والیبال از دریچه اقتصادی؛ سیر صعودی هزینه‌ها از مبتدی تا پیشرفته

با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور فراگیری والیبال ماهیانه بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان هزینه دارد و یک ورزشکار حرفه ای تا چهار میلیون تومان در ماه برای این ورزش باید هزینه کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چند سالی است که به دلیل موفقیت‌های روزافزون و چشمگیر تیم ملی والیبال در مسابقات مختلف، افراد زیادی به سمت فراگیری این رشته ورزشی رفته‌اند. در این گزارش می‌خواهیم به والیبال از دریچه اقتصادی نگاهی بیندازیم.

لباس ورزشی، سالن، توپ والیبال و کفش از مهم‌ترین امکانات لازم برای یادگیری والیبال است و از این بین تامین سالن و توپ بر عهده آموزش دهنده است و کفش و لباس ورزشی را ورزشکار باید تهیه کند.

شهریه کلاس‌های آموزشی ماهیانه بین ۱۲۰ تا ۲۰۰ هزار تومان است که در نقاط مختلف شهر با توجه به هزینه‌های سالن و دستمزد مربیان متفاوت است. همچنین لباس‌هایی که آکادمی‌ها برای ورزشکاران تهیه می‌کنند بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومان قیمت دارد و قیمت کفش‌هایی که ورزشکاران این رشته به پا می‌کنند بین ۳۰۰ هزار تا ۴ میلیون تومان متغیر است.

برای یک ورزشکار مبتدی و نوآموز یک جفت کفش ۶ ماه کار می‌دهد و در سال دو جفت کفش لازم است، اما ورزشکاران حرفه‌ای حداقل سه جفت کفش در سال می‌پوشند.

اگر هزینه‌های نوآموزان والیبال را بین روزهای سال تقسیم کنیم، در بهترین حالت هر ماه ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تومان یک ورزشکار باید برای رشته ورزشی خود خرج کند و در گران قیمت‌ترین حالت بین ۵۵۰ تا ۶۰۰ هزار تومان مخارج ماهانه یک نوآموز والیبال خواهد بود.

اما والیبال برای ورزشکاران حرفه‌ای ورزشی گران قیمت تر است چرا که آن‌ها برای اینکه کیفیت کار خود را بالا ببرند هزینه بیشتری باید برای کفش‌های با کیفیت بدهند که بین سه تا پنج میلیون تومان است. همچنین مکمل‌های ورزشی، زانوبند و آرنج بند، هزینه سالن‌های بدنسازی و مربی بدنساز نیز به عهده خود ورزشکار است که هر کدام حداقل ماهی یک میلیون تومان هزینه دارد.

با احتساب هزینه‌های بالا برای یک والیبالیست حرفه‌ای، ماهانه بین سه تا چهار میلیون تومان برای پیشرفت و موفقیت در ورزش از جیبش هزینه می‌شود.

فرزاد ملابهرامی، بازیکن تیم والیبال سپاهان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در خصوص هزینه‌های والیبالیست‌ها، اظهار کرد: یک ورزشکار حرفه‌ای والیبال در سال حداقل سه جفت کفش نیاز دارد که در بهترین حالت سه میلیون تومان هزینه هر جفت کفش است. همچنین باید برای سالن‌های بدنسازی بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان ماهانه هزینه بپردازیم و مکمل‌های مجازی که باید مصرف کنیم بسیار قیمت بالایی پیدا کرده اند که در طول سال ۱۰ الی ۱۲ میلیون تومان هزینه دارد.

وی همچنین ادامه داد: ورزشکارانی که حرفه‌ای هستند، باید حرفه‌ای هم کار کنند و با وجود این شرایط اقتصادی، اوضاع سختی دارند.

کد خبر 439298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.