مدیریت شهری وظیفه دارد سختی شهروندان را کمتر کند

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مدیریت شهری وظیفه دارد با اتخاذ بهترین تصمیمات و اقدامات، سختی این روزهای شهروندان را هرچند کوچک، کمتر کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نصیر ملت امروز (یکشنبه) در یکصد و سی و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با بیان اینکه اصفهان در چند دهه گذشته اگرچه زیر بار مشکلات خم شده اما هرگز نشکسته و استواری و جاودانگی‌اش همواره زبانزد عالمیان بوده، اظهار کرد: امروز درست میان این بزنگاه حساس تاریخی، همه ما در کنار یکدیگر، گرد این بهشت تاریخی و فرصت‌هایی که هر روز از دست می‌روند، جمع شده‌ایم تا برای امید آیندگانمان برنامه ریخته و آینده را بسازیم.

وی با بیان اینکه با گذشت سه سال از دوران مسئولیت شورای شهر تصویرمان از آینده اصفهان دقیق‌تر شده، افزود: تلاش اعضای شورای شهر در کمیسیون‌های مختلف و همراهی مردم اصفهان اهداف لازم برای رسیدن به اصفهان آرمانی را برایمان با وضوح بیشتری مشخص کرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: تلاش برای تغییر روندهای اشتباه و اصلاح فرایندهای مختلف و تغییراتی که در ابتدا با سختی و فراز و نشیب بسیار آغاز شد، جای خود را به همراهی‌ها و همکاری‌ها داد که امیدواریم نتیجه آن قضاوت آیندگان را سهل‌تر کند.

وی ادامه داد: اکنون فرصت سازندگی اصفهان آنقدر محدود است که جز با توکل به خداوند متعال و همکاری همه جانبه در کنار تمرکز بر اهداف مهم آینده شهر اصفهان، هیچ چیز نخواهد توانست ما را در مسیر صحیح راهنمایی کند.

ملت خاطرنشان کرد: در سال پایانی دوره پنجم شورای شهر باید برای قدم‌های بزرگ توسعه همه جانبه شهر و برای آینده‌ای که مردم خوب اصفهان لایق آن هستند، بهتر و بیشتر کار کنیم.

وی با بیان اینکه توسعه شهر اصفهان و بهبود رفاه شهروندان از اهداف اصلی شورای شهر بوده، ادامه داد: دستیابی به این اهداف ملزوماتی را نیاز دارد اما اکنون با فشارهای سنگین خارجی و داخلی و مشکلات چند ساله اقتصاد کشور مواجه هستیم که تأثیر این مشکلات متعاقباً مشکلات اقتصادی فراوان شهرها نیز نمود داشته و شرایط غیرقابل انتظاری را ایجاد کرده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مدیریت شهری وظیفه دارد با اتخاذ بهترین تصمیمات و اقدامات، سختی این روزهای همشهریان را هرچند کوچک، کمتر کند، افزود: شهروندان هر عملکردی را با توجه به شرایط حاکم ارزیابی خواهند کرد.

وی از مدیران و کارشناسان و متخصصان درخواست کرد با توجه به فشارهای موجود در جامعه که شهروندان را متحمل سختی زیادی کرده، با تلاش و همت همه جانبه نسبت به اصلاح معایب و مشکلات و رفع خطاهای موجود در بدنه سیستم شهرداری در راستای بهبود خدمات‌رسانی به مردم اقدام کنند.

ملت خاطرنشان کرد: برای تأثیر مثبت در فرصت محدود باقیمانده شورای دوره پنجم و برای پیشبرد برنامه‌ها لازم است که استفاده صحیح و کامل از ظرفیت مدیران توانمند، کارشناسان متخصص و پرسنل زحمتکش شهرداری به عنوان بازوان اجرایی و همچنین خارج از شهرداری و مدیریت‌هایی که به خوبی در این شهر آزموده شده‌اند، با تدبیر بیشتری محقق شود.

وی اظهار کرد: برنامه ریزی و تهیه بودجه سالانه مطلوب شهرداری، شناسایی ردیف‌های درآمدی برای تأمین بودجه پروژه‌های عمرانی، ایجاد نشاط بیشتر در سطح شهر، حفظ و نگهداری مطلوب شهر، مکانیزه کردن فرایند امور و حذف فرایندهای دستی که خطای انسانی را به همراه دارد، تسریع خدمت‌رسانی، تکریم ارباب رجوع، ایجاد شفافیت و دسترسی شهروندان و متخصصین به آمار و اطلاعات شهرداری، توجه به سرمایه‌های موجود در شهرداری اعم از سرمایه‌های فیزیک، مالی و انسانی، رعایت تخصص گرایی در انتخاب‌ها و گزینش‌ها و مواردی از این دست موضوعاتی هستند که جای کار بیشتری در شهر دارند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تقدیر از نایب رئیس سال گذشته شورا، اضافه کرد: از حسن اعتماد اعضای شورای شهر در انتخاب من برای تصدی جایگاه نایب رئیسی شورا سپاسگزارم و همراهی آنان را در این مسیر خواستارم تا سبب توسعه، آبادانی و ارتقا زیست‌پذیری در شهر اصفهان و بهبود کیفیت زندگی شهروندان شود.

وی اظهار کرد: فرصت برای سازندگان شهر اصفهان مانند ابر بهاری از دست می‌رود و تصمیمات جسور و قدم‌های چالاک ما می‌تواند گام‌های برداشته شده در مسیر هرچه بهتر شدن اصفهان همیشه خوب را متعالی‌تر کند.

ملت گفت: اصفهان را باید جسورانه‌تر شناخت، مشکلاتش را کلان‌تر نگریست و برای آینده اش بیشتر دل سوزاند زیرا آیندگان ایفای مسئولیت ما را به قضاوت خواهند نشست.

کد خبر 439152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.