آتش‌سوزی کوه گردکی باغملک عمدی‌ است

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باغملک گفت: شب گذشته پس از خاموش کردن آتش، برای چهارمین بار نقطه‌ای دیگر از کوه گردکی آتش‌گرفت.

به گزارش ایمنا، بهروز کی‌شمس گفت: شب گذشته آتش در کوه گردکی مهار شد و نیروهای منابع طبیعی نیز در منطقه مستقر شدند تا با هرگونه آتش‌سوزی احتمالی را سریعا مهار کنند.

وی افزود: ساعاتی بعد تعدادی از اهالی به ما خبر دادند که شخص یا اشخاصی در نقطه‌ای دیگر از این کوه با نام آب‌بید اقدام به آتش افروزی کرده و با موتور از محل حادثه گریخته اند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باغملک با بیان اینکه این آتش سوزی نیز پیش از ظهر امروز مهار شد ادامه داد: با این وضعیت ما به کمک دادستانی و سایر ارگان‌های شهرستان نیاز داریم، در تماس با دادستان باغملک، شرح وقایع چهار روز اخیر داده شد.

وی تصریح کرد: از روز سه‌شنبه تاکنون نیروهای منابع طبیعی و جمعی از دوستداران محیط زیست در این کوه زمین‌گیر شده‌اند و تمام توان خود را برای حراست از این منابع ملی گذشته‌اند، امیدواریم دیگر چنین حوادثی تکرار نشود.

کوه گردگی در منطقه سرحانی بخش میداود شهرستان باغملک واقع شده‌ است.

عمده جنگل‌های بلوط خوزستان در ایذه، باغملک، اندیکا و مسجدسلیمان واقع شده‌اند و با توجه به تعداد آتش‌سوزی‌ها در این مناطق، لزوم اختصاص یک بالگرد آب‌پاش برای مواقع آتش سوزی ضروری است.

میداود یکی از بخش‌های سه گانه باغملک در شرق خوزستان است که در فاصله ۱۳۰ کیلومتری اهواز واقع ‌است.

کد خبر 438769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.