرداخت به ورزش‌های همگانی است.

به گزارش ایمنا و به نقل از سایت فدراسیون ورزش‌های همگانی، افشین ملایی در نشسست کمیسیون فرهنگی و تربیت بدنی ورزش کشور اظهار کرد: پویش ملی آماده باش منجر به فعالیت حداکثری ظرفیت‌های هیأت‌های استانی، انجمن‌ها و کمیته‌های ملی در تولید محتوای ورزشی شد.

ملایی با اشاره به روند افزایشی برنامه‌های پویش آماده باش در بستر فضای مجازی، یادآور شد: هیأت‌های استانی، انجمن‌ها و کمیته‌های تحت پوشش فدراسیون روزانه بیش از ۳۰۰ برنامه مجازی ورزشی را در پویش آماده باش طبق زمان بندی مشخص ارائه می‌کنند. شیوع ویروس کووید ۱۹ فرصتی طلایی برای پرداختن به ورزش‌های همگانی است.

در این نشست عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی، راستینه نماینده عضو کمیته ورزش و تربیت بدنی مجلس شورای اسلامی، افشین ملایی رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی، رضا شجیع سرپرست نایب رئیسی فدراسیون ورزش‌های همگانی، کمال پیامبری رئیس تربیت بدنی ستاد کل نیروهای مسلح و جمشید تقی زاده معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی استان‌های وزارت ورزش و جوانان حضور داشتند.

همچنین احمد راستینه با تاکید بر این موضوع افزود: وزارت ورزش و جوانان باید پویش «آماده باش» را جدی تر دنبال کرده و تمام فدراسیون‌های ورزشی را برای تحقق اهداف پویش بسیج کند.


راستینه نحوه تخصیص اعتبارات حوزه ورزش همگانی را غیراثربخش توصیف کرد و افزود: مجموع هزینه‌های انجام شده در این حوزه به ارتقا سطح سلامت عمومی منجر نشده و از این رو باید تغییر اساسی در ایجاد توازن و توجه بخشی به ورزش همگانی از تغییر نگرش سیاستگذاران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی آغاز شود.

این نماینده مجلس در پایان آمادگی خود را برای تشکیل مجمع مشورتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حوزه ورزش همگانی اعلام کرد و اظهار داشت: اقدامات انجام شده از سوی وزارت ورزش و جوانان ارزشمند بوده ولی باید با رویکرد سلامت محور و توجه جدی به موضوع ورزش همگانی ادامه یابد و ورزش همگانی به اصلی ترین مأموریت ورزش کشور تبدیل شود

کد خبر 439384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.