۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
خداحافظ ایکر مقدس

اسطوره باشگاه رئال مادرید و دروازه بان چند فصل اخیر پورتو با خداحافظی‌اش از دنیای فوتبال همه عاشقانش را در شوک فرو برد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کاسیاس بین بهترین دروازه بان‌های تاریخ دستکش‌هایش را به سه تیرک دروازه آویخت و بعد از سی سال به بازیگری خود در عرصه فوتبال پایان داد. با او نزدیک به یک ربع قرن را در کهکشانی‌های مادرید با هزاران خاطرات قطور مرور کردیم و شاهد پروازهای شجاعانه‌اش بودیم.

زمانی که مقابل لورکوزن در فینال لیگ قهرمانان سال ۲۰۰۵ آن نمایش معرکه را به نمایش گذاشت. کهکشانی‌ها تا سال‌های سال مقابل هیچ مهاجم و تیمی بیم به دل راه نداده بودند. ایکر در جام جهانی هم خوش درخشید و نمایشش از مهار ضربه‌های روبن در فینال جام جهانی که با دست‌های قابل اعتمادش آن جام زرین را برای اسپانیا بالای سر برد.

کاسیاس پنج سال متوالی در سیاهه بهترین دروازه بان های جهان، نامش به عنوان فرد شماره یک خوانده می‌شد. از ۹ سالگی زندگی خود را در برنابئو گذراند و در طول سالیان متوالی به رکورد ۷۲۵ بازی با پیراهن رئال مادرید رسید.

احتمالاً سال‌های بعد می‌گویند که چرا کاسیاس با جامه مادریدی خداحافظی نکرده است. چرا پایانش در رئال غریبانه بوده و مانند مالدینی، توتی و.... آخرین حضورش در مستطیل سبز با سروصدای عاشقان سینه چاکش و وصف ستایش او همراه نبوده است.

برای آنانی که ایکر را مقدس خطاب می‌کنند، قطعاً آسمان فوتبالی شان بی نور و بی رمق شده است. خاطرات دوران فوتبالی شان با او به پایان رسیده و این روزها در مجله‌ها می‌خوانند که کاسیاس قرار است در قامت رئیس و مدیر حاضر شود.

با این حال کاسیاس با رئال فراز و نشیب‌های زیادی داشت. از روزی که مورینیو او را مقابل مالاگا روی نیمکت نشاند و سه سال بعد یِکه و تنها آمد. مقابل لنز دوربین‌ها متنش را خواند. اشک ریخت و به کیلومترها آن سوی مادرید، به پرتغال رفت و شد مقدسِ طرفداران پورتو.

در یادداشت احساسی خداحافظی اش، از رئال که همه زندگی اش در آنجا رقم خورد تا پورتو که اجازه داد چیزهای جدیدی را از زوایایی دیگر بیاموزد.
از همسرش، از مارتین و لوکاس دو فرزندش تا هواداران از همه آن‌ها تشکر کرده و حالا نامش بر دیواره‌های مادرید نقش خواهد بست.

حیف که بیماری قلبی گریبان ایکر را به ناگاه گرفت و اجازه نداد از نمایش‌های دلچسب و ماندگار او بیش از این لذت ببریم. ولی بازی‌های فوق‌العاده و خاطره انگیز ایکر، هم در لباس لاروخا (تیم ملی فوتبال اسپانیا) و هم در ترکیب کهکشانی‌ها (رئال مادرید) به خوبی تا ابد در ذهن فوتبالی‌ها ماندگار خواهد بود. خداحافظ ایکر مقدس.

افتخارات ایکر کاسیاس طی سالها بازی در مستطیل سبز:

۵ قهرمانی لالیگا
۴ قهرمانی سوپرکاپ اسپانیا
۳ قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا
۲ قهرمانی کوپا دل‌ری
۲ قهرمانی سوپرکاپ اروپا
۲ قهرمانی اینترنشنال کاپ
۲ قهرمانی لیگ پرتغال
۱ قهرمانی جام باشگاه‌های جهان
۱ قهرمانی جام حذفی پرتغال
۱ قهرمانی سوپرکاپ پرتغال
۲ قهرمانی یورو
۱ قهرمانی جام جهانی

رکوردهای ایکر مقدس در لیگ قهرمانان اروپا:

بیشترین کلین شیت، بیشترین بازی، بیشترین سیو پنالتی، بیشترین قهرمانی توسط یک دروازه‌بان، جوان‌ترین دروازه‌بان تاریخ فینال چمپیونزلیگ، جوان‌ترین دروازه‌بان فاتح چمپیونزلیگ. او همچنین با ۴۳۹ کلین‌شیت، در این زمینه رکورد دار قرن بیست و یکم است.

کد خبر 437315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.