سیستم ارزیابی عملکرد در سازمان مدیریت پسماند اجرایی شد

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان از اجرایی شدن سیستم ارزیابی عملکرد در سازمان مدیریت پسماند خبر داد و گفت: ۲۷ درصد دفن پسماند در سال جاری به صورت غیر مستقیم بوده و نسبت به سال‌های قبل کاهش چشمگیری داشته است.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ارزیابی عملکرد در واقع فرایند سنجش و اندازه‌گیری عملکرد دستگاه‌های اجرایی در چارچوب اصول و مفاهیم علمی مدیریت برای تحقق اهداف و وظایف سازمانی و در قالب برنامه‌های اجرایی است.

وی با بیان اینکه مدیریت عملکرد ابزار بهبود عملکرد سازمانی را از راه ارتباط و تعدیل اهداف و نتایج فردی، گروهی و سازمانی فراهم می‌آورد، افزود: مدیریت عملکرد همچنین ابزاری برای شناسایی و تشویق عملکرد برتر و اداره کردن امور بر اساس نتایج ارزیابی است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان ادامه داد: با توجه به ضرورت و اهمیت مدیریت عملکرد جهت اتخاذ تصمیمات مناسب، از سال ۱۳۹۷ سیستم ارزیابی عملکرد در سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان مستقر و پیاده سازی شد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته شاخص‌هایی جهت ارزیابی عملکرد سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان طراحی گردید و هم اکنون عملکرد آن بوسیله شاخص‌های مذکور رصد و پایش می‌شود.

امیری گفت: رویکرد تعریف شاخص‌ها شامل کاهش دفن، حل معضلات زیست محیطی و ایجاد شهر زیست پذیر، افزایش سلامت شهروندان، ارتقا سطح دانش فنی، اقتصاد مقاومتی و غیره بوده است با این حال توسعه شاخص‌ها نیز باید به مرور زمان در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به میانگین سه ماهه عملکرد سازمان مدیریت پسماند، گفت: میانگین سه ماهه عملکرد ۵۰ درصد دفن پسماند را نشان می‌دهد و با توجه به آمار موجود میانگین سه ماه دفن پسماند در سه ماه ابتدای سال گذشته سال ۹۸ بالغ بر ۵۰ درصد بوده و این در حالی است که این رقم به حدود ۲ درصد نسبت به سال ۹۷ کاهش یافته که هر چند نزول بوده ولی متأسفانه هنوز رقم بالایی است و در شأن شهر اصفهان نیست.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه با توجه به وضعیت پیش آمده از اواخر اسفند ماه سال ۹۸ بر اثر شیوع ویروس کرونا، به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستور هیئت دولت مبنی بر تعطیلی کارخانه‌های پردازش پسماند، در فروردین ماه ۹۹ نسبت به فروردین سال ۹۸ درصد دفن مستقیم پسماند حدود ۱۷ درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: دلیل این امر تعطیلی کارخانه و ورود نشدن پسماند جمع آوری شده به کارخانه و دفن مستقیم پسماند است که خوشبختانه با تدابیر صورت گرفته شده، در اردیبهشت ماه سال جاری دفن مستقیم پسماند نسبت به فروردین ماه حدود ۱۹ درصد کاهش یافته و بار دیگر از اردیبهشت ماه درصد دفن مستقیم پسماند به روال قبلی خود بازگشته است.

وی اظهار کرد: با توجه به میزان پسماند دفن شده، ۲۷ درصد دفن در سال ۹۹ به صورت غیر مستقیم بوده که خوشبختانه نسبت به سال‌های قبل کاهش چشمگیری داشته است.

امیری به شاخص بهره‌برداری ایستگاه‌های جمع آوری پسماند خشک اشاره کرد و گفت: در جهت افزایش میزان پسماند خشک دریافتی در ایستگاه‌های جمع آوری پسماند خشک این شاخص تعیین شده که در بررسی مقایسه‌ای سال ۹۹ با سال ۹۸ حاکی از کاهش ۵۰ درصدی تفکیک از مبدا در ایستگاه‌ها است.

وی ادامه داد: این موضوع علل مختلفی دارد که می‌توان به افزایش قیمت‌ها و مشکلات اقتصادی مردم، افزایش بها بازیافت که باعث افزایش خرید و فروش غیرقانونی آن شده و به تبع آن موجب کاهش میزان تناژ بار می‌گردد و همچنین بسته بودن ایستگاه‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا تا نیمه اردیبهشت ماه اشاره کرد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان در خصوص شاخص میزان ناخالصی در کود، گفت: این شاخص جهت سنجش میزان ناخالصی موجود در کود (عمدتاً شیشه) تعیین شده که درصد ناخالصی موجود در کود تولیدی را نشان می‌دهد و در راستای افزایش کیفیت کود، بایستی میزان آن کاهش یابد.

وی با اشاره به اهمیت ویژه آموزش شهروندی، اظهار کرد: به دلیل اهمیت و جایگاه ارتقای فرهنگ شهروندی، شاخصی با عنوان آموزش شهروندی در نظر گرفته شده است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان تصریح کرد: این شاخص در راستای آگاهی بخشی و آموزش مباحث مدیریت پسماند به شهروندان در محل کارخانه کود آلی و جشن‌های برگزار شده در سطح مناطق پانزده گانه شهرداری اصفهان تعیین شده است که متأسفانه در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا و پرهیز از هرگونه تجمع برگزاری مراسم مقدور نیست.

وی گفت: میزان تحقق بودجه آموزشی در سه ماه ابتدای سال جاری ۲۰ درصد بوده که در مقایسه با سه ماه ابتدای سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است و عمده هزینه‌ها مربوط به خرید کیسه‌های خودرو، شش جلد کتاب آموزشی و ساخت موشن‌گرافی است.

کد خبر 438531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.