برگزاری کنگره بزرگداشت برای ٧٢ شهید شاخص در تهران

مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران گفت: امسال به مناسبت چهلمین سالگرد شروع جنگ تحمیلی، کنگره بزرگداشتی با عنوان «بزرگان بی‌جانشین» برای ۷۲ شهید شاخص و ملی برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، رضا جلالی در این باره اظهار کرد: شهید مصطفی چمران، شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، شهید تهرانی‌مقدم و شهدای اقشار همچون شهید علم‌الهدی از جمله این شهدا هستند و علاوه بر آنها برای جمعی از شهدای شاخص دانشجو و دانش‌آموز هم کنگره بزرگداشت برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل کمیته چهلمین سالگرد شروع جنگ تحمیلی اضافه کرد: این کمیته از سه ماه پیش فعالیت خود را آغاز کرده و برای برگزاری نمایشگاه‌ها و همایش‌ها با هدف بزرگداشت چلچراغان تهران در ۳۱ شهریورماه برنامه‌ریزی کرده است.

مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران با اشاره به سیاست محله‌محوری در برگزاری یادواره‌های شهدا نیز گفت: این سیاست از سال ۱۳۹۷ در ۳۵۲ محله تهران با مسئولیت نواحی ۱۲۳ گانه و در ۲۲ منطقه شهرداری تهران اجرایی شد و سلسله جلسه‌های مختلف طی دو روز در هفته نیز به موضوع بزرگداشت مقام شهدا اختصاص یافت.

وی همچنین به برگزاری کنگره سرداران و ۳۰ هزار شهید تهران طی سه سال اخیر هم اشاره و تاکید کرد: اگر شهیدان کار حسینی (ع) کردند ما به عنوان ادامه‌دهندگان خط خونین آنان، باید کار زینبی (س) و سجادی (ع) کنیم و رسالتمان رساندن پیام شهدا به همه اقشار جامعه باشد.

مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران با بیان اینکه معرفی شهدای محلات تهران در تقویم ۱۳۹۹ این نهاد گنجانده شده، اضافه کرد: بر اساس این تقویم با عنوان «شقایق» هر محله‌ای به نام یک شهید مزین، و در آن محله تاریخ تولد و شهادت و اطلاعات کوتاهی از ویژگی‌های شهید درج می‌شود.

وی همچنین طراحی و نصب تندیس‌هایی برای شهدای آتش‌نشان و شهدای فوتبالیست، شهدای شیمیایی جنب بیمارستان ساسان و شهدای موشک باران سال ۱۳۶۶ تهران در خیابان هنگام، برگزاری یادواره‌های شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تبیین و معرفی جایگاه و مقام شهدا و وصیت‌نامه‌های آنان و خدمت‌رسانی به خانواده‌های شهدا و ایثارگران را از دیگر اقدامات این اداره‌کل برشمرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 438904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.