جنب‌وجوش در پروژه‌های شهری امید به بهبود را تجلی می‌بخشد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: در شرایط جنگ اقتصادی کشور که دشمن در پی سلب آرامش مردم ایران است، از جنب‌وجوش در اجرای پروژه‌های بزرگ شهری اصفهان خرسند شدیم؛ این جنب و جوش زایش یک امید، حرکت، باور و امید به بهبود را تجلی می‌بخشد.

به گزارش ایمنا، مسعود گلشیرازی در بازدید از پروژه‌های بزرگ عمرانی شهر اصفهان ضمن تشکر از شهردار و مدیران شهرداری اصفهان تصریح کرد: انجام یک پروژه عمرانی در شرایط بی ثباتی اقتصادی فشاری مضاعف و چندین برابری را به مدیران اجرایی تحمیل می‌کند در صورتیکه روحیه جهادی در میان مدیران شهرداری نبود اجرای این میزان کار عملی نبود.

وی ادامه داد: در اصفهان که در حال گذار از دوران صنعتی به دوران فرا صنعتی است بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم تا از اقدامات خوب انجام شده تشکر کنیم. این تشکر بابت اندیشه‌هایی است که بسترساز تحولات آتی در جامعه می‌شود و به هم افزایی و امیدآفرینی کمک می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه امروز شهردار اصفهان سکاندار مهمترین پروسه مدنی شهر اصفهان بوده است، افزود: شهردار اصفهان در گفتمان خود باید مستضعف‌ترین ناحیه تا قلب تجاری شهر را مدنظر قرار دهد، باید ادبیات گفتمانی به نحوی باشد که این روح افزایی، امیدآفرینی و حرکت رو به جلو حفظ شود و برای تحقق این مطلب لازم است تیم ارتباطاتی شهرداری این کار را به خوبی انجام دهد.

وی تاکید کرد: بازدیدهای اینچنین به مردم امید می‌دهد که کارهای خوبی در شهر در حال انجام است، شهرداری جدا از تبلیغاتی که برای اقدامات مختلف خود انجام می‌دهد در کنار تبلیغ می‌تواند با ارتباط اثربخشی ایجاد کند. در دورانی که مسئولیت داریم باید بسترساز جریانی باشیم که فعالیت‌های قبلی را متبلور، سپس تفکر عینی خود را جمع‌آوری و در ادامه برای تحقق اندیشه و ایده‌ای که باید در این شهر رخ دهد، بسترسازی کنیم.

گلشیرازی با بیان اینکه مدیران شهرداری به صورت هدفدار پروژه‌هایی را می‌سازند که امیدآفرینی می‌کند، گفت: پروژه‌هایی مانند مترو سبک زندگی، آداب اقتصاد و فرهنگ را تغییر می‌دهد. راه‌اندازی سالن اجلاس سران، امیدآفرینی و بزرگ اندیشی را در آحاد مردم به همراه دارد و نمایشگاه بزرگ اصفهان فارغ از سوددهی یا زیانی که ممکن است داشته باشد، تبلور عینی انسجام تجاری ما جهت تقویت حوزه گردشگری به عنوان مهمترین راهبرد توسعه شهر است.

وی اضافه کرد: کرونا بیشترین آسیب را به حوزه گردشگری زد و مردم ضررهای بسیاری از این بابت دیدند و می‌طلبد شهرداری در کنار اجرای این پروژه‌های عمرانی، حوزه نرم افزاری در حوزه اقتصاد را در این دوران سخت به صورت ویژه مورد توجه قرار دهد.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان تاکید کرد: به دلیل شیوع کرونا عملاً ۲۰ درصد تولید ناخالص داخلی (GDP) از دست رفته است و در این حوزه لازم است شهرداری و اتاق بازرگانی در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا با اقدامات مؤثر نتایج مطلوب به دست آید.

وی با بیان اینکه هیچ زمانی مانند امروز جامعه نیاز به پمپاژ امید نداشته است، گفت: لازم است نکات مثبت گفته شود تا روحیه هم افزایی در شهری که اقتصاد آن صنعتی است ایجاد شود، امیدوارم هر کمکی از دست اتاق بربیاید برای کمک به شهرداری انجام دهیم تا سهمی در موفقیت‌های شهر داشته باشیم.

گلشیرازی همچنین در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی با بیان اینکه در اکوسیستم کسب و کار عوامل مختلفی دخیل هستند، اظهار کرد: یکی از این عوامل امور زیربنایی است که توسط مدیران شهری ایجاد می‌شود و لازم بود هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان طی بازدیدی که از پروژه‌های در دست اقدام شهرداری به عمل می‌آورند در جریان اتفاقات این حوزه قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه طی بازدید انجام شده اجرای پروژه خط دو مترو را بسیار فعال دیدیم، افزود: همچنین حلقه حفاظتی شهر اصفهان نیز مورد بازدید قرار گرفت که کارهای بسیار خوب و بزرگی در آن انجام شده و اتفاق بسیار مهمی در تسهیل ترافیک و امنیت شهروندان اصفهان است به همین دلیل از همه مدیران شهرداری به ویژه شهردار اصفهان که موضوع روان سازی و توسعه پایدار اصفهان را مدنظر قرار داده‌اند، تشکر می‌کنیم.

پس از سال‌ها به پروژه‌های اساسی شهر اصفهان توجه شده است

احمدرضا رجالی، عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان نیز در حاشیه این بازدید اظهار کرد: این نخستین بازدیدی بود که از پروژه‌های بزرگ عمرانی شهر اصفهان مانند خط دو مترو، رینگ حفاظتی شهر اصفهان، سالن نمایشگاه بزرگ بین‌المللی اصفهان و مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان داشتیم، پس از سال‌ها شاهد این بودیم که در اصفهان به پروژه‌های زیرساختی و اساسی توجه شده است.

وی تصریح کرد: اجرای حلقه حفاظتی شهر اصفهان علاوه بر اینکه نقش بسزایی در کاهش ترافیک و آلودگی شهر اصفهان دارد در کاهش آمار کشته‌های تصادفات نیز نقش قابل تأملی دارد که نشان دهنده همت، اراده و ژرف‌نگری مسئولین و مدیران شهری است.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان ادامه داد: مدیران شهرداری در این دوره به کارهای زیربنایی که در بلند مدت برای شهر اصفهان مؤثر است، پرداخته‌اند. به طور مثال اجرای پروژه سنگین خط دو مترو قابل تقدیر است و امیدواریم که این تفکر و نگاه بلندمدت و جامع ادامه داشته باشد.

رجالی با اشاره به پروژه نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان، افزود: به دلیل اینکه ما درگیر مباحث صنعتی در اتاق بازرگانی هستیم با شرایط سخت صنعتی و اقتصادی کشور آشنا هستیم، اکنون به دلیل بالا رفتن نرخ برابری ارز و پایین آمدن ارزش پول ملی زمینه توسعه صنعتی فراهم شده است. همچنین نیروی کار، انرژی و مواد اولیه‌ای که در کشور موجود است به نسبت کشورهای دیگر ارزان‌تر است. این مزیت‌ها می‌تواند به ما در ایجاد جهش تولید در کشور کمک کند.

وی تاکید کرد: به دلیل تحت کنترل بودن بانک مرکزی و در اختیار داشتن منابع ارزی و نفتی توسط دولت‌ها همواره قیمت برابری ارز به نفع واردات رقم زده شده است، لذا کشور در حوزه‌های مختلف وارد کننده بوده است اما در آینده مجبور هستیم تأمین ارز را از طریق صادرات به دست بیاوریم تا اشتغال ایجاد شود.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان ادامه داد: ایجاد اشتغال نیاز به زیرساخت‌های صنعتی دارد و ما امیدواریم نمایشگاه بزرگ اصفهان در توسعه آینده خود به جای یک سالن که بیشتر مناسب ارائه محصول است فازهای بعدی را نیز هر چه سریع‌تر اجرا کند.

رجالی افزود: با اجرای فازهای بعدی نمایشگاه بزرگ اصفهان امکان برگزاری نمایشگاه‌های ماشین آلات فراهم شده و می‌توانیم تولیدات و ماشین آلات خود را به نمایش بگذاریم تا چرخ‌های صنعت ماشین سازی که پیش نیاز جهش تولید است به حرکت دربیاید.

وی با بیان اینکه استان اصفهان دارای پتانسیل‌های بسیار زیادی است، اضافه کرد: اگر با این نگاه به نمایشگاه بزرگ بین‌المللی شهر اصفهان توجه شود می‌تواند تأثیر خوبی در آینده بر اقتصاد ما داشته باشد.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه برند شهری اصفهان هویت رقابتی آن است، افزود: نماد هویتی و قدیمی شهر اصفهان که همان نشان سردر بازار قیصریه است مانند پرچم یک کشور قابل واگذاری به کسی نیست، همه شهرها و کشورها به دنبال ایجاد یک هویت رقابتی هستند که به آن برند شهری می‌گویند، این برند سازی در تعامل بخش خصوصی و شهرداری به عنوان یک نهاد عمومی می‌تواند مانند یک ریل گذاری برای توسعه تجاری و صنعتی شهر اصفهان قرار بگیرد.

رجالی اضافه کرد: همانطور که شهرداری با درایت و مساعدت خود، ساخت هتل‌ها را از پرداخت عوارض معاف کرد تا زیرساخت‌ها برای آینده گردشگری فراهم شود، انتظار می‌رود ساخت ساختمان‌های اداری نیز به همان شکل با نگاهی عمیق دیده شود تا کارآفرینانی که قصد دارند جوانان را در دفاتر اداری، مهندسی، فنی و خدماتی به کار بگیرند، متحمل فشار زیاد برای ایجاد یک بستر قانونی نشده و سطح هزینه برای سرمایه گذاری آنها پایین‌تر بیاید.

کد خبر 438787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    1 0
    مترو به نجف آباد هم بکشید تااین مسیرکم ترددتر بشود
  • سلام IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    0 0
    هوای پرسنل شرکتی گردشگری اصفهان را داشته باشید