راه‌اندازی دفتر تسهیلگری بافت فرسوده در منطقه ۱۳

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان با اشاره به راه‌اندازی دفتر تسهیلگری بافت فرسوده در منطقه قائمیه، گفت: در این محله با توجه به بافت خاص، تراکم شهرنشینی، مهاجر پذیر بودن و ویژگی‌های خاص اجتماعی و آسیب‌های وارده دفاتر تسهیلگری آسیب‌شناسی اجتماعی و بافت فرسوده مستقر شده است.

محمد شرفا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به استفاده از پساب تصفیه شده در آبیاری فضای سبز منطقه، اظهار کرد: طبق توافق‌ها با اداره آب و فاضلاب قرار شد در حدود ۴۰ لیتر بر ثانیه در دو نقطه دریافت پساب داشته باشیم تا با ایجاد تصفیه خانه در محل، از آن برای آبیاری فضای سبز استفاده کنیم.

وی افزود: در حوزه فضای سبز سعی شده با کشت گونه‌های دیم و کم آب در کوه قائمیه و کوه اقارب‌پرست، برای نخستین بار به عنوان نمونه در منطقه ۱۳ در کاهش مصرف آب اقدامات مناسبی بشود.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان با بیان اینکه در این منطقه برای تقویت زیرساخت‌های خطوط بی آر تی، رنگ آمیزی و نورپردازی شهری نیز اقدامات زیادی شده است، تصریح کرد: مخزن آب دوربرگردان شهید اقارب پرست سال گذشته با هزینه‌ای بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان و با حجم ۵۷۰ مترمکعب به چرخه استفاده بازگشت و در بسیاری از هزینه‌ها صرفه‌جویی شد که این آب مخزن برای آبیاری فضای سبز چندین منطقه به خصوص شهرک ولی‌عصر (عج) استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: توجه به اجرای طرح پیرایش شهری و دیواره نگاری در چندین نقطه در سال ۹۸ و ۹۹ در منطقه، حدود دو هزار متر خط‌کشی عابر پیاده، مسقف کردن ایستگاه‌های بی آر تی، تعمیر و نگهداری المان‌های ترافیکی، پل‌های مکانیزه و تابلوهای راهنمایی مسیر و بسیاری اقدامات دیگر از سوی شهرداری منطقه ۱۳ صورت گرفته که همه در جهت ایجاد رفاه و آسایش بیشتر برای شهروندان است.

شرفا با اشاره به اقدامات حوزه فرهنگی، خاطرنشان کرد: این منطقه با دارا بودن ۱۰ فرهنگسرا و کتابخانه، سه سالن ورزشی و دو باغ بانوان، همواره برنامه‌های خاص و اقدامات بسیار مطلوبی در حوزه فرهنگ و تفریح انجام داده است.

وی گفت: سال گذشته مجموعه برنامه‌های همدلانه با ۱۸۰ اجرا و ۵۵ اجرا از ابتدای سال جاری تا پایان تابستان ۹۹ با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و با محوریت بهبود گفتمان شهروندی و به صورت محله به محله همراه با راه‌اندازی کتابخانه سیار در حال اجراست.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان اظهار کرد: گسترش فرهنگ کتابخوانی، کتابخانه تخصصی مادر و کودک نیز با ظرفیت بسیار مطلوب در منطقه ۱۳ همراه با برنامه‌های متنوع در خدمت عموم شهروندان، مادران و کودکان است.

وی با اشاره به راه‌اندازی دفتر تسهیلگری بافت فرسوده در منطقه قائمیه، تصریح کرد: در این محله با توجه به بافت خاص، تراکم شهرنشینی، مهاجر پذیر بودن و ویژگی‌های خاص اجتماعی و آسیب‌های وارده دفاتر تسهیل‌گری آسیب‌شناسی اجتماعی و بافت فرسوده مستقر شده است.

کد خبر 437473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.