جابه‌جایی ۵ میلیون مسافر تهرانی در هفته گذشته با مترو

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران با بیان اینکه در هفته گذشته حدود پنج میلیون مسافر از طریق مترو جابه‌جا شده‌اند،‌ گفت: ‌لغو طرح ترافیک آمار مسافران را پنج تا ۱۰ درصد افزایش داده است.

به گزارش ایمنا، فرنوش نوبخت درباره آمار مسافران تهران با توجه به لغو طرح ترافیک اظهار کرد: آمار مسافران مترو با لغو طرح ترافیک نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه در برخی از خطوط پنج تا ۱۰ درصد بیشتر هم شده است.

وی گفت: شلوغی خیابان‌ها و نارضایتی مردم از ترافیک در سطح معابر یکی از دلایل افزایش مسافران مترو به دلیل لغو طرح ترافیک است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر شلوغ‌ترین خط مترو کدام خط است؟ گفت: خط یک به دلیل قرار گرفتن در مسیر مراکز اداری، مالیاتی، بازار و دادگاه‌ها شلوغ‌ترین خط محسوب می‌شود و بعد از آن به ترتیب خطوط دو، سه و چهار شلوغ‌ترین خطوط مترو است.

وی تصریح کرد: خلوت‌ترین خط مترو خط شش است و پیش‌بینی می‌کنیم با تکمیل شدن این خط آمار مسافران آن بیشتر شود.

نوبخت گفت: در هفته گذشته حدود پنج میلیون مسافر با مترو تهران جابه‌جا شده‌اند که البته این آمار نسبت به قبل از شیوع کرونا که روزانه میانگین یک میلیون و ۸۵۰ هزار مسافر بود کاهش یافته است.

وی با اشاره به فعالیت دست فروشان در مترو تهران گفت: از شهروندان و مسافران مترو درخواست داریم از دست فروشان خرید نکنند چرا که این مسئله سبب استمرار حضور دست فروشان در مترو خواهد شد و با موضوع رعایت فاصله اجتماعی منافات دارد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران گفت: حضور دست فروشان در مترو توانایی ما را جهت مقابله با کرونا کاهش می‌دهد بنابراین از شهروندان درخواست داریم از دست فروشان خرید نکنند.

منبع: فارس

کد خبر 438915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.