بررسی جزئیات طرح تامین کالاهای اساسی در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:براساس طرح تامین کالاهای اساسی، اعتباری به حساب کارت بانکی افراد در قالب یارانه غیرنقدی در فواصل زمانی مشخص واریز خواهد شد که این اعتبار صرفا برای خرید کالاهای اساسی مورد نیاز خانوارهاست و امکان نقد شدن ندارد.

به گزارش ایمنا، سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در تشریح نشست امروز عصر کمیسیون متبوع خود گفت: این جلسه به منظور ادامه بررسی جزئیات طرح یک فوریتی تامین کالاهای اساسی و با حضور مسئولانی از مرکز پژوهش‌های مجلس، سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برگزار شد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با بیان اینکه پیشنهادات برخی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و مرکز پژوهش‌های مجلس در این جلسه بررسی و تجمیع شد، افزود: مرکز پژوهش‌ها آمار سبد غذایی متوسط کشوری را استخراخ و توضیحاتی را ارائه کردند و قرار شد، براساس پیشنهادات مصوب طرح بازنویسی و اصلاح شود.

وی با اشاره به محورهای اصلی طرح تامین کالاهای اساسی اظهار کرد:یکی از محورهای طرح این است  اعتباری به حساب کارت بانکی افراد در قالب یارانه غیرنقدی یا سبد غذایی در فواصل زمانی مشخص واریز خواهد شد که این اعتبار صرفا برای خرید کالاهای اساسی مورد نیاز خانوارهاست و امکان نقد شدن هم ندارد.

میرتاج‌الدینی تصریح کرد: مردم می‌توانند بوسیله این کارت از مراکز توزیع مواد غذایی دارای کد اقتصادی و کارتخوان خرید کنند، تاکید اصلی کمیسیون برنامه و بودجه بر تامین مواد غذایی مورد نیاز خانوارها و ایجاد امنیت غذایی است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه طرح تامین کالاهای اساسی 7 دهک جامعه را در بر خواهد گرفت، گفت: منابع مالی برای این طرح پیش‌بینی شده و به تناسب تعداد خانوارها یارانه سبد غذایی پرداخت می‌شود تا قدرت خرید مردم تقویت شود.

وی ضمن تاکید براینکه پیش‌نویس اولیه طرح تامین کالاهای اساسی آماده شده است، اظهار کرد: این طرح اکنون با نام دسترسی آسان به کالاهای اساسی بعد از بررسی جزئیات بسیار کامل‎تر وغنی‌تر شده است که هفته آینده بعد از تصویب در جلسه کمیسیون به صحن علنی ارسال خواهد شد.

میرتاج‎الدینی تصریح کرد: هدف این طرح پرداخت یارانه غیرنقدی در کنار یارانه نقدی در شرایط سخت اقتصادی است و مهمتر اینکه با اجرای این طرح تورم جدید در جامعه ایجاد نخواهد شود زیرا توزیع پول نقد یا یارانه نقدی مطرح نیست و اعتبار این کارت‌ها به صورتی است که می‌تواند به فصل بعد منتقل شود.

منبع: خانه ملت

کد خبر 437425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.