۱۹ شهریور زمان اعلام نتایج آزمون جامع راهنمایان گردشگری

مدیرکل دفتر آموزش وزارت میراث فرهنگی و گردشگری گفت: نتایج آزمون جامع راهنمایان گردشگری چهارشنبه ۱۹ شهریور در سامانه آزمون جامع در دسترس متقاضیان قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آزمون راهنمایان گردشگری یکی از مهم‌ترین اتفاقات سال در حوزه گردشگری است. این آزمون یکی از راه‌های ورود به صنعت این روزها کم رونق گردشگری است و آماده شدن برای آن کمی از کنکور ندارد. در پی موافقت ستاد ملی کرونا، آزمون جامع هماهنگ و سراسری دوره‌های کوتاه مدت گردشگری در صبح و عصر روز جمعه (۲۴ مرداد) در ۳۱ استان کشور به اضافه جزیره کیش برگزار شد و از شش هزار و ۴۱۱ ثبت نام کننده تعداد شش هزار و ۶۱ نفر در آن شرکت کردند که قالب آن‌ها از شهر تهران بودند.

آزمون رشته‌های راهنمایان گردشگری در سه زیرشاخه راهنمایان فرهنگی، طبیعت‌گردی و زمین گردشگری و همچنین سه بخش جدید به نام مدیران فنی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی، مدیریت عمومی تأسیسات گردشگری، کارشناسان ارزیاب طرح تطبیق و مدیران طرح تطبیق است.

این بخش‌های جدید در راستای سیاست‌گذاری تازه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبنی بر تخصص گرایی در صنعت گردشگری کشور اضافه شده‌اند. رشته‌هایی که باعث می‌شود گردشگری ایران به سمت و سوی حرفه‌ای شدن پیش برود و بیش از پیش آماده میزبانی حرفه‌ای از گردشگران باشد.

زاهد شفیعی مدیرکل دفتر مطالعات و آموزش گردشگری وزارت میراث فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آزمون جامع راهنمایان گردشگری با مجوز ستاد کرونا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار شد. برگزاری این آزمون به علت شیوع ویروس کرونا دو بار به تعویق افتاده بود. در ابتدا قرار بود در اسفندماه برگزار شود و سپس به اردیبهشت ماه موکول شد که سرانجام برای تامین منافع همکاران که این دوره را پشت سر گذاشتند آزمون در ۲۴ مردادماه برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: طبق معمول آزمون دوره راهنمایان گردشگری و مدیران فنی دفاتر راهنمایان طبیعت گردی پر مخاطب بود و رشته‌های مدیریت تأسیسات گردشگری با ۳۸۰ نفر متقاضی، کارشناس ارزیاب طرح تطبیق با ۱۶۳ نفر متقاضی و مدیریت فنی طرح تطبیق با ۲۶ نفر متقاضی به این دوره اضافه شده است.

شفیعی درباره رشته‌ها و سیاست‌های جدید وزارت میراث فرهنگی تاکید کرد: تمام افرادی که قرار است در این صنعت فعالیت کنند باید دوره آموزشی و آزمون را پشت سر بگذارند.

وی درباره زمان اعلام نتایج آزمون گفت: نتایج آزمون چهارشنبه ۱۹ شهریور در سامانه آزمون جامع در دسترس متقاضیان قرار می‌گیرد.

کد خبر 439059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ممد IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    0 0
    و الان بیست شهریور . جواب ها نیومد . که .....
  • ممد IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    0 0
    الان بیست و یک شهریور باز هم جواب نیومد .....
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    0 0
    امروز هم که 22 و هیچ خبری نی
  • ممد IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    2 0
    و الان بیست دو شهریور جواب نیومد........
  • ممد IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    0 0
    امروز ۲۳ شهریور هیچ خبری نشده ......