باید در ذوب آهن کدورت‌ها کنار گذاشته شود/ ذوب آهن با حریف ۱۲ نفری بازی می‌کند

یک کارشناس فوتبال گفت: عدم نتیجه گیری را نمی‌توان تقصیر فرد انداخت، اتفاقاتی که رخ می‌دهد به ضرر تیم، کارخانه، کارگران ذوب آهن و مردم اصفهان است. می‌دانم در ذوب آهن چه اتفاقاتی رخ می‌دهد امیدوارم کدورت‌ها کنار گذاشته شود تا این تیم به شرایط ایده آل بازگردد.

کمال حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با تساوی ذوب آهن مقابل نفت مسجد سلیمان اظهار کرد: در بازی مقابل نفت مسجد سلیمان بازیکنان بی انگیزه بودند و در هفته‌هایی که نتیجه را واگذار می‌کردند عملکرد بهتری داشتند. ناداوری در هر بازی برای ذوب آهن بوده، اما دلیل نمی‌شود همه شکست‌ها را به داوری ارتباط دهیم زیرا اگر موقعیت‌هایی که ذوب آهن داشت وارد دروازه می‌شد هیچکس از خطاهای داور صحبت نمی‌کرد.

وی ادامه داد: در نیمه دوم با ورود محمدرضا عباسی به زمین شرایط ذوب آهن بهتر شد و این تیم به گل رسید، اما تعویض دوم اشتباه بود. وقتی تیمی به گل نیاز دارد نباید مهاجم را بیرون کشید بلکه باید خط حمله تقویت شود. بوناچیچ می‌توانست بوحمدان را به جای هافبک یا دفاع بیاورد. با خروج مهاجم ذوب آهن از زمین دفاع نفت مسجد سلیمان کار راحت تری داشت.

ذوب آهن در مسابقه با حریف ۱۲ نفری بازی می‌کند

کارشناس فوتبال با بیان اینکه هشتاد درصد ناداوری‌ها به ضرر ذوب آهن بوده، تصریح کرد: داوری از فوتبال جدا نیست و اشتباهاتی دارد که اگر این اشتباهات نبود امکان داشت جایگاه ذوب آهن در جدول بهتر باشد، اما حالا که وضعیت داوری به این شکل است مربی باید قبل از بازی به بازیکنان بگوید که باید با ۱۲ نفر بازی کنند.

حسینی اضافه کرد: بوناچیچ باید به شکلی برنامه ریزی می‌کرد که اول گل نخورد بعد به گل برسد، ولی از اول بازی می‌خواست به گل برسد که این باعث شد نتیجه نگیرند و انگیزه بازیکنان کم شود. ذوب آهن نتوانسته از شرایط میزبانی حداکثر بهره را ببرد.

باید به حسن استکی اعتماد می‌کردند

وی در خصوص لوکا بوناچیچ، خاطر نشان کرد: نمی‌خواهم بگویم همه باخت‌ها تقصیر سرمربی است، اما بوناچیچ چندسال در فوتبال ایران فعالیت داشته چه نتیجه‌ای گرفته است؟ هیئت مدیره و مدیران باشگاه باید به حسن استکی اعتماد می‌کردند، این مربی شش ماه با تیم کار کرده که از لحاظ روحی روانی بیشتر می‌توانست به بازیکنان کمک کند. ذوب آهن تیم هجومی بود که فوتبال زیبا بازی می‌کرد ولی در حال حاضر با آن زمان فاصله زیادی دارد.

کارشناس فوتبال افزود: ذوب آهن هفته دیگر با پرسپولیس بازی دارد که این تیم قهرمان شده و می‌خواهد جشن قهرمانی را با پیروزی پشت سر بگذارد. ذوب آهن چیزی برای از دست دادند ندارد و باید انتحاری عمل کند، زیرا تعداد گل وقتی که بازی را واگذار کردی اهمیتی ندارد.

حسینی با اشاره به اینکه هر لحظه امکان دارد ذوب آهن با تمام سوابقی که دارد به لیگ یک سقوط کند، گفت: مربیان باید از نظر روحی و روانی بازیکنان را تقویت کنند، تیم به یک شوک نیاز دارد و همچنین بوناچیچ باید روی تعویض‌ها دقت بیشتری داشته باشد.

محمدی فرصت دارد تا روی کسانی که با او کار می‌کنند تجدید نظر کند

وی در رابطه با تأثیر مدیرعامل باشگاه روی تیم فوتبال ذوب آهن، اظهار کرد: این مدیر عامل پیشکسوتان باشگاه را بیرون کرد در صورتی که آنها می‌توانستند در این روزهای سخت کمک حال او باشند. محمدی هنوز فرصت دارد تا روی کسانی که با او کار می‌کنند تجدید نظر کند و کمک ذوب آهن باشد.

این کارشناس فوتبال ادامه داد: عدم نتیجه گیری را نمی‌توان تقصیر فرد انداخت، اتفاقاتی که رخ می‌دهد به ضرر تیم، کارخانه، کارگان ذوب آهن و مردم اصفهان است. می‌دانم در ذوب آهن چه اتفاقاتی رخ می‌دهد امیدوارم کدورت‌ها کنارگذاشته شود تا این تیم به شرایط ایده آل بازگردد.

حسینی با بیان اینکه بازیکنان ذوب آهن دچار دوگانگی شدند، خاطر نشان کرد: از وقتی منصوریان رفت، تیم مدتی سرمربی نداشت که بازیکنان دچار دوگانگی شدند. مگر می‌شود تیم با تفکرات یک مربی پیش برود بعد از مدتی آن مربی کنار گذاشته شود و بازیکنان بخواهند تفکرات جدید مربی دیگر را اجرا کنند.

برای پرداخت قرار دادها زود اقدام کردند

وی اضافه کرد: بیشتر بازیکنان ذوب آهن غیر بومی هستند، از زمانی که پول وارد فوتبال شده به باشگاه‌ها آسیب رسانده زیرا بازیکنان به فکر این هستند مصدوم نشوند تا فصل بعد هم پول بگیرند. یک باشگاه با دادن قرار داد بازیکنان به آنها روحیه می‌دهد که ذوب آهن هم این کار را انجام داد، اما برای پرداخت قرار دادها زود اقدام کردند و مدیرعامل باید در صورت سقوط به لیگ دسته یک برای بازیکنان جریمه در نظر بگیرد.

کارشناس فوتبال تصریح کرد: برخی از بازیکنان باید ذوب آهن را ترک کنند تا جوان گرایی در این تیم شکل بگیرد. از بازیکنان تیم‌های پایه باشگاه در تیم بزرگسالان ذوب آهن استفاده نمی‌شود، در صورتی که استقلال همیشه چند نفر از بازیکنان امید باشگاه را برای مسابقات می‌برد. اگر قرار است با این همه هزینه تیم نتیجه نگیرد حداقل تیم امید را ببرند تا آنها تجربه کسب کنند و برای فصل‌های آینده باشگاه نخواهد هزینه‌های سنیگن بدهد.

حسینی در خصوص بازی ذوب آهن و پرسپولیس، گفت: برای بازی با پرسپولیس باید بازیکنان از لحاظ روحی و روانی تقویت شوند، تمرین خوبی داشته باشند و کادر فنی به خوبی تیم حریف را آنالیز کند. ذوب آهن بعد از پرسپولیس با نساجی بازی دارد و تغییرات مربی که در این باشگاه صورت گرفته بر خلاف ذوب آهن باعث شده شوکی مثبت به تیم وارد شود.

کد خبر 436598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.