نظارت بر عملکرد پیمانکاران فضای سبز اصفهان هوشمند می‌شود

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: در سیستم نظارت هوشمند، سامانه‌ای برای مدیران و ناظران سازمان پارک‌ها ارایه شده که امکان تدوین برنامه‌های نظارت بر عملکرد پیمانکاران فضای سبز شهر اصفهان را به صورت هوشمند و هدفمند فراهم می‌کند.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شورای سازمان پارک‌ها و فضای سبز با حضور اعضای شورای شهر، اعضای هیئت مدیره و متخصصان حوزه فضای سبز همچنین شهردار اصفهان به عنوان رئیس شورا برگزار شد.

وی افزود: از مهمترین موضوعات مطرح شده در این شورا سیستم نظارت هوشمند و مکان‌مند قراردادها بود که اصطلاحاً به سیستم نظارت همراه نامیده می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در سیستم نظارت هوشمند، سامانه‌ای برای مدیران و ناظران سازمان پارک‌ها ارائه شده که امکان تدوین برنامه‌های نظارت بر عملکرد پیمانکاران فضای سبز شهر اصفهان را به صورت هوشمند و هدفمند فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: این سامانه بر پایه سیستم اطلاعات مکانی یا GIS شکل گرفته که با ارائه نقشه پایه و به روز شهر قابل بازدید است و ثبت بازدید توسط ناظران سازمان پارک‌ها و ناظران مقیم حاضر در منطقه انجام می‌شود.

مرتضایی‌نژاد با بیان اینکه سیستم نظارت هوشمند قابلیت تدوین برنامه منسجم برای ناظران به صورت هوشمند و عادلانه، بدون اعمال هرگونه سلیقه و دخالت کاربران را فراهم کرده است، افزود: این سیستم برای نظارت عادلانه بر فعالیت تمام پیمانکاران به صورت یکنواخت و نداشتن اعمال سلیقه توسط افراد، راه‌اندازی شده که قابلیت ثبت خودکار بازدید را دارد و چنانچه باید برای هدرروی آب جریمه‌ای برای پیمانکار در نظر گرفته شود در همان مکان به صورت هوشمند این آیتم با مقیاس میزان هدر روی لحاظ می‌شود.

وی تصریح کرد: در این سیستم اعلام کنترل مغایرت در عوارض شهری و گزارش گیری‌های متنوع براساس عملکرد ناظران، پیمانکاران انجام می‌شود؛ بنابراین تولید برنامه بازدید روزانه به صورت سیستمی و متمرکز از سازمان به منطقه و از منطقه به پیمانکاران، همه روز به صورت تصادفی در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: برنامه کاری ناظران مقیم سازمان در منطقه و ناظران عالی سازمان از سوی مدیریت ارشد توسط سیستم رصد و همه امور به صورت مکان‌مند و هوشمند بدون دخالت افراد انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد: تمام آیتم‌های قرارداد شهرداری اصفهان با پیمانکاران در این سیستم نظارت هوشمند قرار گرفته و علاوه بر زیرساخت، مراحل اجرایی و نرم‌افزارهای لازم مهیا شده و در سطح مناطق به اجرا درآمده است.

کد خبر 435571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.