مارچلو بیلسا؛ دیوانه‌ی دوست داشتنی

تیم فوتبال لیدز یونایتد که یکی از باشگاه‌های قدیمی در فوتبال انگیس است پس از سال‌ها موفق شده به سطح اول فوتبال انگلیس برگردد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در ۱۷ ژوئیه ۲۰۲۰، پس از شکست وست برومویچ در برابر هادرزفیلد در هفتهٔ چهل و پنجم چمپیونشیپ، لیدز یونایتد پس از ۱۶ سال دوری از سطح اول فوتبال انگلستان، تحت هدایت مارچلو بیلسا با کسب عنوان قهرمانی چمپیونشیپ به لیگ برتر صعود کرد.

از نظر تاریخی، رفاهی و جغرافیایی، لیدز یکی از بهترین نقاط قاره‌ی سبز برای زندگی کردن است. شهری که روند تبدیل شدنش به پایتخت فرهنگی اروپا در سال ۲۰۲۳ در حال طی شدن است.

برای مرد آرژانتینی اما به غیر از یک تیم فوتبال دیگر هیچکدام از ویژگی‌های شهری این بخش از انگلستان جذابیتی ندارد. برای همین است که در جواب نامه‌ی برادرش که از او پرسیده بود"شهر لیدز را چگونه دیدی؟ پاسخ داد؛ هنوز فرصتی برای دیدن از شهر پیدا نکردم! "

بیلسا را خیلی وقت است که می‌شناسیم. با همان تب و تاب همیشگی‌اش کنار خط زمین. با فلسفه‌ای که فوتبال را جذاب به نمایش می‌گذارد و رفتاری که باعث می‌شود او را دیوانه خطاب کنند.

در کارنامه‌اش شاید به غیر از قهرمانی المپیک ۲۰۰۴ مقام چشمگیر دیگری نباشد، اما همه او را به خاطر سبکی که تیم‌هایش فوتبال بازی می‌کنند دوست دارند.

مردی که یک نسل خوب را در کشور شیلی پرورش داد تا چند سال بعد فاتح کوپا آمریکا شوند و با اتلتیک بیلبائو تا پای فتح جام اروپایی هم پیش رفت.

بیلسا حالا با لیدزیونایتد به سطح اول فوتبال انگلیس برگشته است. با تیمی که حسرت ۱۶ ساله را با ال‌لوکو به دست فراموشی سپرده است.

حضور این تیم و مربی برای همه یک اتفاق شیرین است. مردم شهر لیدز بازهم می‌توانند شاهد دربی‌های تاریخی خودشان با منچستر باشند و در ورزشگاه الاندرود از تیم‌های بزرگ پذیرایی کنند.

عاشقان فوتبال هم می‌توانند از حضور یکی از نابغه‌های این ورزش در بالاترین سطح کیفی فوتبال دنیا استفاده کنند.
مردی که الهام بخش مربیان بزرگی چون گواردیولا بوده و بزرگانی مثل فرگوسن از او تمجید کردند.

کد خبر 435776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.