آزمایش بالینی یک داروی جدید برای درمان ایدز/ تولید ایمپلنت سازگار با بافت جمجمه

شرکت زیست فناوری آمریکایی "ژن تکنولوژیز"، تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا را برای آغاز مرحله نخست آزمایش بالینی یک داروی بالقوه ایدز دریافت کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، درگذشت مخترع پیکسل، آغاز به کار کارخانه هوشمند شیائومی، شروع آزمایش بالینی یک داروی جدید برای درمان ایدز، عرضه گوشی جدید موتورولا با نمایشگر تاشو، تولید ایمپلنت ساخته شده از پوست تخم مرغ سازگار با بافت جمجمه و عرضه گوشی جدید شیائومی با شارژ ۲۳ دقیقه‌ای را در بسته خبری تکنولوژی ایمنا بخوانید.

مخترع پیکسل درگذشت

مخترع پیکسل در سن ۹۱ سالگی درگذشت. تحقیقات او زیربنای تصویربرداری ماهواره‌ای، سی تی اسکن، واقعیت مجازی و فیس بوک به حساب می‌آید. راسل کرش، محقق علوم رایانشی و مخترع پیکسل و فردی که نخستین عکس دیجیتال جهان را اسکن کرد در ۱۱ آگوست سال جاری میلادی و در سن ۹۱ سالگی در ایالات اورگان آمریکا درگذشت.

پیکسل‌ها یا نقاط دیجیتال برای نمایش تصاویر و ویدئوها روی نمایشگر موبایل و رایانه به کار می‌رود و کرش در سال ۱۹۵۷ میلادی یک تصویر دیجیتال سیاه و سفید در ابعاد دو در دو اینچ از پسرش ساخت. این یکی از نخستین تصاویری بود که به وسیله رایانه اسکن شده بود. در این فرایند از دستگاهی استفاده شد که تیم تحقیقاتی کرش در دفتر ملی استاندارد آمریکا ابداع کرده بودند.

کرش در سال ۱۹۲۹ در منهتن آمریکا متولد شد. پدر و مادر او مهاجرانی از روسیه و بلغارستان بودند. تصویری که کرش از پسرش اسکن کرد در مجموع فقط ۳۱ هزار پیکسل بود، اما امروزه دوربین‌های دیجیتال در آیفون ۱۱ می‌توانند در هر تصویر ۱۲ میلیون پیکسل را ثبت کنند. تحقیقات او زیر بنای تصویربرداری ماهواره‌ای، سی تی اسکن، واقعیت مجازی و فیس‌بوک است.

کارخانه هوشمند شیائومی کار خود را آغاز کرد

شیائومی از آغاز فعالیت یک کارخانه هوشمند خبر داده که تمام فعالیت‌های آن به طور خودکار انجام می‌شود و مجهز به هوش مصنوعی و ۵G است. این شرکت در مراسم دهمین سالگرد تأسیس خود از محصولات مختلفی از جمله یک تلویزیون کاملاً شفاف رونمایی کرد. همچنین در این مراسم «لی جون»، مدیر ارشد اجرایی شیائومی اعلام کرد یک کارخانه هوشمند در پکن فعالیت خود را آغاز کرده است.

در حقیقت موبایل «می ۱۰ اولترا» که به تازگی رونمایی شده در این کارخانه هوشمند ساخته می‌شود. این کارخانه در فضای ۱۸ هزار و ۶۰۰ متر مربع ساخته شده و مجهز به یک خط تولید کاملاً اتوماتیک است که فرایندهای مختلف از مدیریت محصول تا فراوری ماشینی، بسته بندی و انبار کالا را به طور خودکار انجام می‌دهد. این کارخانه می‌تواند سالانه بیش از یک میلیون دستگاه موبایل هوشمند بسازد.

این شرکت چینی کارخانه هوشمند خود را به تولید موبایل‌های رده بالا اختصاص داده است و علاوه بر آن از این واحد تولیدی برای تست مواد نوآورانه، فناوری‌های جدید و همچنین پروژه‌های پیش تحقیقاتی استفاده می‌شود.

آزمایش بالینی یک داروی جدید برای درمان ایدز

شرکت زیست فناوری آمریکایی «ژن تکنولوژیز» تاییدیه سازمان غذا و دارو آمریکا را برای آغاز مرحله نخست آزمایش بالینی یک داروی بالقوه ایدز دریافت کرد. پیش بینی می‌شود این آزمایش بالینی از ماه سپتامبر (اوایل شهریور ماه) در بالتیمور، مریلند و واشنگتن آغاز شود و طی آن ایمنی داروی AGT103-T بررسی شود. این دارو یک دوز ژن درمانی است که برای درمان اچ آی وی توسعه یافته است.

AGT103-T در حقیقت سلول‌های CD4T را احیا می‌کند و به این ترتیب واکنش‌های سیستم ایمنی بدن تنظیم می‌شود. در توضیحات وب سایت شرکت سازنده این دارو آمده است: در بیماری اچ آی وی، سلول‌های CD4T پس از رصد عفونت به سرعت فعال می‌شوند اما این ویروس سلول‌های مذکور را هدف می‌گیرد و نابود می‌کند.

داروی جدید سلول‌های CD4T را در بدن افراد مبتلا به ویروس اچ آی وی منتقل می‌کند. این دارو با احیای سلول‌های از دست رفته، آسیب‌های وارد شده به سیستم ایمنی بدن را جبران می‌کند.

داروی جدید با همکاری انستیتو ملی بیماری‌های عفونی و آلرژی آمریکا توسعه یافته و شرکت سازنده امیدوار است تا قبل از پایان سال جاری میلادی نتایج مرحله اول تحقیقات را منتشر کند.

گوشی جدید موتورولا با نمایشگر تاشو در راه است

شرکت موتورولا از عرضه گوشی هوشمند جدیدی در تاریخ نهم سپتامبر خبر داده و از تبلیغات این شرکت چنین به نظر می‌رسد که گوشی یادشده دارای نمایشگر تاشو است. موتورولا هنوز تصویر یا اطلاعات فنی چندانی در مورد گوشی تاشوی خود در اختیار عموم نگذاشته، اما گوشی یادشده یک مدل تازه از گوشی Razr است که طراحی آن از ماه می گذشته آغاز شده است.

این گوشی نسبت به مدل‌های اولیه گوشی Razr رم بیشتری دارد و همین طور بر میزان حافظه داخلی و ظرفیت باتری آن افزوده شده است. احتمالاً در این گوشی از پردازنده اسنپ دراگون ۷۶۵ کوالکوم استفاده شده است.

این گوشی با استاندارد نسل پنجم گوشی‌های هوشمند سازگاری دارد و دوربین و نمایشگر آن بسیار پیشرفته است. ظاهراً قیمت این گوشی نیز بسیار بالا و در حدود ۱۵۰۰ دلار است؛ همین مساله انتظارها را در مورد کیفیت و امکانات آن افزایش داده است.

تولید ایمپلنت ساخته شده از پوست تخم مرغ سازگار با بافت جمجمه

محققان روسی با تولید ایمپلنت ساخته شده از پوسته تخم مرغ توانستند آن را برای پیوند زدن به بافت زنده استخوان‌های جمجمه مغز به کار بگیرند. در این ایمپلنت از نوعی پلیمر استفاده شده که ماده اصلی تشکیل دهنده آن پوسته تخم مرغ است؛ البته برای تولید این ایمپلنت از نوعی سرامیک هم بهره گرفته شده است.

مهمترین مزیت تولید ایمپلنت جدید امکان مداوای سریع جراحت‌های مغزی و تسریع در روند انجام بعضی جراحی‌های مغزی حساس و ترمیم ضایعات مغزی و به خصوص شکستگی‌ها و ترک‌های جمجمه است.

استفاده از ایمپلنت برای ترمیم جراحت‌ها و شکستگی‌های جمجمه کار بسیار دشواری است و پس زده شدن آن‌ها از سوی بافت‌های زنده جمجمه می‌تواند مشکلات جدی ایجاد کند، اما ایمپلنت جدید این مشکلات را ندارد. تا به حال برای این کار از ایمپلنت‌هایی استفاده می‌شد که ترکیبی از فلزات، پلاستیک و سرامیک را در خود داشتند.

مزیت دیگر ایمپلنت روسی آن است که نه بسیار نرم و نه بسیار خشک است، در اثر تغییر دمای محیط، انعطاف و کارایی خود را از دست نمی‌دهد و تعامل این محصول با بافت‌های زنده مغز نیز امیدواری به حفظ کارکردهای عادی جمجمه را افزایش داده است.

گوشی جدید شیائومی با شارژ ۲۳ دقیقه‌ای باتری عرضه شد

شیائومی دهمین سالگرد فعالیت خود را با عرضه گوشی پرچمدار می ۱۰ اولترا جشن می‌گیرد که مجهز به پردازنده قدرتمند اسنپ دراگون ۸۶۵ کوالکوم و ۱۶ گیگابایت رم است.

حافظه داخلی این گوشی به حداکثر ۵۱۲ گیگابایت می‌رسد، نمایشگر ۶.۶۷ اینچی آن از نوع OLED بوده و دارای نرخ تازه سازی صفحه ۱۲۰ هرتز است. در پشت این گوشی از چهار لنز استفاده شده که مجموع قدرت زوم آن‌ها برابر با ۱۲۰ ایکس است. قدرت زوم اپتیکال این گوشی هم تنها پنج برابر بوده و دقت این لنزها به ترتیب ۴۸، ۴۸، ۱۲ و ۲۰ مگاپیکسل است.

دقت لنز سلفی این گوشی ۲۰ مگاپیکسل است و فناوری شارژ ۱۲۰و اتی پرشدن سریع باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری گوشی یادشده را در تنها ۲۳ دقیقه ممکن می‌کند؛ البته این گوشی از شارژ بی سیم نیز پشتیبانی می‌کند. گوشی یادشده به صورت ضد آب یا ضد گرد و خاک تولید نشده است. این گوشی فعلاً تنها در چین عرضه می‌شود و ۷۶۵ دلار قیمت خواهد داشت.‌

کد خبر 438836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.