انتظارات ما بیش از  توان فدراسیون کونگ فو نیست

دبیر هیئت کونگ فو استان اصفهان گفت: بیشتر افراد حاضر در کونگ فو آقا هستند ولی این باعث نمی‌شود که هیئت اهمیت کمتری به بانوان بدهد.

علیرضا مدح خوان در گفت وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه شرایط فعلی رشته کونگ فو در اصفهان مساعد است، اظهار کرد: در سال ۹۸ رتبه اول کشور را برای اصفهان به ارمغان آوردیم و در سال‌های گذشته بین پنج هیئت برتر کشور بودیم.

وی درباره‌ اینکه کونگ فو به عنوان یک ورزش رزمی به شمارمی رود و یکی از اصلی ترین فاکتورهای آن گروهی بودن است، ادامه داد: به دلیل شیوع بیماری کووید -۱۹ تمام تمرینات و همکاری بین کونگ فوکاران از بین رفته و تنها در تعدادی از شهرستان‌ها که در مناطق سفید به سر می‌برند با حداقل افراد تمرینات را ادامه می‌دهند.

دبیر هیئت کونگ فو استان اصفهان با اشاره به اینکه در چند سال‌گذشته مسابقات بین المللی برگزار نشده است، خاطر نشان کرد: طبق گفته‌های مسئولین مسابقات جهانی قرار بود برگزار شود، اما مجمع انتخاباتی فدراسیون به دلیل تغییرات به وجود آمده در فدراسیون و شیوع بیماری کووید -۱۹ اجازه برگزاری مسابقات را نداد.

مدح خوان در خصوص اینکه جایگاه بانوان و آقایان در کونگ فو یکسان است، تصریح کرد: بیشتر افراد حاضر در کونگ فو آقا هستند ولی این باعث نمی‌شود که هیئت اهمیت کمتری به بانوان بدهد.

وی درباره تعداد افراد بیمه شده در این عرصه قبل از شروع سال ۱۳۹۹، افزود: طبق آماری که اواخر سال گذشته به هیئت کونگ فو اعلام شده بود، حدود پنج هزار و ۵۰۰ نفر در تمام استان بیمه شده‌اند.

دبیر هیئت کونگ فو استان اصفهان در رابطه با وضعیت مالی کنونی هیئت، افزود: شرایط مالی سخت است، اما اجازه ندادیم وضعیت بد اقتصادی ضربه‌ای به کار هیئت بزند. اداره کل ورزش جوانان و فدراسیون دید خوبی به هیئت کونگ فو داشته‌اند و انتظارات ما بیش از توان اداره کل ورزش و جوانان، فدراسیون کونگ‌فو و وزارت ورزش نیست، چرا که وضعیت اقتصادی فعلی گریبان گیر خودمان نیز است.

کد خبر 437195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.