۲۲ هکتار از رینگ چهارم شهر به فضای سبز اختصاص یافت

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: ۲۲ هکتار از رینگ چهارم شهر در محدوده مناطق ۱۰، ۱۴ و ۱۵ به ایجاد فضای سبز اختصاص یافته است.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اجرای پروژه رینگ چهارم شهر با هدف کاهش ترافیک و آلودگی هوا یکی از دستاوردهای مهم این دوره مدیریت شهری اصفهان است.

وی با اشاره به میزان فضای سبز پیش‌بینی شده در پروژه رینگ چهارم شهر، تصریح کرد: در بلوار و میدان فرزانگان ۸.۵ هکتار فضای سبز اجرا شده است.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه حدود ۱۵ هکتار فضای سبز در مجاورت پل آفتاب در بزرگراه شهید اردستانی اجرا شده است، افزود: در پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح سردار شهید سلیمانی ایجاد حدود هشت هکتار فضای سبز پیش‌بینی شده که در محدوده منطقه ۱۵ خاکبرداری در حال انجام است.

وی با اشاره به استفاده از پساب تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز افزود: استفاده از پساب بر اساس قانون هوای پاک است، زیرا ماده ۲۲ این قانون تاکید دارد که وزارت کشور و وزارت نیرو پساب را برای استفاده در فضای سبز و اطراف شهر در اختیار شهرداری‌ها قرار دهد، بنابراین شهرداری مستثنی نبوده و این اقدام را دنبال می‌کند.

مرتضایی‌نژاد با اشاره به راه‌اندازی پایش پساب در سازمان، گفت: در سازمان پارک‌ها با آزمایشگاه‌های معتمد محیط زیست همکاری داریم تا پس از تصفیه و پایش پساب اجازه استفاده از آن برای آبیاری فضاهای سبز شهر صادر شود؛ البته پایش‌ها به صورت روزانه انجام و با حساسیت بالایی دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته در راستای توسعه جنگل کاری‌های کمربند سبز شهر در عرصه‌های متعددی دیم‌کار شده است، گفت: سال گذشته ۶۴ هکتار دیم‌کاری در شهر اصفهان انجام و تمام بذرها سبز شده و می‌توانیم تا دو سال آینده آن را به فضای سبز شهر اضافه کنیم.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تاکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، دیم‌کاری‌ها تا ۲۰۰ هکتار در کمربند شهر ادامه خواهد داشت زیرا برای آن نیازی به تأمین آب و سیستم آبرسانی وجود ندارد.

کد خبر 438215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.