پلیس در مراسم عزاداری محرم حضور پررنگ دارد

فرمانده ناجا با بیان اینکه اتحاد، همدلی و هم‌افزایی نیروی انتظامی با سازمان تبلیغات اسلامی اقدامات سلبی را به ایجابی تبدیل می‌کند، گفت: عزاداران حسینی با اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی مانع هرگونه سوءاستفاده دشمنان و یا بهانه تراشی از سوی افراد معاند شوند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار حسین اشتری در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی و هیئت همراه که با حضور جمعی از معاونان پلیس‌های تخصصی در ستاد ناجا برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد ماه ذی الحجه خصوصاً عید سعید غدیر خم، اظهار کرد: مجموعه نیروی انتظامی و سازمان تبلیغات اسلامی در راستای اجرای مأموریت‌ها به خصوص در مناسبت‌ها و حتی در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی دارای مشترکات زیادی هستند که باید با تعامل بیشتر از ظرفیت‌های یکدیگر بیشترین بهره را در این ارتباط ببرند.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص پلیس در تراز انقلاب اسلامی تاکید کرد: نیروی انتظامی برای رسیدن به این نقطه باید حافظ و مروج ارزش‌های اسلامی بوده و با همه توان از بروز هرگونه ناهنجاری، بزه و یا هر چیزی که در جامعه تهدید کننده نظم و امنیت باشد، جلوگیری کند.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور یادآور شد: تهدیدها و آسیب‌ها می‌تواند با توجه به گستردگی آنها در ابعاد مختلف نظیر فضای مجازی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، امنیتی و … رخ دهد، از این رو نیروی انتظامی همواره باید با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود و تدابیر و برنامه ریزی با اولویت اجرای کارهای ایجابی حافظ ارزش‌های انقلاب اسلامی باشد.

سردار اشتری با بیان اینکه اتحاد، همدلی و هم افزایی نیروی انتظامی با سازمان تبلیغات اسلامی اقدامات سلبی را به ایجابی تبدیل می‌کند، افزود: در بحث عفاف و حجاب ۲۶ دستگاه مسئول هستند خوشبختانه نیروی انتظامی با اجرای طرح ناظر یک و دو که طرح موفقی هم بوده، توانسته در اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر به نتایج مطلوبی برسد.

وی با بیان اینکه دشمن سعی دارد تا با ایجاد دوگانگی و افترا به نظام و ارزش‌های انقلاب اسلامی ضربه بزند، گفت: خوشبختانه با وجود پربرکت ولایت فقیه وحدت و همدلی در جامعه ما همیشه پایدار و استوار است.

فرمانده ناجا با تاکید نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه تفاوت پلیس مکتبی با پلیس‌های سایر کشورها در این است که دلی کار می‌کند، گفت: تمرکز نیروی انتظامی از ایام قبل محرم شروع و برای اقناع سازی، اطلاع رسانی و هماهنگی است که هر چقدر این کار ویژه‌تر دنبال شود در تأمین و حفظ نظم و امنیت جامعه موفق تر عمل می‌شود.

وی در راستای برگزاری با شکوه مراسم عزاداری محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هیئات عزاداری نظیر برگزاری این مراسم در فضاهای باز، رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و … مطابق دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: پلیس در همه مراسم‌ها حضور مؤثری دارد و همواره در کنار مردم و پشتیبان آنهاست و ان شاء الله با شور و اشتیاق بیش از پیش بتوانیم خادم عزاداران ابا عبدالله الحسین (ع) باشیم.

سردار اشتری خاطر نشان کرد: طی سال جاری و با توجه به شیوع کرونا انتظار می‌رود تا عزاداران حسینی با اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی مانع هرگونه سوءاستفاده دشمنان و یا بهانه تراشی از سوی افراد معاند شوند.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و هیئت همراه ضمن تشکر از زحمات شبانه روزی پرسنل خدوم نیروی انتظامی در راستای حفظ نظم و ارتقاءامنیت در جامعه، بر تقویت هم افزایی و تعامل دو دستگاه به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود تاکید کرد و پس از تبادل نظر طرفین مقرر شد تا تفاهم نامه جدیدی در این زمینه تهیه و کمیته‌ای نیز با حضور اعضای دو مجموعه با توجه به ویژگی خاص برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم امسال به منظور رسیدگی و پیگیری موضوعات تشکیل شود.

کد خبر 438264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.