چهارراه پگاه و شهرک پیامبر اعظم قتلگاه بندرعباسی‌ها

صد و هشتاد و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر بندرعباس با دستور کار تعامل و هم‌اندیشی مدیریت شهری و راهنمایی و رانندگی شهرستان بندرعباس، پیرامون مسائل و مشکلات شهری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا حیدری‌زاده عضو شورای شهر بندرعباس در این جلسه گفت: وضعیت ترافیکی چهارراه پگاه و شهرک پیامبر اعظم بسیار نامناسب است و هر روز شاهد حوادث ناگوار در این مناطق هستیم به طوری که این دو مکان به قتلگاه شهروندان تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه سهم شهرداری باید از محل ماده ۲۳ تخلفات رانندگی پرداخت شود، عنوان کرد: شهرداری بندرعباس همواره همکاری خوبی با راهنمایی و رانندگی این شهرستان داشته است.

حیدری زاده افزود: اجرای طرح «دور دور» در بلوار ولایت باعث بهبود وضعیت در این مکان شده است که می‌طلبد این طرح در سایر بلوارهای شهر مانند بلوار شهید رجایی، هرمز و خلیج فارس نیز اجرا شود، دو بلوار شهید رجایی و هرمز متأسفانه بسیار خطرآفرین هستند و حتی شهروندان از آنجا برای تست اتومبیل استفاده می‌کنند که این مسائل جان مردم را به خطر انداخته و نیاز است به وضعیت این بلوارها رسیدگی و دوربین‌های این منطقه فعال شود.

عضو شورای شهر ادامه داد: در شهر نقاط حادثه خیز زیادی وجود دارد به‌طور مثال در خیابان شهید کازرونی جدا کننده‌های بتنی خود باعث ایجاد مشکل و تصادف برای شهروندان شده که این مسئله اعتراض کسبه در این خیابان را همراه داشته است، رسیدگی به اوضاع این خیابان که یکی از محل‌های پرتردد شهر است باید در اولویت کاری متولیان قرار گیرد.

حیدری‌زاده خاطرنشان کرد: بندرعباس میزبان همیشگی مردم استان‌های کرمان و فارس است و این مسئله در اکثر مواقع بر ترافیک شهری می‌افزاید؛ حتی اگر تصادفات را بررسی کنیم و در خیلی از مواقع افراد غیربومی با پلاک شهرهای دیگر در این تصادف حضور دارند که نیاز است در ورودی‌ها این ترافیک کنترل شود.

وی تاکید کرد: همچنین دو چهار راه پگاه و شهرک پیامبر اعظم نیز به نقاط حادثه خیز و قتلگاه تبدیل شده است که نیازمند توجه بیشتر و جدی تری به این مناطق هستیم.

لزوم بازنگری در طراحی خیابان و بلوارهای بندرعباس

دیگر عضو شورای شهر بندرعباس گفت: خیابان‌ها، بلوارها و چهارراه‌های بندرعباس نیاز به بازنگری جدی دارند در این میان شهرک پیامبر اعظم نیاز به توجه بیشتری دارد.

اسماعیل بواشه اظهار کرد: معابر شهرک پیامبر اعظم یکی از حادترین مناطق شهر است که باید هر چه سریع‌تر به آن رسیدگی شود جلسات زیادی در این باره با حضور مسئولین ذیربط برگزار شده اما هنوز مشکلات قبلی وجود دارد، شهرک پیامبر اعظم از حادثه‌خیزترین نقاط است که جان شهروندان را به خطر انداخته است.

سهم شهرداری از جریمه‌های رانندگی پرداخت شود

عضو دیگر شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه اظهار کرد: باید ۷۰ درصد جرایم پرداختی توسط مردم به شهرداری تعلق گیرد اما سال‌هاست این اتفاق نیفتاده و پولی از جریمه‌های مردم بندرعباس در این شهر برای بهبود شرایط ترافیکی هزینه نمی‌شود.

مجید عسکری زاده اضافه کرد: قطعاً شورای شهر و شهرداری بندرعباس برای اختصاص زمین ساختمان راهنمایی و رانندگی در کنار این نهاد خواهد بود.

کد خبر 438406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.