اولین جشنواره هنری کمدی اصفهان برگزار می‌شود

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اولین جشنواره هنری کمدی استان با هدف احیای مکتب طنز اصفهان به‌زودی برگزار شده و پس از آن در سالهای آتی به جشنواره‌ای ملی تبدیل خواهد شد.

فریده روشن در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تشکیل اتاق فکر اولین جشنواره هنری کمدی استان اصفهان در استانداری، اظهار کرد: طرح اولیه این جشنواره که با هدف احیای مکتب طنز اصفهان به‌زودی برگزار می‌شود، در معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان بررسی شد.

وی با تاکید بر این که باید روی محتوای طنز بیشتر کار کرد و مسیر آن جهت‌دهی شود، افزود: اصفهان خاستگاه طنز است و این شهر را با طنزپردازانش می‌شناسند اما به نظر می‌رسد طنز و کمدی اصفهان درحال دور شدن از این مسیر بوده و گاهی با توهین به یک قشر خاصی و توجه به خنداندن صرف بدون توجه به محتوا، این راه اشتباه طی می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در جشنواره هنری کمدی اصفهان سعی خواهد شد با برگزاری رویدادها و مسابقات مختلف و بررسی علمی در قالب سخنرانی و ارائه مقاله، انحراف در این مسیر تصحیح و به مکتب اصیل اصفهان بازگردد.

وی ادامه داد: در کلیت موضوع که برگزاری جشنواره است، هیچ مخالفتی وجود ندارد اما چون فرصت برگزاری آن محدود بود تاکید شد که با تأمل بیشتر و در سطح استان برگزار شود و پس از آن جشنواره هنری کمدی ایران در سال‌های آتی به رویدادی ملی تبدیل شود.

روشن اضافه کرد: اصفهان وام‌دار خدمات اساتید گرانقدری همچون محمدعلی جمالزاده و رضا ارحام صدر است و برگزاری این جشنواره کمدی می‌تواند به عنوان یکی دیگر از نشان‌های هنری این شهر معرفی شود.

وی خاطرنشان کرد: مقرر شد کارگروهی با حضور نمایندگان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری و اساتید حوزه طنز و کمدی برای اجرای مطلوب‌تر این جشنواره اقدامات لازم را پیگیری کند.

کد خبر 436075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.