تاریخ سازی ناگلزمن جوان/ جدال دارا و ندار در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا

در ادامه مرحله ۱/۴ نهایی لیگ قهرمانان اروپا تیم فوتبال لاپیزیش آلمان با مربی جوان خود، مقابل آتلتیکو مادرید پیروز شد و به مرحله بعد رفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، درحالی که لیگ قهرمانان اروپا از مرحله ۱/۸ نهایی، به صورت مستمر در پرتغال انجام می شود، شب گذشته ۲۳ مرداد، در دومین بازی مرحله ۱/۴ نهایی این رقابت ها، تیم لاپیزیش مقابل آتلتیکو مادرید قرار گرفت.

این دیدار از ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه با سوت "سیمون مارسینیاک" در ورزشگاه خوزه آلوالاده آغاز شد. هر دو تیم فصل نسبتا موفقی را پشت سر گذاشته بودند و حالا در اروپا به دنبال موفقیت بودند.

در سمت نماینده قدرتمند و منظم ژرمن‌ها قرار داشت، تیمی که با اندیشه های مربی جوان و خوش فکر خود، بازی ها نتایج خوبی را از خود در بوندس لیگا بر جای گذاشت با ۶۶ امتیاز سوم شد.

در یک سو هم آتلتیکو مادرید سیمئونه بود که با وجود تلاش زیاد، با ۷۰ امتیاز در لالیگا پشت سر رئال و بارسا قرار گرفت اما در مرحله قبل لیگ قهرمانان اروپا، لیورپولی حذف کرد که فصل پیش قهرمان همین جام شده بود و امسال هم با قهرمانی در انگلیس، طلسم ۳۰ ساله را شکسته بود.

در دیدار دیشب دو تیم شاهد بازی پایاپایی بودیم. در نیمه نخست، هر دو تیم حملاتی انجام دادند اما در نهایت این نیمه بدون اینکه توپی از خط دروازه ها عبور کند، به پایان رسید.

در نیمه دوم هم شرایط بر همین منوال بود اما این بازیکنان لاپیزیش بودند که در دقیقه ۵۰ توسط دنی اولمو سوئدی، روی پاس زابیتسر، زخم اول را بر پیکره‌ی روخی بلانکوس (آتلتیکو) زدند.

اما اسپانیایی ها امید خود را از دست ندادند و سیمئونه‌ی با تجربه با انجام تعویض های هوشمندانه، موفق شد تیمش را به جریان این دیدار برگرداند. آتلتیکو در دقیقه ۷۱ صاحب ضربه پنالتی شد که فلیکس بازی را به تساوی ۱-۱ کشید.

در ادامه و درست زمانی که همه منتظر رفتن به وقت اضافه بودند، تیلور آدامز روی پاس کات بک آنخلینو، با یک شوت دیدنی از پشت محوطه جریمه، گل دوم را برای نماینده آلمان به ثمر رساند و آتلتیکو را راهی مادرید و تیمش را راهی نیمه‌نهایی کرد.

 در اولین دیدار ۱/۴ نهایی، پاریسن ژرمن با برتری سخت مقابل آتالانتا راهی نیمه نهایی شد. در دیگر دیدار مرحله ۱/۴ ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه بارسلونا در دیداری مهیج به مصاف بایرن مونیخ آماده میرود.

با این حال در نخستین دیدار نیمه نهایی، لایپزیش به مصاف پارسین ژرمن خواهد رفت‌ که میتواند تقابل جذابی باشد.
جدالی که میتوان آن را رویارویی "دارا و ندار" توصیف کرد.
در یک سمت پاریس‌های پولدار، و در سمت دیگر لاپیزیش با پشتوانه مالی کم. اما هر دو هدف بزرگی در سر دارند و آن قهرمانی اروپا برای اولین بار در تاریخ باشگاهشان است. قدمت پاریسی‌ها ۵۰ سال و لایپزیش ۱۱ سال است. که نکته جالبی به نظر می‌رسد.

این درحالی است که یولیان ناگلزمن، با ۳۳‌ و ۲۱ روز سن، (کوچک تر از مسی و رونالدو) به جوان ترین مربی‌ای تبدیل شد که راهی نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا می‌شود.

کد خبر 438726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.