رسیدگی به ۱۷۱ شکایت شهروندی در تیرماه سال جاری

معاون اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از رفع ۱۷۱ مورد شکایت شهروندی اعلام شده به سامانه ۱۳۷ خبر داد.

محمد منوچهری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در تیرماه امسال شهروندان ۱۷۱ عنوان شکایت را در موضوعات مختلف مربوط به مدیریت پسماند از طریق سامانه ارتباطی ۱۳۷ اعلام کردند که این شکایات در معاونت اجرایی مورد بررسی قرار گرفته و از طریق ناظران این واحد، مشکل مربوطه شناسایی و مرتفع شد.

وی با اشاره به برخورد با عوامل غیرمجاز جمع آوری و خرید پسماندهای خشک افزود: همکاری شهروندان با دوره‌گردها و همچنین پدیده زباله گردی می‌تواند آثار خطرناکی در حوزه بهداشتی و اجتماعی برای شهر به بارآورد و به همین علت نیز رویکرد معاونت اجرایی همواره برخورد با عوامل غیر مجاز بوده است، اما در این میان فرصت همکاری این عوامل در قالب استانداردها با شرکت‌های پیمانکار نیز فراهم شده و این افراد در صورت تمایل به همکاری می‌توانند به صورت استاندارد و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجتماعی زیر نظر شرکت پیمانکار فعالیت کنند.

منوچهری با اشاره به آمارهای مربوط به برخورد با متخلفان این حوزه گفت: در ماه گذشته تعداد ۱۰ اخطاریه پلمپ توسط اداره اماکن صادر شده که شامل یک مورد مغازه و چهار مورد منزل مسکونی است و در ادامه نیز تعداد سه منزل مسکونی تخلیه شده و برای دو انبار تشکیل پرونده داده و به پنج انبار اخطار و مهلت جهت پایان فعالیت غیرمجاز داده شد.

به گفته وی در این بازه زمانی ۱۹ تعهد محضری و ۱۵ تعهد سازمانی نیز از رانندگان خودروهای دوره گردها اخذ شده تا از این پس در صورت تمایل در قالب استاندارد و قانونی فعالیت کنند.

معاون اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به مقدار بار توقیف شده از فعالیت عوامل غیرمجاز جمع آوری پسماند خشک افزود: طبق گزارش واحد گشت و بازرسی سازمان، جمعاً ۱۴ تن پسماند خشک از این عوامل جمع آوری و تعداد ۵۰ دستگاه خودرو توقیف شده است.

منوچهری حذف پدیده دوره گردی و عملکرد مناسب شرکت‌های پیمانکار را منوط به همکاری نکردن شهروندان با دوره گردها و عوامل غیرمجاز دانست و اظهار کرد: اگر پدیده دوره گردی و عملکرد عوامل غیرمجاز حذف شود، پسماندها در شرایط استاندارد و توسط عوامل مجاز جمع آوری شده و در مسیر صحیح پردازش و بازیافت قرار می‌گیرند، که خود عامل رشد اقتصادی، توسعه فرهنگی شهروندی و افزایش بهداشت و سلامت اجتماعی خواهد بود.

کد خبر 436288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.