۷ پروژه در بوستان یک هزار هکتاری قم احداث می‌شود

معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: روند احداث بوستان یک هزار هکتاری در قم از سه سال قبل شروع‌شده که درمجموع هفت پروژه اصلی دارد.

به گزارش ایمنا، سید امیر سامع با اشاره به آخرین طرح‌های افزایش سرانه فضای سبز و لزوم ایجاد نشاط اجتماعی در شهر قم، اظهار داشت: اقدامات خوبی در بخش غرب شهر قم و شمال و شرق در حوزه فضای سبز جنگلی انجام‌شده و بیش از شش میلیون مترمربع توسعه فضای جنگلی در حریم شهر قم داشته‌ایم.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه توسعه فضای سبز سبب افزایش رضایتمندی مردم می‌شود، تصریح کرد: کل حاشیه بلوار آیت‌الله بروجردی تبدیل به فضای سبز شده و در بلوار ظهور بوستان جنگلی به مساحت ۱۵ هکتار مشرف به مسجد مقدس جمکران کاشته شده است.

سامع تصریح کرد: روند احداث بوستان ۱۰۰۰ هکتاری در قم از سه سال قبل شروع‌شده و قرار است از میدان مفید و بوستان کوثر که ۲۰ هکتار است به سمت باغ پرندگان و سپس به بوستان خضر، شهدای گمنام، بوستان زائر و بوستان ظهور در جمکران برسد که درمجموع ۷ پروژه اصلی دارد.

وی با تأکید بر اینکه در سال ۹۷ مبلغ ۲۰ میلیارد تومان و سال ۹۸ بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه تخصیص یافت، یادآور شد: امسال بوستان کوثر افتتاح می‌شود که طرحی زیبا در مجاورت میدان مفید برای حضور خانواده‌ها و جوانان با ایجاد پیست ورزش دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اجرایی شدن باغ پرندگان، افزود: این دو پروژه در کنار موزه دفاع مقدس است و بوستان کوثر به‌نوعی محوطه کناری موزه به شمار می‌رود و کمک می‌کند بتوانیم بازدید شهروندان و مدارس و اردوها را از پروژه به‌راحتی داشته باشیم.

سامع ادامه داد: بوستان زائر نیز طرحی گردشگری و تفریحی و فرهنگی است که برای خدمت‌رسانی به مردم قم و زائران به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 436329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.