سی‌ان‌ان: همه از وجود نیترات آمونیوم در بندر بیروت اطلاع داشتند

شبکه سی ان ان اعلام کرد که وزارتخانه‌های مختلف لبنان ازجمله وزارت دادگستری و حمل و نقل، از انبار شدن طولانی مدت نیترات آمونیوم در بندر بیروت مطلع بودند و پیشتر در این باره به آنها هشدار داده شده بود.

به گزارش ایمنا، شبکه خبری "CNN" اعلام کرد، به اسنادی دست یافته است که نشان می‌دهند وزارتخانه‌های حمل و نقل، دادگستری و سایر وزارتخانه‌های این کشور از ذخیره طولانی مدت محموله نیترات آمونیوم در بندر بیروت مطلع بوده‌اند.

CNN در ادامه گزارش داد که این اسناد شامل نامه نگاری‌های الکترونیکی و بیانیه چهارشنبه تیم وکلای "بارودی و شرکا" است.

طبق گزارش این شبکه، دفتر حقوقی "بارودی و شرکا" در بیروت که وکالت کارکنان کشتی روسی "Rhosus" را به عهده دارد در بیانیه‌ای فاش کرد که در ژوئیه ۲۰۱۴ به مقامات و مسئولان بندر بیروت و وزارت حمل و نقل لبنان چندین نامه نوشته و نسبت به خطرات موادی که بار این کشتی بوده، هشدار داده بودند.

سی‌ان‌ان در ادامه آورده است، این دفتر حقوقی در همین ماه نامه‌ای از مدیرکل سازمان حمل و نقل زمینی و دریایی لبنان دریافت کرد که در آن تأکید شده است؛ مراتب رسماً به اطلاع وزارت دادگستری رسیده است تا اقدامات لازم را در این زمینه اتخاذ کند.

در بیانیه دفتر حقوقی بارودی و شرکا آمده است: مدیرکل سازمان حمل و نقل زمینی و دریایی لبنان به ما گفت که پیامی را برای فرماندهی نیروهای دریایی ارسال کرده است تا اقدامات لازم برای تعمیر کشتی مذکور و جلوگیری از غرق شدن آن را اتخاذ کند.

سی‌ان‌ان در ادامه گزارش داد که برای اطلاع از جزئیات این مسأله به وزارت دادگستری و حمل و نقل لبنان مراجعه کرده اما مقامات این دو وزارتخانه حاضر به پاسخگویی نشده‌اند.

منبع: ایسنا

کد خبر 437662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.