فریدون اسرایی از عاشقانه تا گل نازم + بیوگرافی و آهنگ‌ها

فریدون آسرایی ترانه سرا، آهنگساز و خواننده پاپ دوستت دارم، عشق یعنی، سلام و آهای خوشگل عاشق ۱۷ مرداد ۱۳۳۵ متولد شد.

به گزارش ایمنا فریدون اسرایی یکی از خوانندگان محبوب ایرانی است که با آهنگ گل هیاهو به شهرت فراوان رسید.

بیوگرافی فریدون اسرایی

فریدون اسرایی ۱۷ مرداد ۱۳۳۵ او در منطقه آسارا در ۴۰ کیلومتری کرج در جاده چالوس به دنیا آمد. وی فرزند یکی به آخر و دارای ۴ برادر و ۲ خواهر است.

فریدون اسرایی

بنا به گفته‌های فریدون علاقه او به خوانندگی به دوران کودکی او بر می‌گردد که در آن دوران صدای اذان مؤذن زاده را دوست داشته است و در مدرسه هم همیشه برای همکلاسی‌های خود اجرای خوانندگی داشته است. او گفته است که علاقه به خوانندگی و داشتن صدا برای خواندن در خانواده ما ارثی است چرا که در خانواده من عمویم دارای صدای خیلی خوبی بود و پدر و برادر بزرگم هم از این نعمت برخوردار بودند و به این دلیل هم خیلی هنرمندانه سال‌های سال در مراسم‌های مختلف خانوادگی آواز می‌خوانند.

فریدون اسرایی

فریدون دیپلمش را در ایران گرفت و در لشکر ۶۴ ارومیه خدمت کرد، او سپس به کمک همسر برادرش که فیلیپینی بود در شهر مانیل آن کشور ۸ سال درس خواند و حاصلش مهندسی کشاورزی بود که ۳ سال آن را برای فوق لیسانس خواند که منصرف شد و به تهران آمد.

اسرایی بعد از تحصیلات در جولای ۱۹۸۷ (برابر با ۱۳۶۶) به کانادا شهر ونکوور رفت و ۱۴ سال در آنجا زندگی کرد. اسرایی اظهار کرد: وقتی که وارد کانادا شدم، آنجا دریک مکانیکی کار کردم و بعد مدتی به کار پیتزا رسانی مشغول بودم. بعد هم نامه رسانی کردم و کم کم تاکسی خریدم تا این‌که یک رستوران زدم.

او در سال ۱۹۸۸ گروه غزال و ۲ سال بعد هم گروه پرواز را راه انداخت. فریدون اسرایی اولین آلبومش را با نام اولین سلام که ترانه‌هایش عبارت‌اند از: اولین سلام، جدایی، جاده عشق، تو ای یار، شاهچراغ، گل اندام، قربونت و دختر بندر را در سال ۱۳۸۰ به بازار روانه کرد و به ایران بازگشت. از نظر او آلبوم اولش نمره قبولی نگرفت

آلبوم غریبه فریدون اسرایی

فریدون اسرایی آلبوم غریبه را در سال ۱۳۸۳ در ایران منتشر کرد، این آلبوم بسیار موفق بود و رکورد فروش در ایران را شکست، این آلبوم شامل یازده قطعه با نام‌های گل هیاهو، خاطره، کبوتر، بیا بریم، خونه به خونه، غریبه، فاصله‌ها، با من بمون، بوی سیب و دو قطعه ریمیکس و بی کلام با آهنگسازی اسرایی و بهروز صفاریان بود.

فریدون اسرایی

گل هیاهو آخرین کار آلبوم بود. فریدون با غریبه (ترانه مورد علاقه‌اش) راه خواندنش را پیدا کرد. ترانه کبوتر را از یک مجله پیدا کرد. توسط دیدن فیلم‌های از کرخه تا راین و آژانس شیشه‌ای با جنگ آشنا و احساس ترانه بوی سیب را به دست آورد. بعد آن به ترتیب آلبوم‌های از تو دورم، ریمیکس، خاطرات گمشده و عشق یعنی را منتشر کرد که همه این آلبوم‌ها نیز مورد استقبال واقع شد.

فریدون اسرایی در شب کوک

وی یکی از داوران برنامه شب کوک در شبکه نسیم و همچنین خواننده سریال عاشقانه بوده است.

فریدون اسرایی سفیر مبارزه با مواد مخدر

فریدون اسرایی در پی انتشار آلبوم گروهی نه بگو که با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد ساخته بود، از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان البرز، به عنوان سفیر مبارزه با مواد مخدر انتخاب شد.

فریدون اسرایی

سرطان حنجره فریدون اسرایی

مدتی پیش خبر ابتلای فریدون اسرایی به سرطان حنجره در برخی رسانه‌ها منتشر شد و گفته شده بود وی عمل حنجره داشته، اما این خبر تکذیب شد.

کنسرت فریدون اسرایی

فریدون اسرایی در سال‌های اخیر کنسرت‌های بسیاری را در شهرهای مختلف ایران به رهبری ارکستر امیرحسین محمودی برگزار کرده که با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شد.

فریدون اسرایی

افتخارات فریدون اسرایی

  • جایزه بهترین آلبوم سال برای «عشق یعنی» به انتخاب کارشناسان موسیقی در سومین جشن سالانه موسیقی ما در سال ۱۳۹۴

ترانه محبوب فریدون اسرایی

فریدون اسرایی گفت: آهنگ آهای خوشگل عاشق شامل بیشترین همراهی مخاطبان حاضر در سالن می‌شود که از این جهت خیلی خوشحال هستم، به طور معمول این قطعه یک مرتبه در بین کنسرت و یک مرتبه در پایان زمان اجرا، برای هواداران خوانده می‌شود.

فریدون اسرایی

آلبوم‌های فریدون اسرایی

  • سرگذشت (۱۳۷۷)
  • سلام (۱۳۸۰)
  • غریبه (۱۳۸۳)
  • از تو دورم (۱۳۸۶، سروش)
  • ریمیکس (۱۳۸۷، ایران‌گام)
  • خاطرات گمشده (۱۳۹۰، جهان‌تصویر)
  • عشق یعنی (۱۳۹۳، آوای هنر)

تک آهنگ‌های فریدون اسرایی

عزیز جان

  • می‌سوزم آتیشم
  • تو رو بخشیدم
  • اتفاقی نیست
  • نیستی (همراه آرمین زارعی)

کد خبر 437347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.