تله‌کابین کرمانشاه مشکلی در ثبت جهانی طاق‌بستان ایجاد نمی‌کند

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرمانشاه گفت: طرح احداث تلکابین را از حریم طاق‌بستان خارج کردیم؛ به طوری که تله‌کابین خارج از حریم طاق‌بستان قرار گرفته تا هیچ گونه مشکلی برای ثبت آثار تاریخی به وجود نیاورد.

مهندس وحید شامبیاتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص تله‌کابین کرمانشاه، اظهار کرد: عملیات اجرایی احداث تله‌کابین نزدیک به دو دهه است که شروع شده و در سنوات قبل از آن، احداث پایه‌ها بر اساس مجوزهایی که سازمان میراث فرهنگی داده، شروع شده بود.

وی افزود: مجوز اولیه سازمان میراث فرهنگی کشور در راستای احداث تله‌کابین با این شرط بود که اگر در ثبت جهانی اثر تاریخی طاق‌بستان مشکلی ایجاد کند، باید جمع‌آوری شود.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: در سال ۹۷ با توجه به دغدغه‌ای که خود مدیریت شهری در خصوص ثبت آثار تاریخی داشت، جانمایی طرح با توجه به اینکه طرح اولیه در حریم طاق‌بستان بود، تغییر پیدا کرد.

وی گفت: در همین راستا طرح را از حریم طاق‌بستان خارج کردیم؛ به طوری که تله‌کابین خارج از حریم طاق‌بستان قرار گرفته تا هیچ گونه مشکلی برای ثبت آثار تاریخی به وجود نیاورد.

شامبیاتی با بیان اینکه این طرح یک کیلومتر با طاق‌بستان فاصله دارد، گفت: طرح در دو سایت ابتدایی و انتهایی جانمایی شده است. سایت اول آنکه شانل ایستگاه پایین است دو هکتار و اسایت دوم که شامل یستگاه بالا می‌شود و به دشت کاهو معروف است، حدود ۳۰ هکتار طول حجم دارد. تمام عملیات سازگار با طبیعت و بدون هیچ دخل و تصرفی در آن انجام می‌شود.

وی در پایان گفت: همان دغدغه‌های که بحث فعالان محیط زیست و میراث فرهنگی در خصوص این طرح دارند، ما نیز در سیستم مدیریت شهری داریم و رعایت می‌کنیم.

کد خبر 438372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.