سپاهان صفر- نساجی یک / تیر دروازه سپاهان را از آسیا دور کرد

تیم فوتبال سپاهان در شبی که چهار بار تیر دروازه نساجی را لرزاند برابر این متحمل شکست شد تا شانس کسب سهمیه آسیایی از طریق لیگ را کمرنگ کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال، امروز از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه تیم‌های سپاهان و نساجی در ورزشگاه نقش جهان به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با پیروزی یک بر صفر نساجی به پایان رسید.

هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال

دیدار تیم‌های سپاهان و نساجی مازندران

ورزشگاه: نقش جهان

تماشاگر: -

گل‌: محمد میری (دقیقه ۷) برای نساجی

اخطار: مهدی کیانی (دقیقه ۹۰+۴)، سروش رفیعی (دقیقه ۹۰+۷) و کی روش استنلی (دقیقه ۹۰+۷) از سپاهان- محمد عرفان معصومی (دقیقه ۹۰+۸) از نساجی

سپاهان: پیام نیازمند، مرتضی منصوری، مهدی ترکمان، محمد طیبی، محمدرضا مهدی‌زاده، محمد کریمی (۴۶- مهدی کیانی)، سروش رفیعی، ولادیمیر کومان (۳۸- علی قربانی)، محمدرضا حسینی (۳۸- رضا میرزایی)، محمد محبی و کی‌روش استنلی

سرمربی: امیر قلعه نویی

نساجی: علیرضا حقیقی، مجتبی بیژن، مجتبی ممشلی (۵۲- محمد حسین باباگلی)، رحمان جعفری (۷۲- حسین کیانی مقدم)، علی اصغر عاشوری، حامد شیری، سید محمد میری، حسین ماهینی، حسین زامهران (۸۷- معین قربانی)، محمد عرفان معصومی و روح الله باقری

(مهدی رحیمی)

سرمربی: محمود فکری

داور: محمد حسین زاهدی فر

شرح بازی:

سپاهان در حالی به مصاف تیم آماده نساجی می‌رفت که هفته گذشته با شکست برابر استقلال از کورس کسب سهمیه آسیایی جا مانده بود و پیروزی در این دیدار خانگی زردها را به کورس باز می‌گرداند. بازی اما با برتری نساجی آغاز شد و این محمد میری بود که مانند دیدار نساجی برابر استقلال، با یک شوت از راه دور دروازه پیام نیازمند را باز کرد تا تیم مهمان خیلی زود در این دیدار پیش بیفتد. سپاهان که اصلاً در قامت یک تیم مدعی بازی نمی‌کرد در نیمه نخست در خلق موقعیت موفق نبود و شاگردان محمود فکری به خوبی بازی را اداره کردند و ارسال‌های بازیکنان سپاهان را از چپ و راست را بی نتیجه گذاشتند.

سپاهان که در دقایق پایانی نیمه اول با دو تعویض همزمان و ورود قربانی و میرزایی به جای حسینی و کومان و در ابتدای نیمه دوم با ورود کیانی به جای کریمی ترکیب متفاوتی پیدا کرده بود بازی بهتری در نیمه دوم ارائه داد. شاگردان قلعه نویی در نیمه دوم چندین و چند موقعیت بسیار خوب گلزنی داشتند که هیچکدام از آنها به گل تبدیل نشد و حتی تیر دروازه چهار بار مانع گلزنی سپاهانی‌ها شد. در نهایت سپاهان در دیداری که یک نیمه را با عملکرد ضعیف از دست داد مجازات شد و اولین شکست خانگی فصل در زمین بازی (!) را متحمل شد.

سپاهان با شکست در این دیدار ۴۵ امتیازی ماند و فاصله‌اش با تیم دوم جدول یعنی استقلال به ۴ امتیاز افزایش پیدا کرد. بدین ترتیب در فاصله دو هفته تا پایان رقابت‌ها، سپاهان شانس کمی نسبت به تیم‌هایی مثل استقلال، تراکتور و فولاد برای کسب سهمیه آسیایی دارد.

شرح گل‌:

۱-۰ (دقیقه ۷- نساجی) - شوت ناگهانی محمد میری از فاصله‌ای نزدیک به ۴۰ متر به گوشه بالایی دروازه پیام نیازمند رفت و یک گ-ل زیبای دیگر برای این بازیکن و نساجی در فصل جاری رقم خورد.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۵- ارسال بلند مرتضی منصوری از سمت راست در محوطه جریمه نساجی با ضربه سر خطرناک کی روش استنلی همراه شد اما توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۵۳- حرکت ترکیبی محبی و رفیعی در نهایت منجر به ورود رفیعی به محوطه جریمه نساجی و ضربه خطرناک او شد که توپ با برخورد به تیر دروازه به گل تبدیل نشد.

دقیقه ۵۶- ارسال میرزایی از سمت راست با ارسال رو به بیرون او همراه شد تا علی قربانی این بار شانس خود را با ضربه قیچی امتجان کند که در نهایت توپ با برخورد به مدافعان راهی کرنر شد.

دقیقه ۶۸- نفوذ میرزایی به درون محوطه جریمه نساجی با ضربه بیرون پای خطرناک او همراه شد اما توپ با اختلافی بسیار کم از کنار تیر عمودی به بیرون رفت.

دقیقه ۷۵- شوت از راه دور محکم سروش رفیعی را حقیقی مهار کرد.

دقیقه ۷۶- ضربه فنی رضا میرزایی از درون محوطه جریمه با برخورد به تیر عمودی به گل تبدیل نشد و در ادامه نیز ارسال تیز منصوری و ضربه سر محکم کی روش را حقیقی دفع کرد و توپ برگشتی نیز با پاس رو به بیرون کی روش به میرزایی رسید که باز هم موقعیت فوق العاده سپاهان با ضربه میرزایی با برخورد به تیر افقی دروازه از دست رفت.

دقیقه ۸۲- ارسال کرنر سروش رفیعی از سمت راست این بار با ضربه سر کی‌روش همراه بود که توپ باز هم با برخورد به تیر افقی دروازه راهی به گل پیدا نکرد.

اتفاق ویژه:

گل زیبای محمد میری از فاصله‌ای چهل متری و دو تعویض همزمان قلعه نویی در نیمه نخست اتفاقات ویژه این دیدار بود.

بهترین بازیکن:

محمد میری زننده تک گل این دیدار در کنار محمد شیری و علیرضا حقیقی از خوب‌های این دیدار بودند.

کد خبر 437609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.