یک پنالتی و یک اخراجی به نفع سپاهان گرفته نشد/ داوری ذوب آهن خوب بود

هفته بیست و ششم لیگ برتر در حالی به پایان رسید که چند صحنه‌ مشکوک داوری در دو دیدار تیم‌های اصفهانی به چشم می‌خورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سپاهان و ذوب آهن که این هفته به مصاف دو نماینده استان خوزستان یعنی فولاد و نفت آبادان رفتند، نسبت به نحوه داوری انتقاد داشتند و بر این باور بودند که قضاوت داور مسابقه به ضررشان تمام شده است. در همین خصوص برای بررسی چند صحنه اصلی داوری باشگاه‌های اصفهانی، نوذر رودنیل، کارشناس داوری نظرات خود را در گفت و گویی با خبرنگار ایمنا مطرح کرده است:

برخورد توپ به دست مدافع فولاد در محوطه جریمه

در یکی از صحنه‌های بازی بازیکنان ذوب آهن توپ را بلند روی دروازه فولادی‌ها فرستادند و بازیکن ذوب آهن توپ برگشتی را با ضربه‌ای سرکش به سمت دروازه این تیم روانه می‌کند که در بین راه به نظر می‌رسد به دست مدافع قرمز پوش فولاد بر خورد کرده است. داور که اعتقادی به خطای پنالتی نداشت ادامه بازی را اعلام می‌کند، اما ذوبی‌ها به شدت نسبت به این صحنه معترض می‌شوند و بر این باورند که باید پنالتی به نفع این تیم اعلام می‌شده است.

رودنیل در خصوص این صحنه می‌گوید: توپ در حالت طبیعی به دست مدافع برخورد کرده و ادامه بازی از سوی داور تصمیم درستی بود.

اخراج سروش رفیعی در اواخر نیمه اول

سروش رفیعی، هافبک سپاهان در دقایق پایانی نیمه نخست بازی با صنعت نفت آبادان برای توپ گیری از بازیکنان حریف، تکل خطرناکی را روی پای بازیکن این تیم می‌رود که داور او را با دادن کارت قرمز مستقیم و اخراج از زمین جریمه می‌کند. با این حال امیر قلعه نویی سرمربی سپاهان این تصمیم داور را درست نمی‌داند و گفته که داور می‌توانسته به کارت زرد برای این صحنه بسنده کند.

این کارشناس داوری ضمن تأیید تصمیم سید علی برای اخراج رفیعی، ادامه می‌دهد: کارت قرمز درست بود چون برخورد زننده‌ای توسط بازیکن زرد پوش اتفاق می‌افتد.

صحنه مشکوک به پنالتی در کورس محمد محبی با بازیکن صنعت نفت

در حالی که سپاهانی‌ها در حال هجوم روی دروازه نفتی‌ها بودند محمد محبی با پاس رو به جلو درون محوطه جریمه نفت آبادان و از سمت چپ صاحب توپ شده و در موقعیت تک به تک قرار می‌گیرد که بازیکن سبزپوش تیم آبادانی با کنار پا سعی در زدن توپ او داشت که محبی را سرنگون کرد و کادر فنی سپاهان، اعتقاد به ضربه پنالتی داشتند، اما داور ادامه بازی را نشان داد.

رودنیل با اشتباه خواندن تصمیم تیم داوری در این صحنه می‌گوید: در این صحنه خطای پنالتی روی بازیکن زرد پوش رخ داده و حتماً باید پنالتی به سود این تیم اعلام می‌شده است. اما برای جریمه شخصی بازیکن نفت، کارت زرد کفایت می‌کرد.

خطای شدید بازیکن صنعت نفت روی مهدی کیانی

در یکی از درگیری‌های شدید میانه زمین بازیکن صنعت نفت و مهدی کیانی برای تصاحب توپ جدال می‌کنند که بازیکن صنعت نفت تکل خشنی را روی پای مهدی کیانی مرتکب شود، اما داور تصمیمی به اخراج او از زمین مسابقه نمی‌گیرد و تنها به جریمه بازیکن نفت با کارت زرد بسنده می‌کند.

نوذر رودنیل تصمیم سید علی در این صحنه را نیز نادرست می‌داند و تصریح می‌کند: در این صحنه بازیکن نفت باید اخراج می‌شد.

به گزارش ایمنا، در مجموع طبق گفته‌های رودنیل می‌توان نتیجه گرفت قضاوت دیدار ذوب آهن و فولاد کم اشتباه بوده، اما در دیدار سپاهان و صنعت نفت آبادن، اخراج نشدن بازیکن تیم حریف و اعلام نکردن خطای پنالتی روی محمد محبی به ضرر این تیم اصفهانی تمام شده است.

کد خبر 435764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.