بیت کوین؛ پیشتاز رقابت با بانک‌های G4

براساس اظهارات یک استراتژیست سرمایه گذاری، بیت کوین تنها دارایی است که از حیث نرخ رشد گوی سبقت را از ترازنامه بانک‌های مرکزی گروه جی۴ ربوده است.

به گزارش ایمنا، «رائول پال» معتقد است که ترازنامه بانک‌های مرکزی گروه جی چهار نسبت به سرمایه‌هایی امنی همچون طلا، با سرعت به مراتب بیشتری رشد کرده است؛ بانک‌های جی چهار عبارتند از بانک مرکزی انگلیس، بانک مرکزی ژاپن، بانک مرکزی اروپا و فدرال رزرو.

پال که بنیانگذار و مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گلوبال مارکو است، این اظهارات را در جریان پستی توییتری مطرح کرد. به اعتقاد وی طلا تنها دارایی نیست که آثار کاهنده تورم را جبران می‌کند.

این کارشناس سرمایه‌گذاری در این خصوص اظهار کرد: بسیاری از ما برای جبران آثار کاهنده ناشی از رشد ترازنامه بانک‌های مرکزی بزرگ بر پول بی پشتوانه، طلا می‌خریم. با این حال، ترازنامه بانک‌های مرکزی گروه جی چهار از افزایش قیمت طلا سبقت گرفته است.

بانک‌های مرکزی سرتاسر جهان با تزریق پول برای تقویت اقتصادهای متزلزل خود، به کووید -۱۹ واکنش نشان دادند. آثار کاهنده مرتبط با تزریق پول سرمایه گذاران را به این سمت سوق داده است که در بازارهای بورس، اوراق بهادار و طلا بدنبال آرامش باشند.

با این حال، پال می‌گوید تنها دارایی که به شکلی چشمگیر از تمام ترازنامه‌های جی چهار و تقریباً در هر افق برنامه ریزی ارائه شده از سوی آنان، سبقت گرفت. اظهارات اخیر پال در مورد بیت کوین از سوی تحلیلی توسط بلومبرگ مورد حمایت قرار گرفته است؛ تحلیلی که نشان می‌دهد ارزش بیت کوین به عنوان طلای دیجیتال در حال افزایش است.

در این تحلیل آمده است: رابطه فزاینده بیت کوین با طلا و کاهش نوسان آن با فلز زرد که حالا با قیمتی ۶ برابر هر اونس طلا درحال تثبیت است، نشان می‌دهد که رابطه این دو دارایی از حیث افزایش قیمت، رابطه‌ای طولانی است.

در این تحلیل همچنین اشاره شده است که رمزارز برتر بازار در حال فاصله گرفتن از شهرت خود به عنوان «دارایی دیجیتال فاقد ارزش ذاتی» است.

منبع: ایبِنا

کد خبر 437733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.