آزادگان الماس‌های درخشان پایداری هستند

رئیس جمهور با ارسال پیامی آزدگان را الماس‌های درخشان آزادگی و پایداری توصیف کرد و استقلال و امنیت امروز کشور را مرهون پایمردی و مجاهدت‌های خاموش آن ها دانست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، متن پیام حسن روحانی، رئیس جمهور که امروز _۲۶ مرداد_ توسط سعید اوحدی، رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران در مراسم برخط کنگره ملی الماس‌های درخشان که به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی برگزار شد، به این شرح است: "۲۶ مردادماه یادآور بازگشت غرورآفرین آزادگان سرافراز به میهن اسلامی است و فرصت مغتنمی است تا به یاد بیاوریم که استقلال و امنیت امروز کشور، مرهون پایمردی و مجاهدت‌های خاموش راست قامتانی است که در سنگر دفاع از نظام و کشور شجاعانه جنگیدند و شب‌های تلخ و پردرد اسارت در اردوگاه‌های مخوف رژیم بعثی را مردانه تاب آوردند، تا به «الماس‌های درخشان» آزادگی و پایداری تبدیل شده و جهانی را مبهوت خویش کنند. ملت قدرشناس ایران که سال‌های زیادی را در کنار خانواده‌های این عزیزان در چشم انتظاری سپری کرد، به ولایتمداری، استواری و صلابت آزادگان گرانقدر خود می‌بالد و به مقام صبر و استقامت این اسوه‌های پایداری درود می‌فرستد. این جانب نیز به تأسی از ملت، در سی‌امین سالروز ورود آزادگان عزیز به میهن اسلامی، فداکاری و جانفشانی‌های خالصانه این عزیزان را ارج نهاده و برای آنان آرزوی تندرستی و توفیق الهی می‌نمایم. "

آزادگان پرچم‌داران اصلی کشور هستند

در ادامه این کنگره حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد، امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: آزادگان در دوران اسارت خود افتخارات بی‌نظیری خلق کردند که در تاریخ بشر تکرار نخواهد شد. آزادگان می‌گفتند اسارت قطعه‌ای از بهشت بود، اما چگونه شکنجه‌گاه رژیم بعث عراق را آزادگان به بهشت برین تشبیه می‌کنند؟ چگونه اردوگاه‌های سراسر وحشت و شکنجه و آزار را به عشق تبدیل می‌کردند؟ چگونه این دوران غربت و تنهایی را به همه زیبایی‌ها مبدل کردند؟ ترجمه این سخن آزادگان معیت با پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) است.

وی ادامه داد: آزادگان تلاش نمودن برای حرکت در راه اولیا خدا و قرآن و عترت را به عنوان مشعلی فرا روی خود قرار دادند. آن‌ها با این دو راهبرد بسیار تعیین کننده و افتخار آفرین در برابر دشمن نفوذناپذیر و در برابر برادران و خواهران هم‌بند قرار گرفتند و تبدیل به نیروی متعهد، صبور و خستگی ناپذیر شدند. گمان می‌کنم فضای اردوگاه‌ها به محبت و صبر نورانی بوده که حتی مأموران عراقی نور اردوگاه‌ها را تشخیص می‌دادند.

ابوترابی فرد با نقل خاطره‌ای از برادر خود که از آزادگان جنگ است، گفت: اخوی بزرگوار می‌فرمودند که نماینده صلیب سرخ از من سوال پرسید که در زندان‌های غرب، اروپا و آمریکا همه امکانات رفاهی، آموزشی و ورزشی فراهم است و در مدرن‌ترین زندان‌ها آمار خودکشی و ناهنجاری‌های اخلاقی و افسردگی‌های روحی و روانی بالا است و هیچگاه این مشکل حل نشده است؛ چرا در این اردوگاه‌های سخت و تاریک و پر شکنجه که هیچ روزنه امیدی نیست، بیماری روانی و ناهنجاری اخلاقی و افسردگی روحی و یا اقدام به خودکشی نیست، پایگاه استقامت و محبت است؟

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: آزادگان کار بزرگی کردند، برای این است که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند آزادگان الماس‌های درخشان هستند. آن‌ها پرچم داران اصلی کشور هستند که با بدن مجروح خود دفاع کردند و یک پارچه به عنوان یارانی در مسیر اهداف بالا و ارتقا سرمایه اجتماعی پیوند استواری با نظام اسلامی بستند.

نسل آینده نیز نباید دوران جنگ را به فراموشی بسپارد

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری در ادامه کنگره ملی الماس‌های درخشان اظهار کرد: در آستانه مراسم ماه محرم هستیم، آزادگان محترم بهتر از همه ما دوران اسارت امام حسین (ع) را درک می‌کنند. آزادگان در دوران اسارت چه رنج و مشکلاتی کشیدند و دم برنیاوردند. این استقامت و صبر مثال نزدنی است و در هیچ ملتی پیدا نمی‌شود این دوران طولانی را گذراندند و پر افتخار بازگشتند.

وی تاکید کرد: باید با افتخاراتمان زندگی کنیم و نباید درد فراموشی بر این افتخارات بنشیند، نسل آینده نیز نباید این دوران را به فراموشی بسپارد. مسئولان مرتبط باید در نظر داشته باشند که مسائل و خاطرات این دوران را به نسل‌های بعدی منتقل کنند. باید در کتاب‌های درسیو در دانشگاه‌ها گفته شود که چه داشتیم و این وظیفه متصدی امر تبلیغ است.

گلپایگانی افزود: الان در دوران چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب هستیم و در این چهل و یک سال چه‌ها نگذشت، چه حادثه‌ها رخ نداد و شب و روزی نمی‌گذرد که دشمن جانی و خطرناکش یعنی آمریکا و طرفدارانش برای ایران نقشه نکشند. از همان ابتدای انقلاب توطئه‌هایشان را دیده‌ایم، در ابتدا با با تحریک قومیت‌ها و با ایجاد گروه‌های کمونیست توده‌ای در نقاط مختلف کشور جنجال آفریدند. شهدای محراب مگر چه کرده بودند، مردم کوچه و بازار چه گناهی داشتند که منافقان خون آن‌ها ریختند، این خون‌ها برگردن آمریکا است.

کد خبر 439103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.