پیشرفت مطلوب احداث خط ۲ مترو/ ۷۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال نوسازی می شود

شهردار اصفهان گفت: سال گذشته شهرداری اصفهان به عنوان نخستین کلان‌شهر کشور موفق به دریافت ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه حمل و نقل شهری در عرصه اتوبوس شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی امروز _پنج‌شنبه ۱۶ مردادماه ۹۹_ در برنامه رادیویی «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو»، با گرامیداشت یاد و خاطره «شهید صارمی» و تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران مقام، منزلت و جایگاه ویژه‌ای در جامعه دارند و همیشه در عرصه‌های مختلف رسالت خود را به خوبی انجام داده‌اند البته این روزها فضای مجازی و رسانه‌های اجتماعی با سرعت به دنبال جذب مخاطب هستند.

وی افزود: ارزش ویژه‌ای برای خبرنگاران و فعالان این عرصه قائل هستم زیرا معتقدیم نقش مهمی در جامعه ایفا می‌کنند. خبرنگاران در شرایط همه‌گیری بیماری کووید- ۱۹ در کنار کادر درمانی، اخبار مربوطه را به خوبی اطلاع‌رسانی کردند و حتی در این مسیر تعدادی از خبرنگاران نیز به این بیماری مبتلا شدند.

شهردار اصفهان برای عکاس خبرگزاری ایرنا در اصفهان که از چندی پیش بیمار شده، آرزوی سلامتی و بهبودی کرد و گفت: امیدواریم تمام فعالان عرصه رسانه سلامت باشند و با خبرهای خوب مردم را شاد کنند.

وی ادامه داد: خبرنگاران و رسانه‌ها در این دوره تعامل خوبی با مدیریت شهری اصفهان داشتند و توانستند به خوبی اطلاعات لازم از اقدامات انجام شده در شهر را به مردم منتقل کنند.

نوروزی با اشاره به تغییر رویکرد اجرای برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح»، گفت: در هفته‌های اخیر به دلیل شیوه دوباره ویروس کرونا و به وجود آمدن محدودیت تجمعات در افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های شهری این برنامه از طریق فضای مجازی به صورت آنلاین برگزار شد، زیرا سلامت شهروندان در اولویت قرار دارد.

وی تصریح کرد: یکشنبه هفته گذشته افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های منطقه ۱۵ به صورت آنلاین برگزار و شاهد افتتاح بوستان ۱۵ هزار متری الهیه و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های خیابان‌سازی ضلع غربی خیابان مقداد برای کاهش بار ترافیکی جاده خاتون‌آباد همچنین زیرگذر قهجاورستان به عنوان یکی از پروژه‌های حلقه حفاظتی شهر بودیم که در انعکاس اخبار این رویدادها، رسانه‌ها و خبرنگاران نقش خود را به خوبی ایفا کردند.

شهردار اصفهان اظهار کرد: در ۹ هفته اخیر شاهد چندین افتتاح و کلنگ‌زنی و در واقع آغاز عملیات جدید در کنار افتتاح دستاوردهای گذشته در شهر بودیم.

وی با بیان اینکه در رینگ چهارم پل آفتاب احداث شده و مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح سردار شهید سلیمانی نیز در دست اقدام است، افزود: حدفاصل پل سردار شهید سلیمانی تا پل آفتاب و زیرگذر قهجاورستان پلی برای عبور از کانال آب بهاران احداث می‌شود.

تحول در حمل و نقل عمومی شهر

نوروزی با تاکید بر تحول در حمل و نقل عمومی شهر، گفت: تحول در حمل و نقل شهری در چند حوزه محقق خواهد شد که در این راستا می‌توان به پروژه قطار شهری اشاره کرد چرا که بیشترین سرمایه گذاری در این پروژه صورت گرفته است.

وی افزود: شهروندان می‌توانند برای اطلاع از فعالیت‌های انجام شده در قطار شهری به بازدید ایستگاه‌های مترو رفته و انقلاب عمرانی زیر زمین برای توسعه حمل و نقل پاک و ایمن را از نزدیک ببینند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه تاکنون در حوزه اتوبوسرانی، تاکسیرانی و مطالعات تراموا شاهد تحولات زیادی بودیم، افزود: سال گذشته شهرداری اصفهان به عنوان نخستین کلان‌شهر کشور موفق به دریافت ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه حمل و نقل شهری در عرصه اتوبوس شد.

وی ادامه داد: در حالی که با استفاده از اوراق مشارکت باید برای خرید اتوبوس اقدام می‌کردیم، در هیچ کارخانه سازنده‌ای اتوبوس برای فروش وجود نداشت، اما با تلاش‌های انجام شده موفق به خرید یکصد دستگاه اتوبوس تازه نفس و دارای استاندارد یورو ۴ با موتور شرکت سوئدی اسکانیا شدیم که ۸۰ دستگاه آن به مناسب عید سعید غدیر خم با حضور وزیر راه و شهرسازی وارد چرخه حمل و نقل شهر خواهد شد.

خرید ۸۰ دستگاه اتوبوس به ارزش ۲,۲۵۰ میلیارد ریال

شهردار اصفهان با بیان اینکه ۸۰ دستگاه اتوبوس به ارزش ۲,۲۵۰ میلیارد ریال خریداری شده است، تصریح کرد: اقدام شهرداری برای خرید اتوبوس‌ها در پایان سال گذشته بسیار خوب و به موقع بود زیرا در شرایط فعلی نه تنها اتوبوس نو وجود ندارد، بلکه باید ۱۰۰ میلیارد تومان بیشتر هزینه پرداخت می‌کردیم زیر اتوبوس‌ها در زمان خریداری شده یک میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان قیمت داشت و در حال حاضر قیمت آن به حدود دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رسیده است.

وی گفت: به توزیع اتوبوس‌های جدید توجه ویژه‌ای شده تا عادلانه در تمامی خطوط تقسیم شود و بهترین خدمات به شهروندان ارائه شود.

نوروزی با بیان اینکه سال گذشته، اصفهان پایلوت بازسازی اتوبوس‌های شهری شد، افزود: قرار است بازسازی ۷۰۰ دستگاه اتوبوس در اصفهان انجام شود، از این رو قراردادی با سازمان برنامه و بودجه منعقد شد و ۱۵۰ اتوبوس به شرکت‌های مرتبط تحویل داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۵۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده است، با ورود ۸۰ دستگاه اتوبوس جدید و بازسازی و نوسازی ۷۰۰ دستگاه دیگر می‌توان شاهد تحولات خوبی در این حوزه تا پایان سال بود.

‏تخریب‬ حفاظ‌های پارک‌ها توسط موتورسواران عمل مجرمانه است

شهردار اصفهان با اشاره به ورود موتورسیکلت‌سواران به پارک بزرگ شهرک قدس در منطقه ۱۳، اظهار کرد: با توجه به اینکه این پارک برای شهروندان احداث شده و امکانات زیادی برای حضور خانواده‌ها در آن در نظر گرفته شده است، ورود موتورسیکلت‌ها به محوطه آن اقدام درستی نیست.

وی با تاکید بر اینکه پارک‌ها محل ورود موتورسواران نیست، افزود: بر اساس گزارش اعلام شده حفاظ‌های مورد نیاز برای جلوگیری از ورود موتورسیکلت به پارک‌ها نصب شده، اما تعدادی از آنها تخریب شده که این اقدام در واقع عمل مجرمانه محسوب می‌شود، مدیر منطقه ۱۳ مکاتبه‌ای با نیروی انتظامی انجام داده و ساماندهی لازم صورت گیرد تا جلوی اقداماتی که باعث نگرانی شهروندان شده، گرفته شود.

نوروزی در خصوص تردد و توقف کامیون‌ها و اتوبوس‌ها در کوچه بوستان (جنب پمپ بنزین غرضی) با توجه به وجود دفاتر باربری، گفت: هیچ مجوزی برای وارد شدن اتوبوس یا تریلی به کوچه‌ها صادر نشده است. برای رفع این مشکل مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری، دادگستری و پلیس راهور نقش مؤثری دارند.

وی ادامه داد: باید مکاتباتی با این سه دستگاه انجام و راهکار مناسب توسط اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری ارائه شود البته در صورتی که اتوبوس‌ها برون شهری باشد باید شرکت مربوطه شناسایی شود و اگر متعلق به اتوبوسرانی اصفهان است نیز باید برخورد قانونی صورت گیرد.

شهردار اصفهان در خصوص استفاده و توزیع قلیان در پارک‌های شهر، اظهار کرد: شهرداری از طریق نصب بنر در این خصوص اطلاع رسانی کرده است، اما از شهروندان نیز انتظار می‌رود در محیط پارک و فضایی که متعلق به تمام شهروندان است از استعمال قلیان پرهیز کنند.

وی ادامه داد: باید مکاتبات لازم توسط اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری با دستگاه‌های ذی‌ربط انجام شود تا دستگاه‌های مسئول وارد میدان شده و با جدیت و رعایت موازین و مقررات این مشکل را رفع کنند.

تکمیل آزادسازی خیابان محوری اصفهانی

نوروزی با اشاره به تکمیل آزادسازی خیابان محوری اصفهانی واقع در منطقه ۱۴، گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد خیابان محوری اصفهانی آزادسازی شده، اما برای اتمام فرایند آزادسازی مشکل نداشتن سند مالکیت بسیاری از زمین‌ها به چالش بزرگی تبدیل شده است. انجام آزادسازی زمین‌های واقع شده در مسیر اجرای پروژه‌ها در شهر، سخت‌ترین فرآیند فعالیت شهرداری است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه جاده شش کیلومتری فرزانگان در کمتر از شش ماه آزادسازی شد، تصریح کرد: از ابتدای جاده دولت آباد تا جاده فرودگاه به تردد خودروهای سنگین اختصاص یافته تا امنیت شهروندان تأمین شود.

وی با اشاره به فعالیت پرنده‌فروشان خیابان محوری اصفهانی افزود: این واحدهای صنفی باید در قالب طرح ساماندهی پرنده فروشان از سوی سازمان ساماندهی مشاغل شهری به محل مناسب جا به جا شوند.

حرکت روی ریل آبادانی و توسعه

نوروزی با بیان اینکه منطقه ۱۴ بر روی ریل آبادانی و توسعه حرکت می‌کند، گفت: خوشبختانه عدالت فضایی در شهر اتفاق افتاده و توزیع امکانات در نقاط مختلف شهر در حال انجام است.

وی با اشاره به زیان ورزشگاه‌های زیرمجموعه شهرداری به دلیل کاهش فعالیت‌ها باشیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: برخی از ورزشگاه‌های شهرداری در اجاره بخش خصوصی است که با توجه به شرایط ایجاد شده تصمیم بر این شد اجاره بهای این اماکن برای مدتی دریافت نشود یا ۵۰ درصد از میزان اجاره دریافت شود، به همین دلیل بخشی از درآمد شهرداری از دست رفت.

شهردار اصفهان با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا خسارات زیادی را به شهرداری وارد کرد، گفت: به دلیل شیوع کرونا مراکز گردشگری و تفریحی ناژوان، شهر رویاها و صفه در مقطعی از زمان تعطیل شد. با این وجود عملیات عمرانی پروژه‌های شهری ادامه دارد و هیچ پروژه ای متوقف نشده است.

وی با بیان اینکه در شرایط ایجاد شده تعداد مسافران مترو از ۱۱۰ هزار نفر در روز به ۳۰ هزار نفر کاهش یافته است، گفت: اکنون برای هر سفر با مترو بیش از ۱۰ هزار تومان هزینه می‌شود، اما مسافران تنها یک هزار و ۲۰۰ تومان آن را پرداخت می‌کنند.

کد خبر 437543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
    0 0
    منصفانه بود که خط 2 مترو شهری رااز سمت میدان بزرگمهر تا آتشگاه می کشیدند .نه اینکه دو خط در یک راستا کشیده شود .