هیچ ونتیلاتوری در بیمارستان الزهرا(س) دپو نشده است

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی اصفهان گفت: هیچ دستگاه ونتیلاتوری در بیمارستان الزهرا(س) دپو نشده است و هر کدام از بیمارستان‌ها که نیاز به آن داشتند در کمترین زمان ممکن برای آنها ارسال شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کامران منتظری ظهر امروز (دوشنبه) در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تبریک روز خبرنگار با بیان اینکه ما درگیری با شیوع ویروس را مدت‌هاست داشته‌ایم، اظهار کرد: کرونا از جمله ویروس‌هایی است که شرایط ویژه‌ای دارد، گمراه کننده است و از این رو تشخیص افراد مبتلا از غیر مبتلا به محض ورود به بیمارستان بسیار سخت است.

وی ادامه داد: افزایش آلودگی‌های کرونا منجر به ایجاد اختلال در روند خدمات درمان شده است و شرایط برای پزشکان سخت شده است اما با توجه به ابتلای بیماران به کرونا ارائه خدمات درمان را رها نمی‌کنند.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی اصفهان با بیان اینکه ۲۴ نفر از متخصصان بیهوشی و چهار نفر از رشته بیهوشی به کرونا مبتلا شده‌اند، افزود: یک نفر از این بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه است.

وی در خصوص ادعای دپو شدن ونتیلاتور در بیمارستان الزهرا (س) اظهار کرد: هیچ ونتیلاتوری در این بیمارستان یک ساعت هم معطل نماند، ۷۴ ونتیلاتور در بخش‌ها به بیماران وصل بود، ۱۱ عدد ونتیلاتور بک آپ داریم. باید توجه داشت که بک آپ ونتیلاتور در بیمارستان الزهرا (س) وضعیت استان را بهبود بخشید.

منتظری با بیان اینکه پرونده قصور پزشکی در بحران کرونا نیز داریم، اضافه کرد: این پرونده‌ها در دست بررسی است و همانند دیگر پرونده‌های قصور پزشکی بررسی خواهد شد.

وی در خصوص پاسخ دهی مجازی پزشکان به بیماران اظهار کرد: این طرح در ابتدا خروجی خوبی داشت اما رفته رفته بیمار را از محور اصلی درمان دور کرد و این طرح لغو شد.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی اصفهان ادامه داد: چند سایت به صورت غیرمجاز در این زمینه راه اندازی شد که باعث آسیب دیدن سیستم شد.

انتظامی با بیان اینکه ویزیت آنلاین در حال حاضر انجام می‌شود، افزود: باید به این روش روی بیاوریم اما این روش برای اولین مراجعه بیمار نباید استفاده شود.

کد خبر 438097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.