اتفاق تکراری سری‌آ؛ یووه قهرمان شد

در فاصله دو هفته تا پایان لیگ ایتالیا، شاگردان ساری باز هم موفق به فتح اسکودتو شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در ۱۰ فصل گذشته لیگ ایتالیا، یوونتوسی‌ها قدرت مطلق و بلامنازع بوده اند. آنها از فصل ۲۰۱۱-۲۰۱۲، به طور پی‌درپی هشت بار موفق به فتح لیگ داخلی شده اند.

برخلاف فصل‌های قبل، این فصل سری‌آ بسیار جذاب و هیجان انگیز بود. وجود اینتر، رم، ناپولی، و میلان، به عنوان بزرگان، نوید برگزاری یک لیگ پویا را می‌داد. در کنار آن‌ها لاتزیو و آتالانتای معمولی هم حضور داشتند.

معمولاً به واسطه اسم و آوازه کوچک، کسی این دو تیم را در قواره بالای جدول نمی‌دید، اما پسران گاسپرینی در آتالانتا و بازیکنان لاتزیویی کاری فوق العاده انجام دادند. آن‌ها با نمایش‌های خیره کننده و چشم نواز، نه تنها احترام کل ایتالیا برانگیختند، بلکه مورد تحسین همه دنیا قرار گرفته‌اند.

در یکی دو هفته اخیر با وجود اینکه آتالانتا، لاتزیو و اینتر کونته فشار مضاعفی بر بانوی پیر برای تأخیر در قهرمانی و حتی از دست دادن آن وارد کردند، اما یاران تورینی CR7 موفق شدند. شب گذشته یکشنبه- ۵ مرداد ماه، در ورزشگاه خانگی (آلیانز تورین) با برتری دو بر صفر مقابل تیم سامپدوریا، به نهمین اسکودتوی خود در ده فصل اخیر برسند. این تکراری‌ترین خبر چند فصل اخیر است.

اما این چیزی از ارزش‌های پسران گاسپرینی و حتی لاتزیو کم نمی‌کند. آن‌ها تا فاصله دو هفته مانده به پایان این فصل فوتبال ایتالیا، با دست خالی به جنگ تیم‌های پر خرجی مثل یووه و اینتر آمده بودند و اتفاقاً نتایج خیره کننده ای هم گرفتند.

آتالانتا با زدن ۹۶ گل مخوف‌ترین خط حمله را دارد. در لیگ قهرمانان هم آنقدر آماده و سرحال هستند که هیچ تیمی خواهان رقابت با آن‌ها نیست. هرچند که طبق قرعه باید در ۱/۴ به مصاف پاریسی‌ها بروند.

آن طرف در لاتزیو هم چیرو ایموبیله در هفته پایانی و شب برتری پرگل ۵-۱ تیمش برابر هلاس ورونا هتریک کرد و در مجموع بالاتر از کریس رونالدو ۳۰ گله آقای گل لیگ ایتالیا شد. این در حالی است که این مهاجم جسور ایتالیایی به طور مشترک به همراه لواندوفسکی مهاجم بایرن مونیخ کفش طلای اروپا را هم کسب کرده است.

در پایان این فصل فوتبال ایتالیا، اسپال با ۲۰ امتیاز، برشا با ۲۴ و لچه با ۳۲ امتیاز به سری بی سقوط کردند. و تیم‌های یووه اینتر آتالانتا و لاتزیو راهی فصل بعد لیگ قهرمانان و تیم‌های رم و میلان هم مجوز لیگ اروپا را برای فصل آینده به دست آوردند.

نتایج دیدارهای هفته سی و ششم و پایانی لیگ سری‌آ به شرح زیر است:

سری آ ایتالیا

شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۹

آث میلان ۱ - ۱ آتالانتا

برشا ۱ - ۲ پارما

جنوا ۰ - ۳ اینتر

یکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۹

ناپولی ۲ - ۰ ساسولو

بولونیا ۳ - ۲ لچه

آاس رم ۲ - ۱ فیورنتینا

اسپال ۱ - ۱ تورینو

هلاس ورونا ۱ - ۵ لاتزیو

کالیاری ۰ - ۱ اودینزه

دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹

یوونتوس ۲ - ۰ سمپدوریا

کد خبر 435727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.