اجرای سیستم کدینگ یکپارچه در شهرداری مشهد

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد از طراحی و استقرار سیستم کدینگ یکپارچه با هدف استانداردسازی و انسجام فعالیت‌ها در تمام بخش ‌های شهرداری مشهد خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمدجواد رجائیان اظهار کرد: در راستای پیشگیری از تکرار و یا مغایرت اطلاعات در سامانه‌ها یا زیرمجموعه‌های مختلف شهرداری، اختصاص کد منحصر به فرد به موجودیت‌ها در سیستم‌های اطلاعاتی در دستور کار قرار گرفت که بر همین اساس، سیستم کدینگ یکپارچه طراحی و پیاده سازی شد.

وی افزود: در این سیستم، کدهای واحد و یکپارچه به تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی، حساب‌های بانکی، مراکز هزینه، خدمت‌ها و موجودیت‌های گوناگون مرتبط با همه بخش‌های شهرداری اختصاص می‌یابد و هر یک از این موارد، در تمامی سیستم‌های اطلاعاتی با کد منحصر به فرد و مخصوص به خود شناخته خواهد شد.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد با تأکید بر اهمیت بنیادی و زیرساختی این سیستم در مجموعه وسیعی همچون شهرداری، گفت: ایجاد، طبقه‌بندی و یکپارچه‌سازی کدها در هر سیستم مالی، شهرسازی، خدماتی و … پیش نیازی برای استاندارد سازی فرایند ها به شمار می‌رود. در سیستم سنتی گذشته، هر فرد یا فعالیت در سازمان‌ها و بخش‌های مختلف، دارای کدهای مختلفی بود که این امر امکان رصد و گزارش گیری جامع امور را با مشکل مواجه می‌ساخت، اما با استقرار سیستم کدینگ یکپارچه امکان نظارت و پیگیری امور در سطحی بالاتر فراهم شده است.

رجائیان با اشاره به مزایای سیستم کدینگ یکپارچه خاطرنشان کرد: این سیستم با دریافت تعدادی از مشخصات و آیتم‌های لازم به عنوان ورودی، یک کد منحصر به فرد به هر یک از موارد موضوعه اختصاص می‌دهد که از این پس، به عنوان مشخصه آن شناخته شده و بر همین اساس امکان پایش و رهگیری آن در تمامی زیرمجموعه‌های شهرداری مشهد فراهم می‌آید. همچنین امکان رصد تخلف‌ها و بررسی مغایرت‌ها با سهولت بیشتری از این طریق میسر می‌شود.

وی افزود: تاکنون ۱۱۶ هزار کد در سیستم کدینگ یکپارچه ثبت شده است که بیشترین موارد مربوط به اشخاص حقیقی با بیش از ۵۷ هزار و اموال با ۳۷ هزار کد بوده است.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد گفت: بارگذاری و نگهداری مستندات مربوط به هر کد و امکان اعتبارسنجی اطلاعات بر اساس فرمول از دیگر امکانات این سیستم است که به عنوان یک زیرساخت ضروری در حوزه فناوری اطلاعات و یکپارچه‌سازی داده‌ها از اقدامات اساسی در حوزه مدیریت هوشمند شهری محسوب می‌شود.

کد خبر 437325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.