پرسپولیس نباید راحت قهرمان می شد/ از سالی که ویسی سرمربی سپاهان شد، فوتبال تماشا نکردم!

هادی جعفری فوتبال را از ۹ سالگی شروع کرده و سابقه بازی در تیم های پلی اکریل، فجر سپاسی، سپاهان نوین، سپاهان، گستررش فولاد تبریز، ابومسلم و شهرداری اراک را دارد. وی اعتقاد دارد به چیزی که حقش بوده در فوتبال نرسیده و دوست دارد روزی سرمربی سپاهان شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هادی جعفری فوتبال را از ۹ سالگی شروع کرده و سابقه بازی در تیم‌های پلی اکریل، فجر سپاسی، سپاهان نوین، سپاهان، گستررش فولاد تبریز، ابومسلم و شهرداری اراک را دارد. وی سال ۹۰ پریدگی غضروف پیدا می‌کند و مجبور می‌شود فوتبال را با فشار کمتری ادامه دهد برای همین از سپاهان جدا می‌شود و به تیم گسترش فولاد تبریز در لیگ یک فوتبال می‌پیوندد.

جعفری همراه پلی اکریل مقام دومی جوانان کشور را به دست آورده، با تیم سپاهان دو قهرمانی در لیگ برتر، سه قهرمانی در جام حذفی، یک نایب قهرمانی در آسیا و حضور در جام باشگاه‌های جهان را دارد و با گسترش فولاد هم به لیگ برتر صعود کرده است. او سال ۹۶ روی یک اتفاق جالب از فوتبال خداحافظی می‌کند و همراه با محرم نویدکیا و مهدی رجب زاده کلاس‌های مربیگری را پشت سر می‌گذارد.

جعفری یکی از طرف دارهای متعصب سپاهان و اصفهان است که اعتقاد دارد زمان بازی او بیشتر بازیکنان تیم ملی از استقلال و پرسپولیس انتخاب می‌شدند، خبرنگار ایمنا گفت و گویی با این بازیکن سابق فوتبال انجام داده که در ادامه می‌خوانید:

فوتبال را از چه سالی شروع کردی؟
فوتبال را از ۹ سالگی در آموزشگاه‌های اصفهان شروع کردم، در مدارس فوتبال پلی‌اکریل بودم که سال ۷۹ عضو تیم جوانان این باشگاه شدم و سال ۸۰ در تیم جوانان و بزرگسالان پلی اکریل بازی کردم. دوسال سربازی را به فجر شهید سپاسی شیراز پیوستم و وقتی مدت سربازیم تمام شد پلی اکریل منحل شده بود.

سال ۸۲ قرار شد به تیم بزرگسالان سپاهان بپیوندم که فرهاد کاظمی سرمربی آن زمان سپاهان مخالفت کرد و وارد تیم سپاهان نوین با سر مربیگری حسین چرخابی شدم. سال ۸۴ تاوارس من را برای تیم بزرگسالان سپاهان دعوت کرد و تا سال ۹۰ در این تیم حضور داشتم.

سابقه بازی در چه تیم‌هایی را داری؟

سابقه بازی در تیم‌های پلی اکریل، فجر سپاسی، سپاهان نوین، سپاهان، گستررش فولاد تبریز، ابومسلم و شهرداری اراک را دارم.

چه اتفاقی افتاد که سپاهان را ترک کردی؟

سال ۹۰ پریدگی غضروف پیدا کردم که دکتر گفت دیگر نباید فوتبال بازی کنی من هم برای اینکه نمی‌خواستم فوتبال را کنار بگذارم تصمیم گرفتم فشار بازی‌ها را کم کنم، برای همین سپاهان را ترک کردم و به تیم گسترش فولاد در لیگ یک پیوستم.

بعد از سپاهان در چه تیم‌هایی مشغول به فعالیت شدی؟

در گسترش فولاد کاپیتان بودم که با این تیم به لیگ برتر صعود کردیم، قصد داشتند قرار داد من را تمدید کنند ولی به خاطر مشکل زانو که داشتم و آن را هیچکس نمی‌دانست از گسترش فولاد جدا شدم. خداداد عزیزی با من تماس گرفت که به خاطر او به ابومسلم پیوستم بعد از آن با سر مربیگری دوستم در شهرداری اراک به این تیم اضافه شدم.

چگونه از فوتبال خداحافظی کردی؟

سال ۹۶ بعد از سال‌ها به باشگاه سپاهان دعوت شدم که گفتند دیگر فوتبال بازی می‌کنی؟ من هم در شوخی گفتم فوتبال را کنار گذاشتم که فردای آن روز همه روزنامه‌ها خبر خداحافظی من از فوتبال را چاپ کرده بودند، البته به دلیل اینکه در لیگ یک پول نبود، نمی‌خواستم بیرون از اصفهان باشم و مشکل پا داشتم خودم هم می‌خواستم فوتبال را کنار بگذارم.

سپاهان را چطور باشگاهی می‌بینی؟

سپاهان یک باشگاه حرفه‌ای است، در ایران مانند این باشگاه نداریم. زمانی که تبریز بودم باوجود اینکه گسترش فولاد باشگاه خصوصی بود، اما به سطح سپاهان نمی‌رسید که هر بازیکنی آرزو دارد در این باشگاه بازی کند.

سالی که به سپاهان اضافه شدی این تیم چه مشکلاتی داشت؟

سالی که من وارد سپاهان شدم تنها باشگاه حرفه‌ای بود که مدیر، مربی و بازیکن بزرگ داشت. از نظر مالی هیچ مشکلی نداشت و در دهه ۸۰ که ما در این تیم بودیم بهترین نتایج را گرفت.

در فوتبال چه مقام‌هایی کسب کردی؟

همراه پلی اکریل مقام دومی جوانان کشور را به دست آوردم. با تیم سپاهان دو قهرمانی در لیگ برتر، سه قهرمانی در جام حذفی، یک نایب قهرمانی در آسیا و حضور در جام باشگاه‌های جهان را دارم. با گسترش فولاد هم صعود به لیگ برتر صعود کردیم.

به تیم ملی دعوت شدی؟

در زمان ما همه بازیکنان استقلال و پرسپولیس به تیم ملی دعوت می‌شدند و به دیگر تیم‌ها کاری نداشتند و خیلی کم از تیم‌های شهرستانی بازیکن انتخاب می‌شد.

چه برنامه و هدفی برای آینده داری؟ َ

دوره مربی گری را با محرم نویدکیا و مهدی رجب زاده گذارندم، سال گذشته در باشگاه رضوانی مدیر فنی بودم و آخر فصل هم لیگ سه مربیگری کردم. از تیم‌های پایه سپاهان پیشنهاد دارم ولی به مربیگری علاقه‌ای ندارم، در اصفهان و تیران و کرون آکادمی فوتبال دارم. به دنبال گرفتن مدرک مربیگری A آسیا هستم که بعد از آن باید ببینم چه اتفاقی خواهد افتاد.

طرفدار چه تیم ایرانی و خارجی هستی؟

در ایران سپاهان و در خارج از ایران طرفدار بارسلونا هستم که در کل فوتبال زیبا را می‌پسندم.

در زمان بازی کدام بازیکن را قبول داشتی؟

محرم نویدکیا، هادی عقیلی و محمود کریمی را قبول دارم. محرم نویدکیا بزرگ تیم بود، در زمین مانند یک رهبر عمل می‌کرد، اجازه نمی‌داد تیم به حاشیه کشیده شود و در همه قهرمانی‌ها سهیم بود. محمود کریمی و هادی عقیلی هم بازیکنان با شخصیت و بزرگی بودند.

ذوب آهن چطور تیمی است؟

ذوب آهن تیم خوبی است، بازیکنان بزرگی دارد، اما بدشانسی آورده و ناداوری در حق این تیم زیاد شده است. بعد از سپاهان طرفدار ذوب آهن هستم که امیدوارم از این شرایط بحرانی خارج شوند.

تعصبی خاص روی اصفهان و سپاهان داری؟

بله روی اصفهان و سپاهان خیلی تعصب دارم.

زمانی که بازی می‌کردی رقابت با کدام تیم در سپاهان بیشتر بود؟

وقتی در سپاهان بودم با پرسپولیس رقابتی شدیدی داشتیم و آن به خاطر این بود که سال ۹۷ که در دقایق آخر گل خوردیم و قهرمانی را از دست دادیم.

آیا رقابتی که بین تیم‌ها در گذشته جریان داشت سالم بود؟

بله، در کل فوتبال خیلی بهتر از الان بود زیرا پول حرف اول را نمی‌زد و بازیکنان با غیرت برای تیم بازی می‌کردند. پول که وارد فوتبال شد از کیفیت این رشته ورزشی کم کرد.

در لیگ امسال حق پرسپولیس قهرمانی بود؟

پرسپولیس تیم بزرگ و خوبی بود، اما امسال تیم‌های دیگر بازی‌ها را دسته کم گرفتند و این تیم نباید اینقدر راحت قهرمان می‌شد. سپاهان، تراکتور و استقلال بدشانس بودند به نظر من امسال حق سپاهان بود قهرمان شود.

در دوران بازی دوست داشتی به استقلال یا پرسپولیس بروی؟

خیر، همه فکر من سپاهان بود و با این تیم سفید امضا می‌کردم.

تعصب که نسبت به سپاهان داشتی از کجا نشأت می‌گرفت و چرا در حال حاضر بازیکنان اصفهانی راحت به تیم‌های تهرانی می‌روند؟

نمی نمی‌دانم طرز فکر این بازیکنان چیست، اما من از قدیم سپاهانی بودم و همیشه می‌گفتیم اول یا آخر شود طرفدار این تیم خواهیم ماند.

در این سال‌ها چیزی باعث شده که از سپاهان دلسرد شوی؟

از سالی که عبدالله ویسی سرمربی سپاهان شد، فوتبال تماشا نکردم زیرا نمی‌توانستم شکست‌های تیمم را ببینم.

یک خاطره خوب و بد از دوران بازی بگو؟

خاطره خوب، اولین بازی که برای سپاهان انجام دادم، سال ۸۴ در ورزشگاه آزادی مقابل پرسپولیس بود که موفق شدم گل بزنم، اما چون سنم کم بود متوجه نشدم چه کار بزرگی انجام دادم ولی چند ماه بعد فهمیدم. خاطره بد، یکی فینال آسیا را که از دست دادیم و دیگری بازی مقابل پرسپولیس بود که با مساوی می‌توانستیم قهرمان شویم، اما دقیقه ۹۷ گل دریافت کردیم و قهرمانی را از دست دادیم.

هواداران سپاهان چطور هستند؟

آنها یار دوازدهم تیم هستند، سال‌ها زحمت کشیدند تیم را حمایت کردند از آنها می‌خواهم در بازی باقی مانده به حمایت ادامه دهند و تیم را به حاشیه نبرند تا سهمیه بگیریم و برای فصل بعد پر قدرت تر ظاهر شویم.

صحبت‌هایی مبنی بر حضور محرم نویدکیا روی نیمکت سپاهان است، به نظر شما او می‌تواند به تیم کمک کند؟

یکی از دوست داران محرم نویدکیا هستم، او بازیکن بزرگی بوده و در کلاس‌های مربیگری که باهم شرکت کردیم نشان داد می‌تواند مربی خیلی خوبی هم باشد. نویدکیا چندین سال در سپاهان بوده با باشگاه آشنایی کامل دارد، امیدواریم موفق باشد. من هم کاری از دستم بربیاید برای او انجام می‌دهم.

سپاهان باید چه کاری انجام دهد تا بازیکنانی مثل نویدکیا و عقیلی رشد کنند؟

باید به جوانان اصفهانی بها داده شود، استعداد یابی کنند و مربی‌ها به بازیکنان تیم‌های پایه اهمیت دهند. سپاهان نوین خیلی خوب بود، چند سال از بین رفت که جدیداً دوباره راه افتاده است. من و چند نفر دیگر از سپاهان نوین به تیم بزرگسالان اضافه شدیم که ساکت مدیرعامل آن زمان سپاهان می‌گفت از ورود بازیکنان سپاهان نوین به تیم بزرگسالان سود زیادی کردیم، آن سال‌ها خیلی خوب بود زیرا بیشتر بازیکنان تیم از اصفهان بودند.

برخی اعتقاد دارند به پرسپولیس برای قهرمانی کمک شد، این موضوع را تأیید می‌کنید؟

فوتبال همین است و اشتباهات داوری و پشت پرده دارد، اما وقتی تیم ما بازی‌هایی که دارد را پیروز شود هر شخصی می‌خواهد پشت دیگر تیم‌ها باشد به حال ما تفاوتی نمی‌کند. وقتی بازیکنان تیم ما دروزاه خالی را گل نمی‌کنند و چند تساوی می‌گیرند، نمی‌توانیم عدم نتیجه گیری را تقصیر کسی بدانیم.

بازی‌های آسیایی چطور بود؟

سالی که در آسیا حضور داشتیم خیلی خوب بود، الشباب عربستان را در عربستان بردیم، کاوازاکی را در ژاپن شکست دادیم و تنها با یک باخت قهرمانی را از دست دادیم. در تیم سپاهان آن سال آرمناک پطروسیان، محرم نویدکیا، هادی عقیلی، جلال اکبری، احمد جمشیدیان، ابراهیم توره، عماد رضا و… حضور داشتند که تیم یک دل و خوبی بود.

بازیکن کم حاشیه‌ای بودی؟
بله، در تمرینات هم در حد سلام و خداحافظ صحبت می‌کردم و به من می‌گفتند صحبت کن صدایت را بشنویم، هیچوقت هم اهل روزنامه و مصاحبه نبودم.
زمان ما چند دلال بیشتر نبود که آن‌ها هم با ملی پوشان و بازیکنان خارجی در ارتباط بودند. ما مستقیم می رفیتم دفتر و قرار داد سفید امضا می‌کردیم.

بهترین مدیر ورزشی؟

محمدرضا ساکت.

در فوتبال به چیزی که می‌خواستی رسیدی؟

افتخارات زیادی در فوتبال کسب کردم، اما به آن چیزی که حقم بود نرسیدم الان هم می گویم هرچه دارم از سپاهان است.

حرف آخر؟
خودم را مدیون سپاهان می دانم، عاشق این تیم هستم از باشگاه و هواداران تشکر می‌کنم که چندین سال من را تحمل کردند، دوست دارم روزی سرمربی سپاهان شوم.

گفت و گو از: کیمیا گلپیرا خبرنگار _ سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 436974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عرفان زمانی IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
    3 0
    امیدوارم روزی آقای هادی جعفری و هادی عقیلی و محرم نوید کیا در راس تیم سپاهان قرار بگیرن و تیم سپاهان را سرو سامان دهند