۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
گوشی خود را با لبخند باز کنید

نتایج بررسی‌های شده توسط محققان نشان می‌دهد از آنجایی که نحوه خندیدن هر شخصی منحصر به فرد است، می‌توان از آن به عنوان رمز گوشی استفاده کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تا کنون کاربران گوشی‌های هوشمند از روش‌های مختلف مانند اثر انگشت، ویژگی‌های عنبیه چشم و تشخیص صدای انسان به عنوان کلمات عبور بیومتریک استفاده می‌کردند؛ به نظر می‌رسد که در آینده نزدیک می‌توان از خنده افراد نیز در این زمینه استفاده کرد.

گروهی از پژوهشگران نیجریه‌ای معتقد هستند که خنده هر فرد ویژگی‌ها و شرایط مخصوص به خود را دارد و منحصر به خود اوست؛ بنابراین می‌توان از خندیدن به عنوان یک کلمه عبور پیشرفته استفاده کرد. به گفته محققان همانطور که شناسایی افراد بر اساس صدای آن‌ها امکان‌پذیر است، تشخیص افراد نیز بر مبنای مدل خندیدن آن‌ها ممکن است. علاوه بر این خندیدن بر خلاف صدا و نحوه صحبت کردن افراد، قابل تقلید کردن نیست.

با استفاده از فرکانس‌های خنده کاربران می‌توان یک امضای دیجیتال مخصوص برای هر فرد طراحی کرد که قابل جعل‌کردن نباشد. دقت نمونه‌های اولیه این الگوریتم ۹۰ درصد اعلام شده که به نظر می‌رسد درصد قابل قبولی است. البته در بعضی شرایط که به امنیت بیشتری نیاز است، باید دقت این الگوریتم افزایش پیدا کند. با توجه به اینکه الگوهای خنده افراد ممکن است در شرایط مختلف متفاوت باشد، شناسایی و ثبت دقیق آن فرآیندی پیچیده و زمان‌بر است. این اتفاق یکی از چالش‌های فعلی استفاده از خنده به عنوان سیستم احراز هویت بیومتریک است.

نتایج این مطالعه در مجله بین المللی Biometrics منتشر شده است.

کد خبر 435880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.