پژوهشی برای ارائه طرح استقرار نظام رایانش ابری در شهرداری اصفهان

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: مطالعه نیازسنجی و ارائه طرح استقرار نظام رایانش ابری در شهرداری اصفهان در قالب پردیس مدیریت شهری به عنوان پروژه پژوهشی مساله محور حوزه بهره‌بردار معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی توسط دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد مورد پژوهش قرار گرفت.

مرتضی نصوحی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در حال حاضر علاوه بر نیازهای محاسباتی در شهرداری‌ها، رسیدن به شهری هوشمند در سرلوحه بسیاری از شهرداری‌ها قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه رسیدن به شهری هوشمند نیازمند ساختاری نظام‌مند برای جمع‌آوری حجم بالایی از اطلاعات و پردازش آنها در مقیاس بالا و در زمان کم است، افزود: به منظور پیاده‌سازی شهر هوشمند، نیازمند جمع‌آوری داده‌ها از حسگرها و کنترل عملگرهای استقرار یافته در سطح شهر هستیم.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان تصریح کرد: پارامترهای حس شده از حسگرهای شهری بسیار حجیم بوده و با سرعت زیادی تولید می‌شود؛ این داده‌ها باید در محلی جمع‌آوری و ذخیره و در زمان بسیار کوتاهی مورد پردازش قرار گرفته و خروجی نهایی آنها به عملگرهای مختلف ارسال شود.

وی اظهار کرد: رایانش ابری نقطه همگرایی این عملیات‌ها در شهر هوشمند بوده و از دیدگاه‌هایی همچون محل اجرای سرویس‌های شهر هوشمند، پردازش داده‌های حجیم به دست آمده از قسمت‌های مختلف شهر هوشمند و لزوم پردازش سریع اطلاعات، استخراج الگوها، زیرساخت محاسباتی جهت فراهم کردن قابلیت محاسبات امن با قابلیت اعتماد بالا و در مقیاس بالا در زمان واقعی و محل اجرای بسترهای اینترنت اشیا می‌تواند در شهرداری‌ها ایفای نقش کند.

نصوحی تاکید کرد: با توجه به اهمیت این موارد مشخص کردن جایگاه محاسبات ابری در سطوح مختلف محاسبات از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی گفت: موضوع اصلی پژوهش برای نیازسنجی و ارائه طرح استقرار نظام رایانش ابری در شهرداری اصفهان، مشخص کردن جایگاه هر یک از این لایه‌ها در شهرداری بوده به طوری که چنانچه شهرداری بخواهد از وضعیت فعلی به سمت استانداردهای شهر هوشمند، رایانش ابری، اینترنت اشیا و کلان داده حرکت کند، بداند که در طی چه مراحلی و با استفاده از چه ابزارهایی در سطوح مختلف به سطح استاندارد برسد.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان افزود: در این تحقیق امکان تحقق رایانش ابری و فراهم‌سازی موارد مورد نیاز برای پیاده‌سازی شهر هوشمند مورد بررسی قرار گرفته است.

کد خبر 438032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.