فیلم پینوکیو ۲۰۱۹؛ یک بازسازی جذاب و عجیب

با فیلمنامه ای برگرفته از داستان کودکان، کارگردان ایتالیایی تلفیقی بسیار جالب از احساسات و صحنه های فانتزی را به نمایش کشیده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فیلم سینمایی یا لایو اکشن پینوکیو در سال ۲۰۱۹ توسط کارگردان ایتالیایی، متیو گارونه نوشته و کارگردانی شد. این فیلم سینمایی از ابتدا مورد توجه منتقدین قرار گرفت و پس از اکران در اواخر سال ۲۰۱۹ در ایتالیا، نامزد ۱۵ جایزه در جشنواره داوید دی دونالتو شد که پنج جایزه از جمله بهترین طراحی صحنه و لباس و بهترین گریم را از آن خود کرد.

این فیلم که در دو کشور فرانسه و ایتالیا ساخته شده است، هزینه ساخت ۱۱ میلیون یورویی داشته و تاکنون ۱۷.۴ میلیون دلار در گیشه درآمد داشته است. به بهانه اکران این فیلم در کشورهای دیگر از جمله انگلیس، نگاهی به نظر منتقدان گاردین به این فیلم داریم.

متیو گارونه و ماسیمو چچرینی به عنوان نویسندگان این فیلم نامه، چیزی کاملاً متفاوت با نسخه سال ۱۹۴۰ دیزنی ساخته‌اند که در کنار احساسات، صحنه‌های عجیب و جالبی نیز در بر دارد. مثلاً در نسخه والت دیزنی، هیچگاه پینوکیو سختی‌های خاصی را نمی‌کشید اما در این فیلم، پینوکیو با دردها و رنج‌هایی که می‌کشد رفته رفته پوست در می‌آورد و تبدیل به یک پسر واقعی می‌شود.

گارونه در این فیلم کمی از نحوه ساخت آلیس در سرزمین عجایب در به تصویر کشیدن موجودات عجیب و غریب الگوبرداری کرده اما شکل و شمایل بهتری به آن داده است. وقتی دماغ پینوکیو در اثر دروغ بزرگ می‌شود، هنوز هم جذاب است اما این اتفاق به شکل غیر طبیعی نیست و با توجه به دروغ وی، اندازه بزرگ شدن دماغ او متفاوت است.

از بازیگران این داستان می‌توان به فدریکو للاپی در نقش پینوکیو اشاره کرد که با صورتی چوبی طراحی شده که طراحی بسیار عجیبی هم دارد. نقش پدر ژپتو را نیز روبرتو بنجینی بازی می‌کند که در سال ۲۰۰۲، خودش یک نسخه دیگر از فیلم پینوکیو را کارگردانی کرده بود.

کد خبر 438898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.