تنیس خاکی؛ از یک تا ۹ میلیون تومان در ماه

تنیس ورزشی است که در شروع کم هزینه، اما هرچه به سمت حرفه‌ای شدن قدم بردارید، هزینه‌های بیشتری در انتظار شما خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با توجه به مشکلات مالی موجود در کشور، مسائل مالی بدون شک یکی از ملاک‌های خانواده‌ها برای انتخاب ورزش برای فرزندشان است. تنیس یا تنیس خاکی یکی از رشته‌هایی است که این روزها افراد زیادی جذب این ورزش شده‌اند و در این گزارش قصد داریم از نظر مالی و میزان هزینه به این ورزش نگاه کنیم.

تجهیزات مورد نیاز برای رشته تنیس، علاوه بر زمین مناسب، راکت، توپ، لباس ورزشی و کفش است و به غیر از کفش و لباس ورزشی که برعهده خود ورزشکاران خواهد بود، دیگر تجهیزات را آکادمی‌های آموزشی برای ورزشکاران تهیه می‌کنند. آموزش تنیس به صورت خصوصی، دو نفره و چند نفره انجام می‌شود.

در کمترین حالت یک کلاس آموزشی دو نفره تنیس برای هر شخص بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان برای یک ترم ۱۰ جلسه‌ای خواهد بود و در گران‌ترین حالت ممکن کلاس‌های تک نفره خصوصی بین یک میلیون و نیم تا دو میلیون تومان هزینه خواهد داشت.

از آنجایی که کفش‌های مخصوص تنیس گران قیمت هستند، آکادمی‌های آموزشی در سیستم آموزش به ورزشکاران مبتدی اجازه می‌دهند کفش ورزشی دلخواه خود را پا کنند تا هزینه هنگفتی بر دوش ورزشکار نباشد. اگر یک ورزشکار مبتدی تنیس در هفته ۳ جلسه آموزش ببیند، در ماه ۱۲ جلسه کلاس خواهد داشت و اگر به طور تخمینی هزینه یک دست لباس را برای تنیس ۱۵۰ هزار تومان و یک جفت کفش را ۵۰۰ هزار تومان در نظر بگیریم، یک ورزشکار تنیس برای شروع چیزی حدود یک میلیون و دویست و پنجاه هزار تومان باید هزینه کند.

حال نگاه خود را از سمت ورزشکاران مبتدی به سوی ورزشکاران حرفه‌ای این رشته خواهیم برد. ورزشکاران حرفه‌ای تنیس برای مربی باید هزینه‌ای مانند ورزشکاران مبتدی که به صورت خصوصی کار می‌کنند، پرداخت کنند اما این ورزشکاران باید حداقل ۳ راکت شخصی و کفش مخصوص تنیس را نیز برای خود خریداری کنند.

یک جفت کفش مخصوص تنیس در حال حاضر چیزی حدود ۴ الی ۵ میلیون تومان است و هر راکت بین ۳ تا ۴ میلیون تومان هزینه در پی دارد. همچنین ورزشکاران تنیس پس از هر جلسه تمرین باید راکت خود را زه کشی کنند که همین کار چیزی حدود ۱۵۰ هزار تومان برای آن‌ها آب می‌خورد.

در خوش بینانه ترین حالت ممکن اگر یک ورزشکار تنیس در هفته ۵ جلسه تمرین کند، چیزی حدود ۳ میلیون تومان باید بهای مربی پرداخت کند و اگر کفش وی تا ۶ ماه جواب دهد، میانگین ماهانه ۵۰۰ هزار تومان برای او هزینه دارد. همچنین هزینه زه‌کشی در ماه با وجود سه راکت تنیس برای او چیزی حدود ۳ تا ۴ میلیون تومان است. به علاوه ورزشکاران حرفه‌ای تمرینات بدنسازی خواهند داشت و اگر یک میلیون تومان هم برای مربی بدنساز و سالن بدنسازی خود پرداخت کند، این ورزش در ماه برای یک ورزشکار حرفه‌ای بین ۷ تا ۹ میلیون تومان هزینه خواهد داشت.

تعرفه زمین‌های تنیس برای یک ساعت است که از صبح تا ۵ عصر هر ساعت ۳۵ هزار تومان و از ۵ عصر تا ۱۱ شب هر ساعت ۴۰ هزار تومان خواهد بود. البته ممکن است قیمت زمین تنیس در نقاط مختلف کشور متفاوت باشد و این تعرفه‌ها مخصوص شهر اصفهان است.

با توجه به هزینه‌های ذکر شده تنیس یک ورزش نسبتاً پر هزینه است، اما در ابتدای راه و برای ورزشکاران مبتدی شرایط بهتری وجود دارد، اما ورزشکاران این رشته هرچه به سمت حرفه‌ای تر پیش بروند، هزینه‌های سنگین‌تری را متحمل خواهند شد.

کد خبر 435799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.