زراعت چوب در ۴۰۰ هکتار از اراضی استان اصفهان اجرا می شود/ ارائه تسهیلات به متقاضیان

مدیر روابط عمومی اداره کل منابع وآبخیزداری استان اصفهان از اجرای طرح زراعت چوب در سطح ۴۰۰ هکتار از اراضی این استان خبر داد و گفت: به متقاضیان طرح زراعت چوب در این استان تسهیلاتی با بازپرداخت بلند مدت ارائه خواهد شد.

عباس قاسمی رامشه در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به توقف بهره برداری چوبی از درختان جنگل‌های شمال کشور به استناد بند "ف" ماده ۳۸ قانون برنامه ششم توسعه و تکلیف قانونی تبصره ذیل بند سه این قانون مبنی بر توسعه زراعت چوب در طول برنامه ششم به میزان ۷۵۰۰۰ هکتار، به منظور تأمین مواد اولیه سلولزی کشور مقرر شد در سال جاری به میزان ۴۰۰ هکتار زراعت چوب در استان اصفهان اجرا شود.

وی افزود: در راستای تحقق این اهداف اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان یک هزار و ۱۰۰ اصله نهال رایگان از گونه‌های گز شاهی، اکالیپتوس، صنوبر و کبوده که از گونه‌های با رشد سریع محسوب می‌شوند به متقاضیانی که تصمیم دارند در اراضی مستثنیات خود نسبت به اجرای طرح زراعت چوب اقدام کنند، تحویل دهد.

قاسمی ادامه داد: همچنین تسهیلات به مبلغ ۷۸ میلیون ریال به ازای هر هکتار با دوره تنفس چهار ساله و باز پرداخت بلند مدت هشت ساله با سود و کارمزد ۱۳ در صد به افرادی که متقاضی اجرای طرح زراعت چوب در اراضی ملی هستند مشروط به تأمین آب مورد نیاز از سوی متقاضیان طرح، پرداخت خواهد شد.

مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان اظهار امیدواری کرد: در پایان دوره شش ساله تولید ۱۲۰ هزار تن چوب به ارزش ۱۸۰ میلیارد تومان از نتایج اجرای این طرح در استان اصفهان باشد.

وی خاطرنشان کرد: کسب سود و درآمد مناسب برای مجریان طرح، کم هزینه بودن اجرا، مراقبت و نگهداری، تولید اکسیژن و تلطیف هوا، کاهش آلاینده‌ها و کنترل ریزگردها و کاهش فشار برداشت چوب از جنگل‌های شمال از جمله مزایا و فواید اجرای این طرح است.

کد خبر 439358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.