کفش مناسب مردان در فصل گرما + راهنمای انتخاب و خرید

آگاهی از اصول انتخاب کفش مردانه، برای ست کردن انواع کفش و شلوار مردانه و داشتن استایل مناسب لازم است.

به گزارش ایمنا باید بپذیریم که کفش‌های مردانه به اندازه کفش‌های زنانه متنوع نیستند و این فصل است که تمایز کفش‌های مردانه را در انتخاب، مشخص می‌کند. علاوه بر زیبایی، کفش‌های مناسب فصل گرما باید راحت، خنک و سبک باشند. در ادامه به چند مدل از کفش‌هایی اشاره می‌شود که برای تابستان و در فصل گرما، بهترین و فراوان‌ترین انتخاب برای آقایان هستند.

کفش‌های کتانی

کتانی‌ها در بین آقایان بسیار محبوب و پرطرفدار و در عین حال پر کاربرد هستند. کتانی‌ها باعث می‌شوند تا استایل آقایان اسپرت. دوست داشتنی باشد. در میان کتانی‌ها، اسنیکر سفید مدلی است که هیچ گاه از مد نمی‌افتد و وجودش در کمد لباس آقایان واجب است.

Loafer shoes

اسنیکرهای سفید به راحتی با هر لباسی ست می‌شوند و داشتن آنها مقرون به صرفه است. این کفش‌ها خیلی زود کثیف می‌شوند و بهتر است بعد از هر بار استفاده، آن‌ها را تمیز کنید، در غیر این صورت خیلی زود تغییر رنگ داده و غیر قابل استفاده می‌شوند.

کفش‌های کالج

کالج‌ها هم از کفش‌های محبوب میان آقایان هستند که به دلیل راحتی، سبکی و خنکی، گزینه مناسبی برای تابستان هستند. کالج‌ها معمولاً یا جیر هستند و یا چرم، از این رو دوام بالایی دارند.

کفش مردانه

استایل کالج‌ها از زمان تولید، یعنی سال ۱۹۳۵ تا کنون تغییری نکرده است، اما از نظر رنگ، متنوع شده‌اند. برای همین هم می‌توانند با لباس‌های مختلف ست شوند. کالج‌ها هم با لباس کژوال مثل تی شرت و شلوار جین هماهنگ می‌شوند و هم با لباس‌های رسمی‌تر مانند کت و شلوار.

کفش‌های لوفر

لوفرها از جمله کفش‌های مناسب برای روزهای گرم هستند که معمولاً بدون جوراب پوشیده می‌شوند. جنس جیر، مناسب‌ترین جنس برای کفش‌های لوفر هستند. نکته‌ای که باید در پوشیدن لوفرها به آن دقت کرد این است که شلوارتان نباید آنقدر بلند باشد که روی کفش را بپوشاند، یعنی کفش باید به طور کامل دیده شود.

کفش لوفر چیست؟

لوفرها کفشی راحتی هستند که بند و سگک برای بسته شدن ندارند. معمولاً از جنس جیر یا چرم طراحی می‌شود و ظاهری مانند موکازین های بدون پاشنه دارد.

کفش مردانه

لوفرها کار خود را با لباس‌های روزمره و کژوال شروع کردند ولی امروزه با طیف گسترده‌تری از لباس‌ها پوشیده می‌شوند. اولین بار یک فرد نروژی این مدل کفش را طراحی کرد و در دهه ۵۰ میلادی به عنوان کفش رسمی افرادی که به پیش دبستانی می‌رفتند، معرفی شد. اما امروزه این مدل کفش در سراسر جهان در گروه‌های سنی مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد و به عنوان کفشی کلاسیک شناخته می‌شود.

کفش‌های نخی

یک گزینه مناسب دیگر برای روزهای گرم، کفش‌های نخی یا اسپادریل هستند و این کفش‌ها بسیار راحت و سبک هستند و به دلیل سبک اسپرتی که دارند، تنها با استایل کژوال مانند تی شرت، پیراهن اسپرت و شلوار جین هماهنگ می‌شوند.

کفش مردانه

برای مصرف روزمره، رنگ‌های تیره این کفش‌ها مناسب‌تر هستند تا به دلیل جنس نخی که دارند کمتر کثیف شوند. این کفش‌ها را هر چند وقت یک بار با مسواک و مواد شوینده تمیز کنید اما حواستان باشد هر دفعه تمام کفش را به طور کامل نشویید زیرا به مرور زمان گشاد و غیرقابل استفاده می‌شود.

کفش‌های بافتنی

یکی دیگر از کفش‌های تابستانی مردانه، کفش‌های اسپرت یا کلاسیک بافتنی هستند. این کفش‌ها معمولاً از چرم طبیعی یا مصنوعی ساخته شده‌اند و بافت‌های کوچک یا بزرگی دارند.

کفش مردانه

صندل های تابستانی

درست‌ترین انتخاب برای فصل تابستان، صندل‌ها هستند. با پوشیدن آنها، پاها هوا می‌خورند و احساس خوبی به فرد دست می‌دهد. رنگ‌های تیره برای صندل‌ها مناسب‌تر هستند.

کفش مردانه

هیچ وقت صندل‌ها را با جوراب نپوشید و در هنگام انتخاب آنها، به کفی آن، بند و سگک آن دقت کنید که پاها و انگشت‌هایتان را اذیت نکند.

کفش‌های منفذ دار

این کفش‌ها، از قدیمی‌ترین کفش‌های تابستانه مردانه هستند که سوراخ‌های ریز و درشتی بر روی آنها وجود دارد. بهتر است از نوع چرم طبیعی آن استفاده شود زیرا چرم طبیعی دارای منافذ طبیعی پوست است و تا حدودی جریان هوا را در کفش ایجاد می‌کند.

کفش مردانه

چکمه‌های تابستانی

این روزها به برکت دنیای مد و استایل شخصی، دیگر بوت‌ها فقط مخصوص روزهای سرد زمستان نیستند. در سال‌های اخیر با آمدن بوت‌های تابستانی به عرصه مد، مانعی برای پوشیدن آنها در روزهای گرم تابستان وجود ندارد.

کفش مردانه

مهم‌ترین بوت‌های تابستانی، بوت‌های صحرایی و چلسی هستند. بوت‌های صحرایی برای استایل‌های رسمی و بوت‌های چلسی برای استایل‌های نیمه رسمی مناسب هستند.

کد خبر 437113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.