شهرداری از دریافت سهم جرائم رانندگی بی بهره است

رئیس سازمان حمل و نقل، بار و مسافر شهرداری بندرعباس گفت: سالیان متمادی است که شهرداری بندرعباس از دریافت سهم ۷۰ درصدی خود از پرداخت جرایم رانندگی بی بهره مانده است که سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید پیگیر این مطالبات باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین اخلاقی در یک صد و هشتاد و هشتمین جلسه علنی شورای شهر بندرعباس که با حضور رئیس راهنمایی و رانندگی شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در جلسه شورای عالی ترافیک که با حضور آقای استاندار برگزار شد مطرح کردم که در سال ۹۸ بالغ بر ۲۸ میلیارد تومان از محل جرایم رانندگی در سطح شهر بندرعباس وارد خزانه دولت شده است که از این میزان ۱۷.۵ میلیارد تومان سهم بندرعباس بوده است که از این مبلغ نیز تنها ۲۰۰ میلیون تومان شهرداری دریافتی داشته است.

وی افزود: در جلسه خصوصی با فرماندهان انتظامی صحبت‌هایی در این باره شد و و آن‌ها نیز از دغدغه‌ی خود برای افزایش دوربین‌های سطح شهر صحبت کردند، گفتیم ۷۰ درصد از این جرایم نه حتی اگر ۳۰ درصد این جرایم رانندگی به خزانه شهرداری باز گردد دغدغه‌ها رفع خواهد شد.

رئیس سازمان حمل و نقل، بار و مسافر شهرداری بندرعباس گفت: استفاده شهرداری و سازمان حمل و نقل از سهم پرداخت جرایم رانندگی یکی از کانال‌های مهم درآمدی این ارگان است که مبالغ هنگفتی را نیز شامل می‌شود اما متأسفانه سالیان متمادی است که سازمان حمل و نقل شهرداری بندرعباس از این منبع در آمدی بی بهره است.

اخلاقی ادامه داد: وظیفه راهنمایی و رانندگی پیگیری دریافت این وصولی‌ها نیست بلکه سازمان برنامه و بودجه هر استان باید پیگیر اختصاص این سهم از خزانه دولت باشد تا پس از دریافت طبق نظر شورای ترافیک توزیع شود.

وی در ادامه به برنامه‌های این سازمان برای کاهش ترافیک و ایمن سازی معابر اشاره و بیان کرد: نقشه ایمنی برای تمام ۱۴ کیلومتر نوار ساحلی شهرستان در نظر گرفته و در شورای عالی ترافیک نیز مطرح شد که برآورد هزینه این پروژه با نصب پل عابر پیاده در طول این مسیر بالغ بر ۶.۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شد و در انتظار تأمین اعتبار این پروژه هستیم.

رئیس سازمان حمل و نقل، بار و مسافر شهرداری بندرعباس اذعان اظهار کرد: خبر خوشی که در این ۹۰ روزه اخیر اتفاق افتاده یکی این مسئله است که توانستیم با دوستانمان در سازمان شهرداری‌ها ارتباط بگیریم که از این طریق توانستیم مبلغ یک میلیارد و ۴۲۷ میلیارد تومان اوراق برای بهسازی اتوبوس‌ها دریافت کنیم.

اخلاقی با بیان اینکه در خصوص ناوگان داخل شهری توانستم مصوبه نوسازی سمند و تاکسی را دوباره بعد از پنج سال اجرایی کنیم، ادامه داد: خبر خوب دیگر این است که برای بهسازی کابین و داخل تاکسی‌ها نیز تا سقف ۱۰ میلیون تومان اعتبار بدون ضامن تخصیص داده شد و تاکسی داران عزیز می‌توانند با مراجعه به شرکت‌های معتبر و مورد تأیید اتحادیه تاکسی ران‌ها در این راستا اقدام کنند.

وی گفت: از اعضای شورا شهر بندرعباس تقاضا دارم پیگیری کنند تا ارگان‌هایی که به این سازمان بدهکارند در صدد پرداخت باشند چرا که با دریافت حتی ۱۰ درصد این مبالغ می‌توانیم بسیاری از برنامه‌ها را اجرایی کنیم.
اخلاقی مطرح کرد: خدماتی که به صنایع غرب انجام می‌شود یکی از کدهای درآمدی ما است و در حال حاضر کامیون‌ها و اتوبوس‌هایی به صورت غیر مجاز مشغول خدمات دهی هستند، برای پایلوت سازمان حمل و نقل بندرعباس را به سازمان بنادر وصل کرده‌ایم تا بفهمیم چه میزان کامیون به شهر تردد می‌کنند که هر کدام از این کامیون‌ها مبلغ هفت هزار و ۲۵۰ باید عوارض پرداخت کنند.

رئیس سازمان حمل و نقل، بار و مسافر شهرداری بندرعباس اذعان ضمن اینکه هیچ کدام از کامیون‌ها عوارض پرداخت نمی‌کنند، ادامه داد: یکی دیگر از کدهای در آمدی این سازمان ارائه خدمات به صنایع غرب بندرعباس است که در حال حاضر اتوبوس‌های غیر مجاز این کار را انجام می‌دهند که تقاضا داریم به این مسئله رسیدگی شود.

کد خبر 438386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.