این کشورها کمترین نرخ طلاق دنیا را دارند

عشق و ازدواج دو معیار اصلی بیشتر مردم برای آغاز یک رابطه رمانتیک به حساب می‌آید که متأسفانه در بسیاری از موارد به جدایی نیز ختم می‌شود. مثلاً در ایالات متحده آمریکا، بیش از ۳۹ درصد ازدواج‌ها منجر به طلاق می‌شود که در اغلب موارد، افراد ترجیح می‌دهند ادامه زندگی خود را در تنهایی سپری کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سال‌های بین ۱۹۷۰ تا ۲۰۰۸ نرخ طلاق در سراسر دنیا به بیش از دو برابر، یعنی از ۶. ۲ در هر هزار نفر به ۵. ۵ نفر به ازای هر هزار نفر جمعیت، رسیده است. مردم به دلایل مختلفی از هم جدا می‌شوند؛ گاهی شرکای زندگی به اصطلاح با هم تفاهم فکری ندارند و از سوی دیگر مشکلاتی نظیر دروغ، خیانت، مشکلات مالی، اعتیاد به مواد مخدر و مؤلفه‌های دیگر نیز می‌تواند منجر به جدا شدن دو فرد شود. البته نرخ طلاق در همه نقاط دنیا با هم برابر نیست، چه بسا کشورهایی که در آن اغلب مردم ازدواج‌هایی موفق را تجربه می‌کنند و زنان با لباس سفید به خانه شریک زندگی خود قدم می‌نهند و با لباس سفید نیز بیرون می‌روند. اما در این بین نیز کشورهایی وجود دارد که طلاق در میان زن و شوهرها بسیار رایج است چنان که گویی نوعی عادت در فرهنگ آن‌ها به شمار می‌رود. در واقع، در بسیاری از موارد می‌توان با اطمینان گفت که طلاق در بسیاری از کشورها به فرهنگ و سنن مردم بستگی دارد.

گزارشات حاکی است که شرایط اقتصادی در ایالات متحده آمریکا نقش مهمی در نرخ جدایی بین زوجین ایفا می‌کند، به این صورت که وقتی زن یا شوهر از نظر اقتصادی و شغلی در شرایط مطلوبی قرار می‌گیرد و احساس می‌کند درآمد تک‌نفره می‌تواند نیازهای او را برآورده کند، از همسر خود جدا می‌شود. این در حالی است که در کشورهایی نظیر هندوستان طلاق به ندرت در میان مردم صورت می‌گیرد و زوجین اغلب تا زمان مرگ در کنار همسرانشان به سر می‌برند. در ادامه به معرفی کشورهایی با کمترین نرخ طلاق در دنیا پرداخته می‌شود.

هندوستان، یک درصد

مردم هندوستان می‌توانند با افتخار ادعا کنند که کمترین نرخ جدایی زوجین را در سراسر دنیا به خود اختصاص داده‌اند. اما سوال اینجاست که آیا همه پیوندهایی که در این کشور اتفاق می‌افتد منجر به خوشبختی دو نفر می‌شود، یا نه عوامل دیگری در کنار هم ماندن زوجین سهیم است؟

جالب است بدانید که اغلب ازدواج‌ها، یعنی چیزی حدود ۷۴ درصد، در هندوستان به صورت سنتی و بدون عشق قبلی صورت می‌گیرد، یعنی خانواده‌های تعیین می‌کنند فرزندانشان با چه کسی ازدواج کنند و پیشنهاد آن‌ها با موافقت طرفین مواجه می‌شود. این در حالی است که نرخ کمتری از ازدواج‌ها با عشق قبلی صورت می‌گیرد یا حتی ممکن است یک فرد، چه زن یا مرد، همزمان با چند همسر زندگی کند. اما چیزی که در میان همه انواع ازدواج‌های هندی مشترک است این که افراد پس از یافتن شریک زندگی خود، دیگر به هیچ عنوان به جدایی فکر نمی‌کنند.

شیلی، سه درصد

مردم شیلی به طور تعجب‌آوری با نرخ بسیاری پایینی از طلاق در کنار همسر خود زندگی می‌کنند و اغلب شرایط را آنگونه که هست، سخت یا آسان، می‌پذیرند. در واقع، کشور شیلی دومین کشور جهان با کمترین نرخ جدایی زوجین، پس از هندوستان، است و این در حالی است که شرایط زندگی مردم در این دو کشور به طور قابل توجهی با هم متفاوت است.

مقررات سفت و سختی بر ازدواج مردم شیلی حاکم است که این مقررات جزئی از قوانین اساسی کشور به شمار می‌رود و تخلف از آن‌ها جرم محسوب می‌شود. قانون اساسی ازدواج شیلی اذعان دارد که خانواده پایه و اساس جامعه به شمار می‌رود و جالب این‌که تا سال ۲۰۰۴ چیزی به نام طلاق در فرهنگ کشور جایی نداشت. اما از آن سال به بعد، دولت به مردم در صورت سخت بودن شرایط اجازه داد از همسر خود جدا شوند. در واقع، مدت زمان زیادی از وضع قانون طلاق در این کشور نمی‌گذرد و به همین دلیل است که نرخ طلاق در آن بسیار پایین است.

کلمبیا، ۹ درصد

اگرچه نرخ طلاق در کشور کلمبیا بسیار پایین است اما خیانت پس از ازدواج در میان مردم به طور چشمگیری بالا است. در واقع، از آن‌جا که بسیاری از مردم این کشور از مذهب کاتولیک پیروی می‌کنند، به طور رسمی از همسران خود طلاق نمی‌گیرند، اما چه بسا زوجینی که جدا از شریک زندگی خود به سر می‌برند و در این مدت زمان با افراد دیگر ارتباط برقرار می‌کنند.

تحقیقات نشان می‌دهد که حدود ۶۶ درصد از مردم کلمبیا در طول زندگی خود دست کم یک بار به همسرانشان خیانت می‌کنند که همین امر کلمبیا را جز کشورهایی با بیشترین خیانت بین زوجین قرار داده است.

کد خبر 436715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.