زنده گیری ۴۲۰ سگ بلاصاحب در اراک

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک با بیان اینکه بر اساس بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، جمع آوری حیوانات مزاحم و بلا صاحب در سطح شهر باید توسط شهرداری‌ها انجام شود، گفت: سازمان مدیریت پسماند مسئولیت جمع آوری سگ‌های بلاصاحب را بر اساس دستورالعمل ابلاغی برعهده دارد.

حمیدرضا قناتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سازمان مدیریت پسماند از ابتدای سال ۹۳ و با توجه به دستورالعمل کشوری مبارزه با حیوانات ناقل بیماری به انسان و نیز به منظور حفظ حیات این حیوانات به عنوان بخشی از چرخه زیستی کره زمین اقدام به احداث نخستین پناهگاه نگهداری، عقیم سازی، واکسیناسیون و رهاسازی این حیوانات کرد که با ابراز تمایل از سوی گروه حامیان حیوانات انجام زنده‌گیری تا آزادسازی  به مؤسسه حامی حیوانات واگذار شد.

وی تصریح کرد: در همین راستا اکیپ تخصصی جمع آوری و کنترل سگ‌های بلاصاحب سازمان مدیریت پسماند با استفاده از نیروهای دوره دیده و بررسی کانون‌های وفور حضور این جاندار، اقدام به اجرای عملیات زنده گیری سگ‌های بلاصاحب کرده تا با انتقال به پناهگاه حیات، فرآیند واکسیناسیون، غربالگری و عقیم سازی روی آنها انجام شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۲۰ سگ بلاصاحب توسط اکیپ‌های زنده گیری سازمان پسماند به پناهگاه حیات این سازمان تحویل داده شده است.

کد خبر 435775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.