اصفهان در محرم باید مملو از نمادهای عاشورایی شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهر باید در ایام محرم مملو از نمادهای عزاداری و عاشورایی شود به گونه‌ای که زمینه‌ای برای فهم بیشتر از نهضت امام حسین(ع) را فراهم آورده و دوری از هرگونه خرافات در عزاداری‌ها را گوشزد کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی صبح امروز (یکشنبه) در یکصد و سی و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در روز عید قربان، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب، معیار عزاداری‌ها را آن چیزی دانستند که کارشناسان بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام می‌کند بنابراین نیاز است در ایام محرم فاصله‌گذاری فیزیکی و رعایت موازین بهداشتی در تمام تجمعات و جلسات رعایت شود.

وی با بیان اینکه مراجع عظام تقلید نیز در خصوص برگزاری مراسم محرم نظریاتی داشته‌اند و سلامتی مردم مورد توجه همگی آن‌ها بوده است، افزود: ماه محرم، ماه عزاداری است و باید شرایطی فراهم شود که مردم بتوانند عزاداری خود را دنبال کنند و از طرفی باید تصمیمات به نحوی اتخاذ شود که برای مردم این امر به آسانی مقدور باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: باید در تبلیغات شهر به مناسبت ماه محرم به این نکات بیشتر دقت شده و در جهت اطلاع‌رسانی بهتر به مردم برای رعایت اصول بهداشتی گام برداشته شود؛ لازم است امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از اهداف نهضت حسینی در تمام ابعاد آن در شهر ترویج و تسری یابد.

وی ادامه داد: شهر باید در ایام محرم مملو از نمادهای عزاداری و عاشورایی شود به گونه‌ای که زمینه‌ای برای فهم بیشتر از نهضت امام حسین (ع) را فراهم آورده و دوری از هرگونه خرافات در عزاداری‌ها را گوشزد کند.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم تمایل دارند مسائل بهداشتی را رعایت کنند اما از لحاظ مالی حتی قادر به تهیه ماسک نیستند بنابراین نیاز است مدیران و مبلغان شرایط رعایت اصول بهداشتی را برای اقشار ضعیف جامعه در ایام محرم فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین شایسته است تبلیغات به سمتی سوق پیدا کند که نذورات مردمی در قالب تهیه بسته‌های معیشتی و اقلام بهداشتی برای افراد نیازمند توزیع شود.

خبرنگاران به اصلاح جامعه اقدام کنند

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به در پیش بودن روز خبرنگار، تصریح کرد: برای تمام فعالان عرصه اطلاع رسانی، سربلندی و توفیق خدمت‌رسانی را آرزومندیم و از آن‌ها توقع داریم با پدیده‌های پیرامون خود برخوردی صادقانه داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه هر کدام از ما باید در هر جایگاهی که هستیم برای اصلاح امور جامعه گام برداریم، اضافه کرد: خبرنگاران دیده‌بان‌هایی هستند که با انصاف مسائل را دنبال کرده و در گزارش‌های خود به دنبال بزرگنمایی و کوچک سازی مسائل نیستند بنابراین هر فرد فعالی در عرصه رسانه باید حافظ حق و حقوق مردم بوده و همانند حضرت اباعبدالله حسین (ع) در جهت اصلاح جامعه گام بردارد.

تاکید بر استمرار "هر یکشنبه یک افتتاح" تا پایان سال

نصراصفهانی اظهار کرد: ما وارد شرایط سخت‌تری در شیوع کرونا شدیم و به همین سبب برنامه "هر یکشنبه یک افتتاح" به سمت اجرای غیرحضوری و مجازی رفت.

وی با بیان اینکه افتتاحیه‌های مجازی محدودیت‌هایی را ایجاد می‌کند و باعث می‌شود نتوانیم به‌طور شایسته از کسانی که در آماده‌سازی پروژه‌ها تلاش کرده‌اند قدردانی کنیم، گفت: حضور مردم در مراسم باعث قوت و شادابی برنامه‌ها می‌شود، اما اکنون ناچار هستیم افتتاحیه‌ها را غیرحضوری برگزار و به حداقل‌ها بسنده کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه اجرای "هر یکشنبه یک افتتاح" در ابتدا امکان‌سنجی شد و باید با هر ابزاری استمرار پیدا کرده و دوام داشته باشد، افزود: برنامه‌های افتتاح هفتگی باید تا پایان سال دنبال شود و پروژه‌های شهری به بهره‌برداری و افتتاح برسند.

نگاه حقوق بشری اسلام بسیاری از مشکلات جهان را حل می‌کند

وی تصریح کرد: سازمان کنفرانس اسلامی در سال ۱۳۶۹ ، به پیشنهاد ایران و تصویب کشورهای اسلامی ۱۴ مرداد ماه را به عنوان "روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی" نامگذاری کرده است؛ روزی که نمایانگر حقوق بشر واقعی از دیدگاه اسلام است.

نصراصفهانی افزود: حقوق بشر اسلامی در نگاهی گسترده زمینه‌ای را ایجاد می‌کند تا هر انسانی در جایگاه خود فارغ از نژاد، رنگ، قومیت و ملیت از کرامت بهره‌مند شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه نگاه قرآن نگاهی فراگیر به نوع انسان است، اضافه کرد: خطاب آیات قرآن با لفظ "یا ایهاالناس" این نگاه فراگیر را تصدیق می‌کند و تاکید قرآن بر اینکه بیش از هرچیزی تقوای الهی در اولویت برتری انسان‌هاست، موید نگاه انسانی قرآن است.

وی با بیان اینکه اگر مدعیان حقوق بشر به آموزه‌های الهی اسلامی روی آورند، بسیاری از مشکلات بشریت حل خواهد شد، ادامه داد: از دیگر مصادیق نگاه اسلام به جایگاه انسان، نامه امیر مؤمنان خطاب به مالک اشتر است که از آن با عنوان منشور حکومتی نام برده می‌شود، مردم را به دو دسته تقسیم می‌کنند؛ "یا در دین با تو هم نظرند یا در خلقت همانند تو هستند. "

کد خبر 436700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.