شهرداری اصفهان از طرح «خادم‌یاران شهدا» حمایت می‌کند

شهردار اصفهان با اشاره به طرح «خادم‌یاران شهدا» که توسط تعدادی از فرزندان شهدا ارایه شد، گفت: هدف اصلی این طرح باید تقویت ارزش‌های ناب اجتماعی، اسلامی و باور مردم به فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی در دیدار با تعدادی از فرزندان شهدا با اشاره به روند تکمیل پروژه سالن گلستان شهدا اظهار کرد: گلستان شهدای اصفهان مکان مقدسی است که باید همواره حفظ شده و خدمات رسانی به آن با کیفیت بیشتری انجام شود.

وی با بیان اینکه بهره برداری از سالن اجتماعات گلستان شهدا ظرفیت خوبی برای برگزاری اجتماعات، سخنرانی‌ها و مراسم متناسب با این مکان و در شأن شهدا در اصفهان ایجاد خواهد کرد، افزود: تلاش می‌کنیم این پروژه همزمان با هفته دفاع مقدس افتتاح شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه نباید بگذاریم این فضا مورد سو استفاده قرار بگیرد، افزود: باید در مجموعه گلستان شهدا به تقویت ارزش‌های ناب اجتماعی اسلامی و تقویت باور مردم به فرهنگ ایثار و شهادت پرداخته شود.

نوروزی با بیان خاطره‌ای از دوران جنگ تحمیلی، اظهار کرد: همنشینی با شهدا تجربه خوبی بود که اکنون هر بار به گلستان شهدا وارد می‌شوم یاد آن روزها زنده می‌شود.

شهردار اصفهان گفت: علاوه بر فرزندان شهدا جانبازان نیز مظلوم واقع شده‌اند اکنون فرصتی به وجود آمده است تا قدم مؤثری برای کمک به خانواده شهدا و جانبازان و فرهنگ سازی در راستای فرهنگ ایثار و شهادت برداریم.

شهردار اصفهان با اشاره به اجرای طرح خادم یاران که در این جلسه توسط فرزندان شهدا ارائه شد، گفت: این طرح بسیار خوب است و شهرداری با تمام توان از آن حمایت خواهد کرد.

استخدام فرزندان شهدا در نیمه راه باقی‌مانده است

در ادامه این نشست مجید ماندگاری، فرزند شهید ضمن قدردانی از زحماتی که شهردار اصفهان در راستای بهبود شرایط و خدمات شهری در گلستان شهدا انجام داده است، اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی بسیاری تاکنون توسط خادم یاران شهدا در این مکان اجرا شده و مورد استقبال مردم قرار گرفته است؛ در عین حال خادم یاران شهدا نیازمند فضایی برای استراحت و تعویض شیفت هستند.

وی افزود: در نظر داریم با اجرای این طرح، گلستان شهدای اصفهان را به مکانی همچون آستان قدس رضوی تبدیل کنیم که در این راستا نهادها و ارگان‌های مربوطه تاکنون همکاری خوبی داشته‌اند، اما در پی انجام فعالیت‌های جدیدی هستیم.

ماندگاری گفت: در این دوره مدیریت شهری بسیاری از وعده‌ها عملیاتی شده است و خوشبختانه مشاور ویژه‌ای برای رسیدگی به امور ایثارگران در مجموعه شهرداری فعالیت کرد.

وی با بیان اینکه موضوع استخدام فرزندان شهدا در نیمه راه باقی‌مانده است، افزود: از شهردار اصفهان می‌خواهیم به این موضوع ورود پیدا کند.

حمایت شهرداری اصفهان از فرزندان شهدا

مهدی منصوری، یکی دیگر از فرزندان شهدا حاضر در جلسه اظهار کرد: اصفهان با داشتن ۲۳ هزار شهید و حدود ۴۳ هزار جانباز بیشترین تعداد شهدا و ایثارگران را در کل کشور دارد بنابراین استفاده از این ظرفیت‌ها و نشان دادن روحیه ایثارگری شهر به منظوره توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در استان الزامی است.

وی ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران متولی گلستان شهدا است البته شهرداری منطقه شش نیز برای ساماندهی به این مکان مقدس اهتمام داشته است و امروز توجه ویژه شهردار اصفهان در پروژه سالن اجتماعات گلستان شهدا موجب سرعت بخشیدن به عملیات عمرانی این پروژه شده است.

منصوری افزود: تاکنون فعالیت‌های فرهنگی زیادی در رابطه با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شهر انجام شده، اما برای انجام این فعالیت‌ها هیچ مکانی بهتر از گلستان شهدا نیست.

وی با اشاره به اجرای طرح خادم یاران شهدا تصریح کرد: این طرح در کل کشور برای نخستین بار انجام می‌شود و ۱۸ خدمت از جمله برگزاری مراسم برای سالروز عملیات‌های مختلف و قرار دادن نشانی به مناسبت سالگرد شهادت هر شهید بر سر مزار وی از جمله خدمات این طرح است.

منصوری افزود: شهرداری اصفهان همیشه از فعالیت‌های فرهنگی در راستای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت حمایت کرده و امیدواریم این حمایت‌ها تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه بازدید وزیران از گلستان شهدا پیام ویژه‌ای را به جامعه منتقل می‌کند، اضافه کرد: عملکرد شهرداری اصفهان برای به کارگیری فرزندان شهدا در این مجموعه مثال‌زدنی است، اما در ساختار دولت باید به این امر بیشتر توجه شود.

حرف و عمل مسئولان باید هم راستا باشد

همچنین موسی ترابی یکی دیگر از فرزندان شهدا نیز اظهار کرد: شهردار اصفهان تجربه حضور در جنگ تحمیلی را دارد و همواره بر تکریم خانواده شهدا برای رسیدگی به امور فرزندان آن اهتمام داشته است.

وی افزود: برخی از مسئولان سخنرانی کردن درباره شهدا را خوب یاد گرفته‌اند، اما در عمل به گونه دیگری رفتار می‌کنند، اما امروز از زحمات شهردار اصفهان برای گلستان شهدا و پیگیری مشکلات فرزندان آنان قدردانی می‌کنیم.

به گزارش ایمنا، در پایان این گفت‌و گو فرزندان شهدا با اهدا هدایایی از خدمات شهردار اصفهان تقدیر کردند.‌

کد خبر 439233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.